Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Nowy Auto Świat Poradnik 9/2018 już w sprzedaży

6 wrz, 10:48

Jak jest z trwałością 3-cylindrowych wysilonych silników? Czy pozwalają na pokonanie 100 tys. km bez awarii?

Udostępnij
0
Skomentuj
Auto Świat Poradnik 9/2018 Auto Świat Poradnik 9/2018 Foto: Auto Świat / Auto Świat

Silniki 3-cylindrowe mają wiele zalet. Są mniejsze, lżejsze, tańsze w produkcji – to wszystko atuty, ale dla ...producentów. Klienci mają nie odczuwać spadku osiągów i cieszyć się z niskiego spalania. Jak jest naprawdę z trwałością wysilonych jednostek? Można już sporo powiedzieć na ten temat, ale niestety, nie da się powiedzieć wiele dobrego. W najnowszym „Poradniku” piszemy o ich typowych problemach oraz praktycznej trwałości.

Skoro jesteśmy przy silnikach, to nie jest prawdą, że każdy diesel musi się zepsuć przed pokonaniem 150 tys. kilometrów. Każdy właściciel auta ma duży wpływ na trwałość silnika w swoim pojeździe, co niestety wiąże się z wydatkami, jak np. dodatkowa wymiana oleju i niektórych filtrów.

W ogóle na aucie trudno oszczędzać, z cała pewnością samochód to nie inwestycja, lecz koszt. Jak wysoki – o tym można przeczytać w najnowszym „Poradniku”. Wyliczone kwoty mogą wydać się naprawdę zaskakujące.

Przeprowadziliśmy test zużycia paliwa w załadowanym aucie. To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto” nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Na przykładzie Volkswagena Passata w wersji kombi z silnikiem 2.0 TDI sprawdziliśmy, o ile.

Co zrobić, kiedy padnie kluczyk? Samochodowy kluczyk to już od dawna więcej niż tylko metalowy grot oprawiony w kawałek plastiku – to skomplikowane urządzenie elektroniczne, w którym naprawdę ma się co zepsuć.

 Foto: Auto Świat / Auto Świat

To niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 9/2018, który dostępny jest w sprzedaży od 6 września 2018 roku.

Zapraszamy do lektury!

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej