Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Olej silnikowy warto wybrać mądrze

27 sty, 12:20

Olej silnikowy to bardzo istotny czynnik smarujący w naszym samochodzie. Warto więc chwile się zastanowić podczas jego kupowania, aby nie zaszkodzić naszemu samochodowi.

Udostępnij
0
Skomentuj
olej silnikowy olej silnikowy Foto: Auto Świat

Jaki olej silnikowy warto więc kupić? Przedstawiamy kilka olejów 5w30 w bańkach 5 litrowych, którymi warto się zainteresować.

Ford Formula F 5W-30 5L

Ford Formula F 5W-30 5L Ford Formula F 5W-30 5L Foto: Skąpiec;

W pełni syntetyczny olej silnikowy o znakomitych parametrach technicznych. To olej silnikowy , który posiada specyfikację jakościową FORDA Szczególnie zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych z ekologicznymi filtrami DPF - cząstek stałych Olej silnikowy zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa, wyższe osiągi i redukcję szkodliwych substancji. Sprawdź cenę.

Valvoline SynPower FE 5W-30 5L

Valvoline SynPower FE 5W-30 5L Valvoline SynPower FE 5W-30 5L Foto: Skąpiec;

W pełni syntetyczny olej silnikowy klasy Premium, zawierający najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz zaawansowany technologicznie pakiet dodatków uszlachetniających. Zwalcza trzy główne przyczyny obciążeń silnika: ciepło, osady i zużycie. Sprawdź cenę.

Mobil SUPER 3000 XE 5W-30 5L

Mobil SUPER 3000 XE 5W-30 5L Mobil SUPER 3000 XE 5W-30 5L Foto: Skąpiec;

Jest to olej o niskim współczynniku tarcia, oparty na technologii syntetycznej HC i o niskiej zawartości popiołu. Jest przeznaczony do wydłużenia żywotności i efektywności pojazdów wyposażonych w silniki Diesla i systemy kontroli emisji spalin samochodowych. Sprawdź cenę.

Total QUARTZ INEO MC3 5W30 5L

Total QUARTZ INEO MC3 5W30 5L Total QUARTZ INEO MC3 5W30 5L Foto: Skąpiec;

Został stworzony pod kątem zgodności z normami EURO IV i EURO V i jest zalecany do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w układy oczyszczania spalin. Sprawdź cenę.

Millers Oils TRIDENT 5W30 5L

Millers Oils TRIDENT 5W30 5L Millers Oils TRIDENT 5W30 5L Foto: Skąpiec;

Do zastosowania w samochodach, w których producent zaleca używanie oleju tego typu. Trident 5w30 jest szczególnie rekomendowany do użytku w nowoczesnych samochodach które wymagają oleju energooszczędnego, oszczędzającego paliwo, w tym do silników Diesla. Sprawdź cenę.

Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L

Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L Foto: Skąpiec;

W 100% syntetyczny olej silnikowy - Mid SAPS ACEA C2 & C3 - specjalnie opracowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa (FE) oraz maksymalnej ochrony silnika. Przeznaczony do najnowszych silników benzynowych i Diesla EURO IV oraz EURO V. Kompatybilny z katalizatorami i filtrami cząstek stałych (DPF). Sprawdź cenę.

Inne oleje silnikowe:

Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 5LSprawdź cenę!

Liqui Moly Olej silnikowy 5W30 Top Tec 4300 (3741) 5LSprawdź cenę!

High Performer 5W-30 VW Longlife 3 5LSprawdź cenę!

Mobil ESP Formula 5W-30 5LSprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (63)

No photo
No photo ~Andrzej Cichoń Użytkownik anonimowy
~Andrzej Cichoń :
No photo ~Andrzej Cichoń Użytkownik anonimowy
To jest artykuł o niczym. Pobieżnie opisano kilka rodzajów olejów i tyle. Nie ma śladu informacji czym się kierować przy doborze oleju.
A już określenie "Zwalcza trzy główne przyczyny obciążeń silnika: ciepło, osady i zużycie" widoczne w opisie jednego z olejów to już absolutne techniczne i językowe kuriozum. Rozumiem, że nie wszystkich interesują szczegółowe opisy techniczne, ale wypadałoby cokolwiek sensownego napisać np. o normach producenckich, olejach niskopopiołowych, dlaczego stosuje się coraz niższe wskaźniki lepkości itp.
28 sty 18:11 | ocena: 93%
Liczba głosów:43
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PAncio Użytkownik anonimowy
~PAncio :
No photo ~PAncio Użytkownik anonimowy
Samochod ma przebieg ponad 400tys. km,diesel, leje zwykly polski mineral 15W40 i klepie jak szalony bez zadnego remontu, turbina tez sprawna i nie robi zadnego problemu. Szkoda kasy na wynalazki, tylko trzeba robic rraz na rok lub co max. 10 tys km. i po problemie... Te dlugo dystansowe oleje to tylko sciema dla "achowcow"... i tric marketingowy. Pozdrawiam.
28 sty 17:30 | ocena: 78%
Liczba głosów:40
78%
23%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Paweldm Użytkownik anonimowy
~Paweldm :
No photo ~Paweldm Użytkownik anonimowy
Co za zero pisało ten artykuł? Obecnie obowiązuje euro VI ale autor o tym nie.
Większość tych olejów to oleje hc (hydrokraking). Sami producenci nie nazywają ich syntetycznym, tylko w technologii syntetycznej. Co do oleju Forda, to nawet nie wiadomo kto jest jego producentem.
28 sty 15:08 | ocena: 84%
Liczba głosów:31
84%
16%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Neste Oil.... Użytkownik anonimowy
~Neste Oil.... :
No photo ~Neste Oil.... Użytkownik anonimowy
Hallo....wiedza młodszego redaktorka p.Michałka o olejach jest równa zero....pierwszy produkt ,olej do forda,w opisie w pełni syntetyczny...a na bańce jak WÓŁ...Technology synt....kolega niech się doszkoli...Neste Oil
28 sty 13:57 | ocena: 83%
Liczba głosów:36
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kto smaruje ten jedzie Użytkownik anonimowy
~Kto smaruje ten jedzie :
No photo ~Kto smaruje ten jedzie Użytkownik anonimowy
Najlepiej olej zalecany przez producenta samochodu, pakowany w plombowane pojemniki. Olej o tej samej nazwie nalewany z beczki bezpieczniej omijać szerokim łukiem. Cena markowego oleju nie powinna zniechęcać, bo silnik odwdzięczy długą bezawaryjnością.
28 sty 16:26 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Bzdet a nie artykuł o wyborze oleju silnikowego.
28 sty 12:47 | ocena: 93%
Liczba głosów:43
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
~307 :
No photo ~307 Użytkownik anonimowy
Racja, bzdet nie artykuł
28 sty 13:37 | ocena: 94%
Liczba głosów:35
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kiqwe Użytkownik anonimowy
~Kiqwe :
No photo ~Kiqwe Użytkownik anonimowy
Artykuł sponsorowany. Oleje tej klasy różnią się tylko opakowaniem etykietą i ceną. Kupuje wyłącznie polskie marki!!
28 sty 13:47 | ocena: 81%
Liczba głosów:27
81%
19%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
Artykuł sponsorowany
28 sty 13:03 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nnnnnnnnnnnn Użytkownik anonimowy
~nnnnnnnnnnnn :
No photo ~nnnnnnnnnnnn Użytkownik anonimowy
Taki jaki zaleca producent silnika i tyle w temacie, ale nie rozlewany w Polsce tylko oryginał.
28 sty 13:53 | ocena: 77%
Liczba głosów:26
77%
23%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej