CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.484.544.371.99
Średnio4.684.884.612.17
Najdrożej4.985.194.992.35

Polerowanie: jak zacząć?

29 lip 16 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Maszynowe polerowanie lakieru pozwala usunąć wiele drobnych uszkodzeń i śladów starości, jednak należy to robić umiejętnie i ostrożnie. Pokazujemy, jak polerować lakier, żeby osiągnąć dobry efekt i niczego nie zepsuć

Do wypolerowania lakieru są potrzebne: elektryczna polerka, pasta polerska oraz odpowiednie nakładki, wykonane z gąbki, pianki, bawełny lub innych materiałów. Pasty mają różną gradację i agresywność, podobnie pady (nakładki) polerskie, które zakładamy na polerkę elektryczną, mają różną twardość.

Im bardziej agresywna kombinacja środków polerskich (pasty i nakładki), tym szybciej można pozbyć się zużytej warstwy lakieru, choć jednocześnie rośnie ryzyko, że uszkodzicie powłokę. Im delikatniejsze środki, tym lepszy osiągniecie połysk, ale też usuwanie głębszych uszkodzeń wolniej postępuje. Dlatego zazwyczaj należy polerować auto w choć dwóch etapach: najpierw usuwa się większe rysy i uszkodzenia powłoki agresywniejszymi środkami, które jednak nie zapewniają docelowej gładkości i połysku, a dopiero potem wymienia się pad na miększy, pastę na „docelową” i poleruje auto raz jeszcze – nie w celu usunięcia większych rys, lecz po to, żeby odzyskać gładkość i połysk. Jak jednak dobrać środki polerskie?

Najtwardsze nakładki polerskie (tzw. pady) zarezerwujcie do oryginalnych, starych i mocno zużytych lakierów o dużej twardości. Takie powłoki miały kiedyś Mercedesy do (mniej więcej) pierwszej połowy lat 90., BMW i inne auta klasy premium, z wyłączeniem japońskich samochodów. Nowsze auta mają cieńsze i delikatniejsze lakiery, więc szczególnie początkujący powinni korzystać z padów o najwyżej średniej twardości. Najcieńsze i najdelikatniejsze lakiery (zwykle wyraźnie poniżej 100 mikronów) pokrywają kilkuletnie i nowsze auta japońskie i koreańskie. Również należy przyjąć, że lakier jest miękki (choć niekoniecznie cienki), gdy mamy do czynienia z samochodem po naprawie lakierniczej.

Jeśli chodzi o pasty, to najlepiej używać środków jednego producenta, a zaopatrzyć się w przynajmniej dwa różne produkty: jeden do wstępnej obróbki lakieru i drugi – do wykończenia. Jeśli chcecie polerować nadwozie jednoetapowo, zrezygnujcie z „ostrej” pasty i twardego pada oraz z usuwania większych rys, co zresztą nie zawsze jest potrzebne, a wybierzcie mięciutki pad i pastę wykończeniową. Nie może być inaczej: jeśli użyjecie wyłącznie pasty „zgrubnej” i twardego krążka, usuniecie wprawdzie głębsze rysy, ale wasze auto straci połysk.

Ważny jest też dobór maszyny polerskiej. Zapomnijcie o polerkach wibracyjnych, które robią dużo hałasu, ale mają tak niską skuteczność, że można by nad jednym elementem karoserii spędzić tydzień. Typową maszyną, używaną zarówno przez lakierników poprawiających swoje niedoróbki, jak i przez niektórych pracowników „samochodowych salonów piękności”, jest polerka obrotowa, którą kupicie już za 200 zł. Ta maszyna najszybciej „zdejmuje” lakier, ale też – szczególnie w rękach amatora – może być niebezpieczna. Nawet zawodowcom zdarza się za pomocą takiego urządzenia przedrzeć się do podkładu! Radzimy więc: jeśli macie taką maszynę, używajcie miękkich padów i unikajcie najostrzejszych past. Nie naciskajcie też zbyt mocno, według zasady: wolniej jedziesz, dalej zajedziesz.

Ostatnio popularność zyskują maszyny typu „dual action” (900-1700 zł) – obrotowo-mimośrodowe. Są drogie, ale skuteczne. Za pomocą topowych modeli można wypolerować nawet mocno zaniedbany lakier przy minimalnym ryzyku – żeby zrobić autu krzywdę, trzeba się naprawdę postarać. Do polerowania samochodu przydadzą się też: glinka lakiernicza, odtłuszczacz w płynie lub spreju, a także kilka szmatek z mikrofibry.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
~Misiek :
No photo ~Misiek Użytkownik anonimowy
Artykuł o niczym. Autor chyba opisywany problem zna ze słyszenia.
31 lip 16 00:17 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~detailer Użytkownik anonimowy
~detailer :
No photo ~detailer Użytkownik anonimowy
matko boska ten pan znowu zaczyna polerowanie? już kiedyś go wyśmiali a ten znowu ...
30 lip 16 20:58 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~notak Użytkownik anonimowy
~notak :
No photo ~notak Użytkownik anonimowy
Artykul straszak, zeby nie polerowac samemu. Wartosc tresci jest zadna, ale za to elementow odstraszjacych jest sporo. Szczegolnie to, ze nie podaje sie jakie sa dobre pasty i do czego, ale wysmiewa sie tanie polerki na rzecz drogich. Wedlug mnie to artykul sponsorowany, stworzony w celu sklonienia ludzi by nie polerowali samemu, a dawali ludziom ktorzy robia to za kase. Pomijajac fakt, ze ci ludzie beda jechac na takim samym sprzecie.
3 sie 16 11:54 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Przemo1024 Użytkownik anonimowy
~Przemo1024
No photo ~Przemo1024 Użytkownik anonimowy
do ~ninn:
No photo ~ninn Użytkownik anonimowy
3 sie 16 09:53 użytkownik ~ninn napisał
a ciebie kto poleruje frajerze??
Spoko, zapomniał dodać, że najpierw poleruje drążek szefowi aby zarobić na samochód, po który pobiegnie.
3 sie 16 12:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Cichy Użytkownik anonimowy
~Cichy :
No photo ~Cichy Użytkownik anonimowy
Przeciez to już bylo
Odgrzewany kotlet
Nuuuuda
3 sie 16 12:02 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ninn Użytkownik anonimowy
~ninn
No photo ~ninn Użytkownik anonimowy
do ~blądi:
No photo ~blądi Użytkownik anonimowy
3 sie 16 09:22 użytkownik ~blądi napisał
Kto dzisiaj poleruje auta? Oddaje się je frajerom i biegnie do salonu po nowe.
a ciebie kto poleruje frajerze??
3 sie 16 09:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~fiesta r5 Użytkownik anonimowy
~fiesta r5 :
No photo ~fiesta r5 Użytkownik anonimowy
ja stosuję tylko i wyłącznie rady najlepszego znawcy motoryzacji- Kuby Brzezinskiego
3 sie 16 09:50 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as
No photo ~as Użytkownik anonimowy
do ~blądi:
No photo ~blądi Użytkownik anonimowy
3 sie 16 09:22 użytkownik ~blądi napisał
Kto dzisiaj poleruje auta? Oddaje się je frajerom i biegnie do salonu po nowe.
SPOKOJNIE Z TYM BIEGANIEM
3 sie 16 09:45
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~blądi Użytkownik anonimowy
~blądi :
No photo ~blądi Użytkownik anonimowy
Kto dzisiaj poleruje auta? Oddaje się je frajerom i biegnie do salonu po nowe.
3 sie 16 09:22 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
23%
77%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Golfista Użytkownik anonimowy
~Golfista :
No photo ~Golfista Użytkownik anonimowy
"...wymienia sie pad na miekszy..." , a moze autor powinien napisac MIEKCIEJSZY byloby o wiele lepiej!!!:-)))
2 sie 16 22:52 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Glinką zawsze pracujemy na mokro – oczyszczanie lakieru glinką na sucho tylko dołoży mikrozarysowań

Ten proces pomaga usunąć niezmywalne, bo wbite w lakier, twarde cząsteczki zanieczyszczeń pochodzenia „drzewnego”, „owadziego” czy np. metalicznego. Glinką – rodzajem masy plastycznej – pocieramy zwilżony wcześniej lakier, raz przy razie. Możemy oprócz glinki użyć specjalnego płynu poślizgowego lub zwykłego płynu do szyb z domieszką szamponu bez wosku. Oczyszczone miejsce wycieramy i przechodzimy dalej, zabrudzoną glinkę zagniatamy. Wyrzucamy ją, gdy np. upadnie albo wyraźnie się zabrudzi.

Polerowanie: jak zacząć? (slajd 1 z 5)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego