Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko?

4 paź 17 17:12

Dużo się dzieje na rynku oponiarskim. W zeszłym roku do grona producentów mających w ofercie ogumienie całoroczne dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental. Mówiąc krótko – znak czasów. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, które opony całoroczne w rozmiarze 205/55 R16 są najlepsze.

Udostępnij
0
Skomentuj
Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko? Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko? Foto: Auto Bild / Auto Bild

Decyzja Continentala zaskakuje tym bardziej, że koncern z Hanoweru przez długi czas zarzekał się, że całorocznych opon nie wyprodukuje. Przebąkiwano co prawda nieśmiało o ogumieniu wielosezonowym do terenówek i SUV-ów, ale ogólnie Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma być w 100 proc. bezpiecznie – opony należy co pół roku zmieniać.

Problemem była też ponoć kwestia przyczepności na mokrym i śniegu, bo zaprojektowanie opony radzącej sobie równie dobrze na obu nawierzchniach miało być niemożliwe.

A tu niespodzianka: do sklepów trafiła pierwsza całoroczna opona Continentala do osobówek. Z punktu widzenia zwykłego kierowcy ogumienie całoroczne ma niemal same zalety – jeżeli nie masz samochodu sportowego, którego często używasz do szybkiej jazdy po krętych drogach, powinieneś być zadowolony.

Opony całoroczne w najlepszych cenach!

Szukasz opony z innym rozmiarze? W jednym miejscu zebraliśmy oferty ze wszystkich sklepów. Porównaj ceny i kup te które będą najtańsze!

Odpada bowiem sezonowa wymiana opon i związane z nią koszty, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych owa wygoda nie musi wiązać się z brakiem pewnego prowadzenia.

W ramach niniejszego testu pokonaliśmy dla was tysiące kilometrów, odwiedziliśmy różne strefy klimatyczne i geograficzne. Próby na ośnieżonej nawierzchni zostały przeprowadzone w sierpniu w Nowej Zelandii. Wszystkie testowane opony kupiliśmy na tzw. wolnym rynku jako zwykli klienci, nie było więc mowy o tym, że któryś z producentów zdążył się specjalnie przygotować.

Jak zwykle, próbą kwalifikacyjną był test hamowania – kto nie radzi sobie w tym aspekcie, nie ma czego szukać w dalszych próbach. Poniżej sprawdzicie, jak 25 opon wypadło podczas hamowania na asfalcie, topową dziesiątkę sprawdziliśmy dokładniej. Wyniki tegorocznego testu opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 znajdziecie w „Auto Świecie” z 9 października 2017 r.

Opona Hamowanie na mokrym Hamowanie na suchym Suma
1 Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 94 V 41,6 40,9 82,5
2 Michelin CrossClimate + 94 V 43,6 39,0 82,6
3 Continental AllSeasonContact 94 V 43,1 40,7 83,8
4 Vredestein Quatrac 5 91 V 43,9 41,9 85,8
5 Nexen N’blue 4Season 94 V 44,9 42,0 86,9
6 Pirelli Cinturato AllSeason 91 V 45,3 42,3 87,6
7 BF Goodrich g-Grip All Season 2 94 V 46,5 41,8 88,3
8 Hankook Kinergy 4S 94 V 46,3 42,2 88,5
9 Apollo Alnac 4G All Season 91 V 46,7 42,0 88,7
10 Kleber Quadraxer 2 94 V 46,9 42,3 89,2
11 Kumho Solus 4S HA31 94 V 47,5 42,9 90,4
12 Falken Euro All Season AS200 94 V 46,7 44,1 90,8
13 Nokian Weatherproof 94 V 47,5 43,4 90,9
14 Maxxis All Season AP2 94 V 47,5 43,6 91,1
15 Uniroyal AllSeason Expert 94 V 46,9 44,3 91,2
16 General Altimax A/S 365 94 V 47,6 44,3 91,9
17 Aeolus 4Season Ace 91 V 49,4 42,6 92,0
18 Viking Four Tech 94 V 48,6 43,7 92,3
19 Nankang NK All Season Plus 94 V 51,6 40,9 92,5
20 Goodride All Seasons SW602 91 H 50,8 42,0 92,8
21 Tristar Ecopower 4S 91 V 52,6 41,3 93,9
22 Syron 365 Days 91 H 51,7 42,4 94,1
23 Sailun Atrezzo 4Seasons 91 H 52,6 42,2 94,8
24 Hifly All-Turi 221 Allseason 94 V 52,2 44,2 96,4
25 Firestone Multiseason 94 V 53,0 44,7 97,7

Hamowanie na mokrym i suchym odbywa się z prędkości 100 km/h. Do dalszej części trafiają opony z najniższą sumą dróg hamowania z obu prób – wartość graniczna to równe 90 m. Opony o łącznej drodze hamowania powyżej 93 m) nie spełniają naszych wymagań, gdyż ich drogi hamowania są niebezpiecznie długie, radzimy więc dla własnego dobra trzymać się od nich z daleka.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej