Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko?

4 paź, 17:12
Udostępnij
0
Skomentuj
Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko? Test opon całorocznych – 205/55 R 16: dobre na wszystko? Foto: Auto Bild / Auto Bild

Dużo się dzieje na rynku oponiarskim. W zeszłym roku do grona producentów mających w ofercie ogumienie całoroczne dołączył Michelin, a nie dalej jak kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomość, że śladami Francuzów postanowił pójść Continental. Mówiąc krótko – znak czasów. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, które opony całoroczne w rozmiarze 205/55 R16 są najlepsze.

Decyzja Continentala zaskakuje tym bardziej, że koncern z Hanoweru przez długi czas zarzekał się, że całorocznych opon nie wyprodukuje. Przebąkiwano co prawda nieśmiało o ogumieniu wielosezonowym do terenówek i SUV-ów, ale ogólnie Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma być w 100 proc. bezpiecznie – opony należy co pół roku zmieniać.

Problemem była też ponoć kwestia przyczepności na mokrym i śniegu, bo zaprojektowanie opony radzącej sobie równie dobrze na obu nawierzchniach miało być niemożliwe.

A tu niespodzianka: do sklepów trafiła pierwsza całoroczna opona Continentala do osobówek. Z punktu widzenia zwykłego kierowcy ogumienie całoroczne ma niemal same zalety – jeżeli nie masz samochodu sportowego, którego często używasz do szybkiej jazdy po krętych drogach, powinieneś być zadowolony.

Opony całoroczne w najlepszych cenach!

Szukasz opony z innym rozmiarze? W jednym miejscu zebraliśmy oferty ze wszystkich sklepów. Porównaj ceny i kup te które będą najtańsze!

Odpada bowiem sezonowa wymiana opon i związane z nią koszty, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych owa wygoda nie musi wiązać się z brakiem pewnego prowadzenia.

W ramach niniejszego testu pokonaliśmy dla was tysiące kilometrów, odwiedziliśmy różne strefy klimatyczne i geograficzne. Próby na ośnieżonej nawierzchni zostały przeprowadzone w sierpniu w Nowej Zelandii. Wszystkie testowane opony kupiliśmy na tzw. wolnym rynku jako zwykli klienci, nie było więc mowy o tym, że któryś z producentów zdążył się specjalnie przygotować.

Jak zwykle, próbą kwalifikacyjną był test hamowania – kto nie radzi sobie w tym aspekcie, nie ma czego szukać w dalszych próbach. Poniżej sprawdzicie, jak 25 opon wypadło podczas hamowania na asfalcie, topową dziesiątkę sprawdziliśmy dokładniej. Wyniki tegorocznego testu opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 znajdziecie w „Auto Świecie” z 9 października 2017 r.

Opona Hamowanie na mokrym Hamowanie na suchym Suma
1 Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 94 V 41,6 40,9 82,5
2 Michelin CrossClimate + 94 V 43,6 39,0 82,6
3 Continental AllSeasonContact 94 V 43,1 40,7 83,8
4 Vredestein Quatrac 5 91 V 43,9 41,9 85,8
5 Nexen N’blue 4Season 94 V 44,9 42,0 86,9
6 Pirelli Cinturato AllSeason 91 V 45,3 42,3 87,6
7 BF Goodrich g-Grip All Season 2 94 V 46,5 41,8 88,3
8 Hankook Kinergy 4S 94 V 46,3 42,2 88,5
9 Apollo Alnac 4G All Season 91 V 46,7 42,0 88,7
10 Kleber Quadraxer 2 94 V 46,9 42,3 89,2
11 Kumho Solus 4S HA31 94 V 47,5 42,9 90,4
12 Falken Euro All Season AS200 94 V 46,7 44,1 90,8
13 Nokian Weatherproof 94 V 47,5 43,4 90,9
14 Maxxis All Season AP2 94 V 47,5 43,6 91,1
15 Uniroyal AllSeason Expert 94 V 46,9 44,3 91,2
16 General Altimax A/S 365 94 V 47,6 44,3 91,9
17 Aeolus 4Season Ace 91 V 49,4 42,6 92,0
18 Viking Four Tech 94 V 48,6 43,7 92,3
19 Nankang NK All Season Plus 94 V 51,6 40,9 92,5
20 Goodride All Seasons SW602 91 H 50,8 42,0 92,8
21 Tristar Ecopower 4S 91 V 52,6 41,3 93,9
22 Syron 365 Days 91 H 51,7 42,4 94,1
23 Sailun Atrezzo 4Seasons 91 H 52,6 42,2 94,8
24 Hifly All-Turi 221 Allseason 94 V 52,2 44,2 96,4
25 Firestone Multiseason 94 V 53,0 44,7 97,7

Hamowanie na mokrym i suchym odbywa się z prędkości 100 km/h. Do dalszej części trafiają opony z najniższą sumą dróg hamowania z obu prób – wartość graniczna to równe 90 m. Opony o łącznej drodze hamowania powyżej 93 m) nie spełniają naszych wymagań, gdyż ich drogi hamowania są niebezpiecznie długie, radzimy więc dla własnego dobra trzymać się od nich z daleka.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (78)

No photo
No photo ~qqa Użytkownik anonimowy
~qqa :
No photo ~qqa Użytkownik anonimowy
Może bym uwierzył w wyniki gdyby nie pozycja Nokian Weatherproof, ta opona zawsze znajduje się w czołówce wszystkich testów opon całorocznych - to raz, a dwa gdzie wyniki testów na lodzie, na śniegu, aquaplaning, jazda po okręgu itp? Tekst w rodzaju - Jak zwykle, próbą kwalifikacyjną był test hamowania – kto nie radzi sobie w tym aspekcie, nie ma czego szukać w dalszych próbach" jest dziwny, bo gdzie hamowanie na lodzie i śniegu? Jeśli hamujemy tylko na suchym i na mokrym letnie będą i tak lepsze. PS Test zrobiony by Continental wskoczył na pudło.
5 paź 11:54 | ocena: 92%
Liczba głosów:38
92%
8%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ccc Użytkownik anonimowy
~ccc :
No photo ~ccc Użytkownik anonimowy
Oczywiście dobra opona letnia będzie lepsza latem od całorocznej a dobra zimowa gdy pada śnieg i tego faktu nikt nie podważa.Sedno tkwi w tym, że prawdziwej zimy mamy kilkanaście dni w roku a gdy temperatura będzie ok10 stopni to jeżdżenie na oponach zimowych jest bardzo niebezpieczne i tu jest przewaga opon całorocznych. Z tego co gdzieś czytałem w Angli.wiekszosc aut jeździ na takich oponach ze względu na klimat. Jeśli jeździsz w góry to zmień opony a jeśli jeździsz całą zimę w.miescie to moim zdaniem (nie jestem expertem) caloroczne będą lepszym rozwiązaniem
7 paź 10:08 | ocena: 85%
Liczba głosów:20
85%
15%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rs Użytkownik anonimowy
~rs :
No photo ~rs Użytkownik anonimowy
Conti zrobilo w końcu oponę całoroczną i ruszył walec marketingowy. Ale to cieszy bo wraca normalność. Zwykły kierowca w przecietnym klimacie będzie nareszcie miał wybór czy gnać do serwisu na wymianę jak tylko temperatura spadnie do magicznych 7 stopni (jak mu przez lata wmówiono) czy mieć opony, które będą OK przy normalnej jeździe w aglomeracji i autostradach przez cały rok. Fajnie, że ten segment opon się odradża. Jeszcze 5 lat temu dobre całoroczne robił tylko goodyear ale były drogie, rok temu doszedł Michelin i włożył kij w mrowisko.Teraz robią już wszyscy ale ceny nadal są wysokie. Za 2-3 lata przestanie to być nowość i ceny znormalnieją. Czekam jeszcze na czas gdy kupując nowy samochód będę mógł wybrać rodzaj opon. Teraz mam wybór w tuzinie kolorów, dziesiątkach dodatków ale opony tylko letnie.
6 paź 07:37 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JK45 Użytkownik anonimowy
~JK45
No photo ~JK45 Użytkownik anonimowy
do ~Al:
No photo ~Al Użytkownik anonimowy
5 paź 13:22 użytkownik ~Al napisał
Rozumiem że zwolennicy opon całorocznych chwalą swoje wielosezonówki bo chcą zaoszczędzić na wymianie,ale wmawianie zwolennikom zmieniania że wielosezonówki zachowują się taka samo dobrze na drodze w lecie jak letnie a w zimie jak zimówki to absurd. Nie
Piszesz i masz wiedzę o normalnych oponach "wielosezonowych". Ten test a właściwie opony Michelin i Goodyear (te najwyżej oceniane) to są tzw. OPONY LETNIE Z HOMOLOGACJĄ ZIMOWĄ. Na tych oponach jest znaczek homologacji opony zimowej co gwarantuje, że policja np. w Austrii, Niemczech czy też w Szwajcarii nie zatrzyma Ci dowodu rejestracyjne w sezonie zimowym jak to jest w takim przypadku podczas jazdy na oponach letnich. Jak się zagłębisz bardziej w temat, to dowiesz się, że w tych oponach zastosowano specjalną mieszankę a na marginesie hamują one skuteczniej na mokrej nawierzchni w lecie niż typowe opony letnie. Sam jeżdżę na takich oponach Michelin'a i twierdzę, że są bardzo przydatne i bezpieczne. Co innego, gdybym mieszkał np. na Alasce.
5 paź 13:56 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JK45 Użytkownik anonimowy
~JK45 :
No photo ~JK45 Użytkownik anonimowy
Do dzisiaj przejeździłem dwa sezony letnie i zimowe na Michelin CrossClimate. W zimie jeżdżę w południowej Polsce i w Austrii w Alpach, gdzie drogi nie są sypane solą. W lecie - m.in. południe Włoch i Chorwacja. Opony zachowują się w zimie jak i w lecie bardzo przyzwoicie pod warunkiem normalnej jazdy (myślę, że nie są to opony dla idiotów w BM-kach). Koniec kłopotów z wymianą dwa razy w roku i z przechowywaniem. Polecam z czystym sumieniem.
5 paź 13:43 | ocena: 79%
Liczba głosów:33
79%
21%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edd Użytkownik anonimowy
~Edd
No photo ~Edd Użytkownik anonimowy
do ~olo:
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
5 paź 16:17 użytkownik ~olo napisał
A ja chętnie zobaczę zestawienie takiego Michelina CC z choćby Dunlopami RT2 w warunkach letnich i WinterSport5 w warunkach zimowych. Sam Michelin przyznaje że ich CC odstaje od "typowych opon sezonowych" tylko niewiele, ale skoro porównujemy najlepsze wi
Po prostu firmy odpowiadają na zapotrzebowanie biedniejących społeczeństw europejskich oraz koncernów samochodowych, które chcą mieć auta salonowe gotowe do jazdy kiedykolwiek zostaną kupione. To tyle. Z fizycznego punktu widzenia nie istnieje i nigdy nie będzie istniała mieszanka gumowa dająca efekty porównywalne z dedykowanymi zarówno przy asfalcie rozgrzanym do 40C jak i asfalcie -5C. A przecież to optymistycznie-łagodny zakres dla strefy umiarkowanej. W cieplejszych krajach drogi nagrzewają się do 70C.
Kto dba o bezpieczeństwo zawsze kupi opony sezonowe i poświęci kilka godzin rocznie na ich wymianę.
5 paź 19:23 | ocena: 60%
Liczba głosów:20
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bodzio. Użytkownik anonimowy
~bodzio. :
No photo ~bodzio. Użytkownik anonimowy
Nigdy więcej wymiany opon.Przy obecnej jakości wielosezonówek szkoda kasy i czasu.Dawniej się jeździło
Polonezem czy maluchem na jednych, czasami z widocznymi drutami i dawało się radę.Sezonówki to wymysł producentów dla większego zysku.Teraz jednak widzą, że szwindel wychodzi na jaw, i zaczynają produkować wielosezonówki , czyli takie jak były kiedyś.Przy czym, na pewno są po stokroć od tych starych lepsze, a i drogi są lepiej utrzymane.
5 paź 13:59 | ocena: 67%
Liczba głosów:45
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vmx Użytkownik anonimowy
~Vmx
No photo ~Vmx Użytkownik anonimowy
do ~Fred:
No photo ~Fred Użytkownik anonimowy
4 paź 20:54 użytkownik ~Fred napisał
Jak hamuje zimowa opona na suchym asfalcie?
Dobra opona zimowa na suchym asfalcie hamuje gorzej, od dobrej opony letniej na suchym asfalcie w zimę. I zanim zaczniecie się kłócić, poczytajcie proszę wiarygodne testy i opinie opon. Duża ilość lamelek powoduje, że opona zimowa na suchym asfalcie jest mniej stabilna, gorzej hamuje i bardziej pływa w zakrętach. Opona zimowa bije na głowę oponę letnią jedynie na śniegu i na błocie pośniegowym.
5 paź 12:11 | ocena: 68%
Liczba głosów:22
68%
32%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~winek Użytkownik anonimowy
~winek :
No photo ~winek Użytkownik anonimowy
Mieszkam w regionie, w którym zimy są łagodne i moje opony letnie i zimowe zużyją się, kupię na pewno całoroczne.
Mam już dość dwa razy w roku tracić czas i kasę na wymianę kół. Przy łagodnej zimie i przy zdrowym rozsądku da się radę.
http://www.porad.strefa.pl
http://www.porad.strefa.pl
5 paź 11:45 | ocena: 76%
Liczba głosów:25
76%
24%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Al Użytkownik anonimowy
~Al :
No photo ~Al Użytkownik anonimowy
Rozumiem że zwolennicy opon całorocznych chwalą swoje wielosezonówki bo chcą zaoszczędzić na wymianie,ale wmawianie zwolennikom zmieniania że wielosezonówki zachowują się taka samo dobrze na drodze w lecie jak letnie a w zimie jak zimówki to absurd. Nie chodzi tylko o to , że jak nie ma śniegu to różnica między wielosezonową a całoroczną się zaciera, ale to jest zupełnie inna mieszanka gumy, więc i droga hamowania dłuższa i twardość tej opony większa a w zimie. z kolei w lecie przy upałach taka opona będzie zbyt miękka a co za tym idzie jej zużycie szybsze.
5 paź 13:22 | ocena: 56%
Liczba głosów:41
44%
56%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej