Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Test opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R 16, cz. I

16 paź, 14:48
Udostępnij
0
Skomentuj
Test opon całorocznych Test opon całorocznych Foto: Auto Bild / Auto Bild

Okazuje się, że to nie bajka, one naprawdę istnieją – znaleźliśmy opony całoroczne zapewniające dobrą przyczepność niezależnie od warunków pogodowych

Zaczynamy od dyscyplin na śniegu – zestawiamy wyniki opon całorocznych z rezultatami tzw. referencyjnej opony zimowej i letniej. Wyniki? Mówią same za siebie...

Do rundy finałowej zakwalifikowały się:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Trakcja na śniegu - 10 najlepszych opon całorocznych

Test opon całorocznych: trakcja Test opon całorocznych: trakcja Foto: Auto Świat / Auto Świat

To jedyna dyscyplina, w której opona zimowa wyraźnie pokonała wszystkie całoroczne. Najgorzej wypadło ogumienie marki Apollo – podczas podjazdów pod wzniesienia samochód miał tendencję do mielenia napędzanymi kołami.

Hamowanie na śniegu - 10 najlepszych opon całorocznych

Test opon całorocznych: hamowanie Test opon całorocznych: hamowanie Foto: Auto Świat / Auto Świat

Połowa opon całorocznych osiągnęła wynik na poziomie typowej zimówki, a jedna z nich – Continental – pokonała ogumienie sezonowe o pokaźne 30 cm. Przeciętny rezultat Apollo.

Prowadzenie na śniegu - 10 najlepszych opon całorocznych

Test opon całorocznych: prowadzenie (handling) Test opon całorocznych: prowadzenie (handling) Foto: Auto Świat / Auto Świat

Precyzyjne wejście w zakręt, pewne własności jezdne – opony Continentala i Nexena to mistrzowie w dynamicznej jeździe na śniegu. Po raz kolejny trochę rozczarowuje produkt Apollo.

Slalom na śniegu - 10 najlepszych opon całorocznych

Test opon całorocznych: slalom Test opon całorocznych: slalom Foto: Auto Świat / Auto Świat

Dyscyplinę o nazwie „prowadzenie boczne” też wygrywa Continental, po raz kolejny wyprzedzając oponę zimową. Przeciętny rezultat Vredesteina, jeszcze gorszy – Apollo Alnac All Season.

W kolejnych odcinkach: dyscypliny na mokrej i suchej nawierzchni. Czy opony całoroczne nadal będą radziły sobie tak dobrze?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (51)

No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Co o tym myślę ? mój kolega z pewnego motoforum doskonale to przeanalizował, Berg, jeszcze raz dzięki :)

"Jeśli ktoś dokładniejszymi testami to w jutrzejszym AŚ będą.
W skrócie: zestawienie z "typową" zimówką i "typową" letnią - czyli uj wie z czym.
Same wyniki:
Śnieg:
- trakcja: wszystkie całoroczne dostały baty od typowej zimówki. Michelin CC wśród całorocznych w środku stawki, najlepiej z całorocznych Kleber.
- hamowanie: dwie najlepsze C (tak będę oznaczał całoroczne) poziom zimówki (najlepiej Conti , lepiej od zimówki), MC słabiej.
- handling: najlepsza Conti C, zaraz za nią zimówka. Michelin CC słabo - lepiej wypadł nawet Nexen.
- slalom: Conti C najlepiej, minimalnie za nią zimówka. Potem Nexen, Cross Climate 3 pozycje za Nexenem.
Letnia jak wiadomo na śniegu bieda i nędza.

Mokra nawierzchnia:
- aquaplaning: Conti i Goodyear lepiej od letniej, zimowa jedna z gorszych, Michelin słabiej od letniej, lepiej od zimowej.
- aquaplaning w łuku: letnia najlepiej, zimowa w środku stawki, Michelin CC na szarym końcu.
- handling: Conti na prowadzeniu, za nim letnia. Za nią CC, zimowa słabo.
- hamowanie: letnia bezkonkurencyjna, zimowa słabiutko, CC w miarę wysoko.
- jazda po okręgu: Goodyear, Conti, letnia. Potem Michelin, na końcu zimowa.

Sucha nawierzchnia:
- handling: letnia, potem z całorocznych jedynie Michelin i Conti dotrzymują jej kroku, potem słabo. Na końcu zimowa.
- hamowanie: tutaj letnia roz..ła system.


Porównałem sobie wyniki "typowej" letniej i "typowej" zimowej z testami takich samych opon (205/55/16) z tej samej redakcji:

Typowa" letnia miała na suchym 37,1 - w teście letnich takie wyniki to wynik ze środka stawki, najlepsze letnie (Pirelli , Hankook) w takich warunkach schodzą poniżej 35m. Aquaplaning "typowej" letniej - 71,4 km/h podczas gdy w testach letnich dobre opony zbliżają się w okolice 80km/h, najsłabsze to okolice 71 - czyli "typowa" to jedna z najsłabszych w tej konkurencji. 73,4 najlepszej całorocznej to porażka na tle dobrych letnich.
Aquaplaning w łuku: "typowa" letnia porównywana do całorocznych osiągnęła 3,15m/s2 - całoroczne wypadły słabiej. Najsłabsze letnie osiągają okolice 3,1 czyli lepiej od najlepszych całorocznych, podczas gdy dobre letnie przekraczają 4m/s2 (przyzwoite letnie - czyli większość "staruje" od poziomu 3,4m/s2).
Kolejne testy podobnie - typowa letnia to jedne ze słabszych wyników.

Typowa "zimowa" - hamowania nie dało się porównać bo na śniegu testowano hamowanie zimówek z 80km/h. Aquaplaning - "typowa" zimowa 69,3 , najlepsza całoroczna 73,3km/h - najlepsze zimówki przekraczają 80km/h, średnie okolice 74km/h. Aquaplaning w łuku: "typowo" zimowa 2,66 m/s2 , najlepsza całoroczna 3,13., dobre zimówki powyżej 4m/s2 , większość wyniki powyżej 3,6. itd.

Co prawda mogły być różne warunki testów ale liczby wskazują, że te "typowe" opony to jakieś budżetówki. W porównaniu z dobrymi letnimi i zimowymi to całoroczne to kiepski wybór. Z całorocznych pozytywnie pokazuje się Continental AllSeasonContact. Ten mocno reklamowany Cross Climate to przeciętniak nawet na tle całorocznych - na śniegu przeciętny, na mokrym w łuku najgorszy."

Zróbcie test z topowymi oponami, takimi które są w cenach topowych wielosezonowych a ich mit sam się podda.
16 paź 15:57 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca :
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
Drugi sezon jeżdżę na całorocznych. Minusy: opony są głośniejsze, na mokrej nawierzchni mają mniejszą przyczepność. Do jazdy na co dzień są ok, czy to latem czy zima. A plusy: co roku 200 zł w kieszeni (przełożenie opon), zaoszczędzony czas (na wymianie opon), nie trzeba przechowywać drugiego kompletu opon, w okresie jesień, wiosna dopasowane ogumienie
16 paź 16:50 | ocena: 89%
Liczba głosów:28
89%
11%
| odpowiedzi: 11
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tatik Użytkownik anonimowy
~Tatik :
No photo ~Tatik Użytkownik anonimowy
To ciekawe bo rok temu widziałem test wielosezonowych , gdzie CrossClimate bił wszystkie pozostałe na głowe ale nie wiem czy był robiy na zamówienie Niemców. Chyba nie
16 paź 16:21 | ocena: 95%
Liczba głosów:19
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chanel Użytkownik anonimowy
~chanel :
No photo ~chanel Użytkownik anonimowy
To artykuł sponsorowany przez Niemców od Continentala i tyle ... ich opony, bez względu na przeznaczenie letnie, zimowe czy całoroczne lubią się ślizgać na mokrej nawierzchni, a to dla opony podstawowe kryterium wartości.
16 paź 17:10 | ocena: 88%
Liczba głosów:26
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Juras Użytkownik anonimowy
~Juras :
No photo ~Juras Użytkownik anonimowy
Przeciez auto swiat to auto bild niemie ka gazeta a continental niemiecka marka u nich zawsze wygrywa niemieckie auto i wszystko co niemieckie. Wyszlo juz kiedys ze testy sa ustawiany. Niemcy klamia. Olac ich. Na przekor nie kupujcie ich produktow sa inne tansze i lepsze. Pozdro
16 paź 20:12 | ocena: 79%
Liczba głosów:19
79%
21%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mrx Użytkownik anonimowy
~mrx
No photo ~mrx Użytkownik anonimowy
do ~Kierowca:
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
16 paź 16:50 użytkownik ~Kierowca napisał
Drugi sezon jeżdżę na całorocznych. Minusy: opony są głośniejsze, na mokrej nawierzchni mają mniejszą przyczepność. Do jazdy na co dzień są ok, czy to latem czy zima. A plusy: co roku 200 zł w kieszeni (przełożenie opon), zaoszczędzony czas (na wymianie o
Od 2013 jeżdżę na całorocznych, drugi z kolei samochód mam na tych oponach. Zawsze przy zakupie dobieram sam opony i czytam też opinię kierowców z zagranicy z różnych portali. Najlepsze rozwiązanie i po kłopocie z przekładaniem.
16 paź 19:11 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mrx Użytkownik anonimowy
~mrx
No photo ~mrx Użytkownik anonimowy
do ~xen:
No photo ~xen Użytkownik anonimowy
16 paź 18:29 użytkownik ~xen napisał
Wszystkie oszczędności pójdą w błoto jak zabraknie ci 1 metra przy hamowaniu.
Na calorocznych to on akurat wie że na deszczu musi jechać ostrożniej, natomiast nawet najlepsze opony nie zastąpią rozsądku i myślenia za kółkiem
16 paź 19:13 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
~Adi :
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
Jeżdżę na całorocznych. Wyważam 1-1,5 roku opony. Omijam jedną przekładkę i czas w kolejkach. Jeżdżę w mieście i po drogach krajowych, kilka wypadów w lokalne góry. Ani razu mnie opony nie zawiodły. Zrywa mi przyczepność na mokrym, gdy dam więcej gazu pod światłami. Ogólnie polecam dla jeżdzących do około 10 000km rocznie. Teraz, gdy przejechałem w rok 15 000 to się już zastanawiam czy się jeszcze opłaca mi całoroczne... Kwestia robionych km... Pozdrawiam!
16 paź 21:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Driver Użytkownik anonimowy
~Driver
No photo ~Driver Użytkownik anonimowy
do ~Kierowca:
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
16 paź 16:50 użytkownik ~Kierowca napisał
Drugi sezon jeżdżę na całorocznych. Minusy: opony są głośniejsze, na mokrej nawierzchni mają mniejszą przyczepność. Do jazdy na co dzień są ok, czy to latem czy zima. A plusy: co roku 200 zł w kieszeni (przełożenie opon), zaoszczędzony czas (na wymianie o
Jak porównywałem ceny to zwycięzca klasy premium tak z opon zimowych jak i letnich to wielosezonowe premium były w moim przypadku droższe o 80 zł na sztuce. Jeździłem na wielosezonowych poza hałasem widoczne są gorsze parametry na deszczu, śniegu i lodzie, a latem szybko się zużywają jak są upały. Ja mam zawsze premium letnie i zimowe, na tym nie oszczędzam, bo to najważniejszy element bezpieczeństwa w aucie, poza "mocą" konstrukcji. Mam na szczęście gdzie przechowywać, dokupić tylko musiałem felgi stalowe do zimówek. Obecnie zaczynam 11 sezon na moich starych zimówkach i jest to zapewne ich ostatni, przebieg w aucie 139 tys km, w tym roku wymieniłem pierwszy raz od nowości letnie, premium z testu 174 zł szt (185 zł z wymianą i wyważeniem) na rozmiar 185/65 R15. Zauważ, że opony trzeba wyważać i tak co sezon, bo zawsze się coś zmieni w tej kwestii, także dla mnie nie mu tu żadnej oszczędności, przy gorszych parametrach, ale jak ktoś jeździ tylko po mieście i/lub jak emeryt, to widzę tu grupę docelową na takie opony.
17 paź 14:48 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ha Użytkownik anonimowy
~ha :
No photo ~ha Użytkownik anonimowy
A gdzie Nokian Weatherproof ?
16 paź 16:19 | ocena: 95%
Liczba głosów:22
95%
5%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej