Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Jak opony całoroczne zachowują się na suchej nawierzchni?

19 paź, 17:52
Udostępnij
0
Skomentuj
Test opon całorocznych: próby na suchym asfalcie Test opon całorocznych: próby na suchym asfalcie Foto: Auto Bild / Auto Bild

Okazuje się, że to nie bajka, one naprawdę istnieją – znaleźliśmy opony całoroczne zapewniające dobrą przyczepność niezależnie od warunków pogodowych. W tej części testu sprawdzamy, jak radzą sobie na suchym asfalcie.

Do rundy finałowej zakwalifikowały się:

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Prowadzenie na suchej nawierzchni

Jedynie Michelin i Continental jako tako dotrzymują kroku oponie letniej. Pirelli i Nexeny wypadły niewiele lepiej od ogumienia zimowego. Przyzwoity rezultat tym razem osiągnęło Apollo.

Test opon całrocznych: prowadzenie na suchym Test opon całrocznych: prowadzenie na suchym Foto: Auto Bild / Auto Bild

Hamowanie na suchej nawierzchni

To na pewno nie jest koronna dyscyplina gum wielosezonowych – dość powiedzieć, że najlepszy w zestawieniu całoroczny Michelin potrzebował aż o 1,9 m więcej niż opona letnia.

Test opon całorocznych: hamowanie Test opon całorocznych: hamowanie Foto: Auto Bild / Auto Bild

Emisja hałasu na suchej nawierzchni

Opony całoroczne i zimowa okazują się cichsze od referencyjnej letniej – to dobry wynik. Wyłamał się tylko Hankook, ale trudno nazwać tę oponę nieprzyjemnie głośną.

Test opon całorocznych: emisja hałasu Test opon całorocznych: emisja hałasu Foto: Auto Bild / Auto Bild

W kolejnej części sprawdzimy, jak ogumienie całoroczne radzi sobie na mokrej nawierzchni.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (38)

No photo
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
~siwydarek :
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
nastepne odkrywanie ameryki......
od ponad 25 lat mieszkam w Ontario , przejezdzam rocznie srednio 35 tysiecy kilometrow , uzywam tylko opony wielosezonowe ( jak wiekszosc mieszkancow Ontario) .
Zima czy lato - nie widze zadnych problemow.
......... w jewropie robia konsumenom wode z mozgu,,,,,,,,,,,,,, a buractwo kupuje te brednie.
20 paź 13:44 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nohal Użytkownik anonimowy
~Nohal :
No photo ~Nohal Użytkownik anonimowy
15 lat zmienialem opony zima-lato. Dwa lata temu dałem sie sie namówić na opony wielozezonowe (bylem bardzo sceptyczny). Teraz wiem że gdy nie jezdzisz w f1 lub w wrc to przy normalnej eksloatacji te opony są tak samo dobre.
20 paź 11:01 | ocena: 91%
Liczba głosów:32
91%
9%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asdfghj Użytkownik anonimowy
~asdfghj
No photo ~asdfghj Użytkownik anonimowy
do ~alek:
No photo ~alek Użytkownik anonimowy
20 paź 14:49 użytkownik ~alek napisał
A FELG z alu na stalowe nie wymieniasz na zimę? Niszczysz je po prostu.
A na skórzaną tapicerkę nie zakładasz pokrowców?
Niszczysz je po prostu.
A na skórzane buty nie zakładasz kaloszy?
Niszczysz je po prostu.
Majtek też nie zakładaj, bo możesz popuścić i je zniszczysz :-)
20 paź 15:29 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
~wex :
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
Gdzie są latające samochody zapowiadane przez futurologów od 100 lat? Powinniśmy mieć już poduszkowce a opony powinny być dostępne tylko w muzeach motoryzacyjnych(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com ))
19 paź 18:49 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
do ~alek:
No photo ~alek Użytkownik anonimowy
20 paź 14:50 użytkownik ~alek napisał
poza tym na alu zimą się nie jeździ.
Ja mam dwa komplety kół. Jedne stalowe, a drugie aluminiowe. Ale można jeżdzić na aluminiowych też zimą. Sam sobie przekładam koła i nie muszę jechać do warsztatu. W zależności od przebiegu warto też wyważać koła, Powiedzmy co dwa, trzy lata. Tylko też trzeba wziąć pod uwagę czy auto będzie się użytkować dłużej. Jak kupuje się stare i zaraz leci się sprzedawać na giełdzie i znowuż inne kupuje się, to nie ma sensu zaopatrywać się w koła zimowe i letnie. I tak często jest że nic przy aucie się nie robi, jeżdzi się do czasu kiedy przychodzi coś wymienić. Nawet olej w silniku jest paro letni. Jak ktoś sprzedaje auto paro letnie od pierwszego właściciela, albo miało już wielu właścicieli, to najczęściej jest to szrot. Pewnie macie inne zdanie, ale ja kupuję zawsze nowe auto i eksploatuję dość długo. Oczywiście używane też można kupić w dobrym stanie, ale jest to rzadkość.
20 paź 23:26 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~EUgeniusz Użytkownik anonimowy
~EUgeniusz :
No photo ~EUgeniusz Użytkownik anonimowy
AUTOBILD poleca !
Kupa śmiechu - wymieszane marki premium z budżetowym badziewiem i to ma być wiarygodny test ?
Jak zwykle najlepsze niemieckie i francuskie - ale NOKIAN ich bije na pysk;
20 paź 10:58 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kont Użytkownik anonimowy
~Kont
No photo ~Kont Użytkownik anonimowy
do ~wex:
No photo ~wex Użytkownik anonimowy
19 paź 18:49 użytkownik ~wex napisał
Gdzie są latające samochody zapowiadane przez futurologów od 100 lat? Powinniśmy mieć już poduszkowce a opony powinny być dostępne tylko w muzeach motoryzacyjnych(( https://ciekawostkixxx.blogspot.com/ ))
Lobby oponiarskie nie chce na to pozwolić.A sa to potężne firmy.
19 paź 18:57 | ocena: 88%
Liczba głosów:24
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Borys Użytkownik anonimowy
~Borys :
No photo ~Borys Użytkownik anonimowy
W tamtym roku jakoś w listopadzie zamawiałem z aaaopony całoroczne opony michelin i powiem i w zimę i latem dają radę. Na trasie dobrze się zachowują a ja sporo podrózuje także nie jeźdze autem tylko w niedziele do kościoła.
20 paź 10:23 | ocena: 58%
Liczba głosów:12
58%
42%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
~kierowca :
No photo ~kierowca Użytkownik anonimowy
Kierowcom nie chce się zmieniać ogumienia, a i tak trzeba co jakiś czas dać do wyważenia koła. Żadem problem ze zmianą, jeśli ma się dwa komplety felg z oponami. Zakłada się jedne, a te co się zdejmuje są wyważane i czekają na swój czas. Ale tak to jest jak pojazd jest mniej warty jak komplet nowych kół.
20 paź 00:17 | ocena: 56%
Liczba głosów:18
44%
56%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
~Gość
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
do ~Ja :
No photo ~Ja Użytkownik anonimowy
20 paź 09:58 użytkownik ~Ja napisał
A ja jezdzilem raz i nigdy więcej nie zalożę całoroczych. W lecie jako tako a zimą masakra. Śnieg i lód pod spodem a potem rów w najlepszym razie. Jezdżę ponad 20 lat bez wydarzeń.
Na lodzie to ci zimówka nie pomoże
20 paź 12:32 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej