CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.504.353.961.66
Średnio4.404.584.211.84
Najdrożej4.654.894.482.12

Test opon zimowych w rozmiarze 185/60 R15 - sprawdzamy, które zimówki są najlepsze

6 lis 15 11:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Do tegorocznego testu opon zimowych trafiło aż 49 modeli ogumienia. Dla znacznej części z nich przeszkodą nie do pokonania okazały się już próby hamowania. Tylko 18 najlepszych modeli przeszło przez pełen program prób

Większości kierowców zimy nie wydają się już tak straszne, jak kiedyś. Klimat nam jakby złagodniał, elektroniczne systemy kontroli trakcji, układy stabilizacji toru jazdy i ABS ułatwiają kierowanie nawet w trudnych warunkach. Nie zapominajmy jednak też o tym, co zapewnia kontakt z nawierzchnią, czyli o oponach!

Powierzchnia, którą opona przylega do drogi, jest mniej więcej wielkości pocztówki. To musi wystarczyć do przeniesienia potężnych sił, często w niezwykle trudnych warunkach. Wobec dzisiejszego zaawansowania techniki i dostępnych materiałów wyprodukowanie opon, które świetnie sobie poradzą na dobrych nawierzchniach, to żadna sztuka.

Nie jest też problemem skonstruowanie ogumienia, które świetnie sprawdzi się w konkretnych warunkach, np. na śniegu lub mokrej drodze. Czy to znaczy, że wszystkie opony są takie same? Absolutnie nie! Dla producentów poważnym wyzwaniem wciąż pozostaje stworzenie możliwie wszechstronnych opon – to najtrudniejsze zadanie. W naszym klimacie nie sprawdzają się ekstremalne zimówki, przeznaczone do użytkowania wyłącznie w niskich temperaturach i kopnym śniegu. Takie opony z reguły źle pracują na mokrych nawierzchniach, a przecież w Polsce od jesieni do wiosny statystycznie znacznie częściej jeździmy po suchej lub mokrej drodze niż po śniegu i lodzie.

To właśnie dlatego nasz test podzieliliśmy na dwie rundy. Do pierwszej, eliminacyjnej, trafiło 49 kompletów ogumienia, kupionych zupełnie anonimowo na wolnym rynku. Zrobiliśmy tak, żeby uniknąć podejrzeń, że producenci przygotowali specjalnie dla nas opony o lepszych parametrach, niż mają te, które może kupić przeciętny kierowca. Ryzyko takiej manipulacji nie jest małe – fachowcy wiedzą, że wystarczy zastosować lepszą (czyli droższą) mieszankę gumową, żeby przy identycznej rzeźbie bieżnika uzyskać znacznie lepsze wyniki.

Ponieważ wysokie miejsca w niezależnych testach ogumienia to dla producentów cenne trofea, to lepiej nie wodzić ich na pokuszenie. Zaczęliśmy od sprawdzenia, jak poszczególne opony radzą sobie z hamowaniem na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h. Różnice w wynikach osiągniętych w tej próbie przez poszczególne modele ogumienia są doprawdy zastraszające. Najlepsze tu zimówki pozwalały zatrzymać auto testowe na dystansie 36,8 metra – szybciej niż na referencyjnych oponach letnich.

Na najgorszych w rundzie eliminacyjnej oponach droga hamowania wydłużyła się do ponad 53 metrów. Po tej próbie odrzuciliśmy 23 modele ogumienia – szkoda tracić na nie czas, skoro żadna z tych opon nie miała szans na miejsce na podium lub pozytywną rekomendację. Po sprawdzeniu hamowania na śniegu do drugiego etapu trafiło tylko 18 modeli. W galerii sprawdzicie, które opony okazały się najlepsze.

Szukasz opon całorocznych? We współpracy z serwisem Skapiec.pl przygotowaliśmy dla was najlepsze oferty na testowane przez nas opony:

Continental WinterContact TS 850 84 T (Sprawdź cenę)

Pirelli Winter Snow-control (Sprawdź cenę)

Barum Polaris 3 84 T (Sprawdź cenę)

Dunlop WinterResponse 2 84 T (Sprawdź cenę)

Michelin Alpin A4 88 T (Sprawdź cenę)

Goodyear Ultra Grip 9 84 T (Sprawdź cenę)

Hankook Winter i*cept RS2 84 T (Sprawdź cenę)

Semperit Speed-Grip 2 84 T (Sprawdź cenę)

Bridgestone Blizzak LM001 88 T (Sprawdź cenę)

Nokian WR D3 88 T (Sprawdź cenę)

Apollo Alnac Winter 88 T (Sprawdź cenę)

Viking Snow Tech II 88 T (Sprawdź cenę)

Falken Eurowinter HS449 84 T (Sprawdź cenę)

Firestone Winterhawk 3 84 T (Sprawdź cenę)

Uniroyal MS Plus 77 84 T (Sprawdź cenę)

Kleber Krisalp HP2 88 T (Sprawdź cenę)

Fulda Kristall Montero 3 88 T (Sprawdź cenę)

Gislaved Euro Frost 5 84 T (Sprawdź cenę)

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~Fantomas Użytkownik anonimowy
~Fantomas :
No photo ~Fantomas Użytkownik anonimowy
Testy testami ale fizyki tez oszukać się nie da. Gdyby było tak, że każda nowa generacja opony byłaby lepsza od poprzedniej, to za 10 lat auto na śniegu z 50 km/h hamowałoby w 5 metrów. Jest pewna granica, której nigdy nie da się pokonać, po prostu lepiej już nie będzie...i co wtedy? Na pewno przez to, producenci nie przestaną produkować kolejnych generacji opon, które tak naprawdę nic już nie będą wnosić. Zresztą subiektywnie mam wrażenie, że tak jest już co najmniej kilka lat.
13 lis 16 22:10 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
do ~Nie te czasy:
No photo ~Nie te czasy Użytkownik anonimowy
9 lis 15 16:55 użytkownik ~Nie te czasy napisał
A ten rozmiar to do taczek?
W najnowszych samochodach producenci przesadzają z szerokościami opon. Im szersza opona tym bardzo wzrasta spalanie. Przy 2cm różnicy może wzrosnąć nawet do 1litra benzyny. 5-6cm węższe opony klasy premium wyhamowują samochód na takim samym dystansie jak szersze o tą wartość opony budżetowe.
10 lis 15 10:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~z Użytkownik anonimowy
~z :
No photo ~z Użytkownik anonimowy
Porównanie mało obiektywne.
Nowe modele (np. Dunlop 2.) porównanie do starego modelu Nokian D3, a obecny model Nokian D4 ma dużo lepsze parametry od D3.
11 lis 15 12:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Konik Użytkownik anonimowy
~Konik :
No photo ~Konik Użytkownik anonimowy
Niedrogie, a naprawdę dobrej jakości są opony firmy Tomket. Zrobiłem inwestycję w cały komplet przed sezonem i radzą sobie tak jak opony z wyższej półki. A kosztowały znacznie mniej. Czasami więc warto poszperać trochę w internecie.
27 sty 21:05
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olek_malopolska Użytkownik anonimowy
~olek_malopolska :
No photo ~olek_malopolska Użytkownik anonimowy
Dlaczego w teście nie ma Debica Frigo 2? Mieszkam w okolicach górzystych i te sprawdzają się b. dobrze. Chciałbym zobaczyć jak wypadają w porównaniu z innymi, czy są zbyt słabe aby konkurować czy przeciwnie.
7 sty 09:21
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klarecki Użytkownik anonimowy
~klarecki :
No photo ~klarecki Użytkownik anonimowy
Dla mnie najlepsze są Michelin Alpin A4 EL. Na ten sezon kupiłem je po 246zł za sztukę w sklepie internetowym http://www.aaaopony.pl Warto zajrzeć i przejrzeć ich ofertę - mają dobre ceny i duży wybór.
3 sty 19:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Julek Użytkownik anonimowy
~Julek :
No photo ~Julek Użytkownik anonimowy
nejlepsze zimówki to BFGoodrich. Jeżdże na nich chyba od zawsze. Teraz żonie kupiłem nówki sztuki w Euromasterze. Za darmo uruchomiłem ich ochronę na 12 miesięcy! W razie uszkodzenia lub zniszczenia opony to Euromaster pokrywa kosztów naprawy. http://promocja.euromaster.com.pl
9 gru 16 10:21
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asasd Użytkownik anonimowy
~asasd :
No photo ~asasd Użytkownik anonimowy
zalosne - wszyscy jezdzili na oponach w choinke i bylo az ukazaly sie testy i narod wali kase na super opony ktore nie pomoga przy 200/h....
6 lis 16 11:05
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~77 Użytkownik anonimowy
~77 :
No photo ~77 Użytkownik anonimowy
Coś im się pomyliły tabelki na mokrym lepiej hamują niż na suchym! Ale wtopa.:(brawo: )
31 paź 16 19:14
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
~Grzes :
No photo ~Grzes Użytkownik anonimowy
Jak to jest ze do testu wybieracie opony z różnych epok ? Brak nokian wr4 a są starsze wr3, jak mają konkurować z nowymi od Mich... lub Continental. ..
19 paź 16 23:45
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Test opon zimowych w rozmiarze 185/60 R15 - sprawdzamy, które zimówki są najlepsze

Do tegorocznego testu opon zimowych trafiło aż 49 modeli ogumienia. Dla znacznej części z nich przeszkodą nie do pokonania okazały się już próby hamowania. Tylko 18 najlepszych modeli przeszło przez pełen program prób

Test opon zimowych w rozmiarze 185/60 R15 - sprawdzamy, które zimówki są najlepsze (slajd 1 z 35)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego