Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Test opon zimowych w rozmiarze 225/40 R 18 - na śniegu wygrywa Francja

27 lis, 12:17

Rynek zimowych opon do samochodów o podwyższonych osiągach szybko się rozwija. Podstawa to dobra przyczepność na mokrym i krótkie drogi hamowania na suchym asfalcie, ale coraz bardziej pożądane staje się też sportowe prowadzenie na śniegu i... lodzie. W teście: 10 modeli zimówek do zadań specjalnych – od modeli premium po budżetowe

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Podczas próby hamowania najlepiej poradziły sobie chińskie opony marki Sunny
  • Jeżeli chcesz szybko pokonywać ośnieżone łuki, wybierz którąś z marek premium
  • Dobra opona zimowa to taka, która poradzi sobie nie tylko w warunkach typowo zimowych, ale też (a nawet – przede wszystkim!) na mokrej nawierzchn

Skoro zima, to opona może być węższa niż wiosną i latem? To zależy. Kiedyś, w czasach małych i lekkich samochodów, może rzeczywiście tak było, ale dziś – gdy np. auta miejskie mają rozmiary i masę kompaktów sprzed 20-25 lat, a pod maską znacznie więcej mocy – okazuje się, że podczas szybkiej jazdy na śniegu sprawdzi się tylko guma o wystarczającej szerokości. Jeżeli masz mocny silnik, a biała nawierzchnia wywołuje na twojej twarzy szeroki uśmiech, sięgnij po odpowiednie opony w rozmiarze zalecanym przez producenta auta – eksperymenty z węższym ogumieniem są ryzykowne.

Nie należy zapominać też o wyglądzie, bo chyba żaden właściciel szybkiego samochodu nie ma ochoty zimą patrzeć na kiepsko wypełnione nadkola i małe obręcze, niepasujące do muskularnej sylwetki auta? No właśnie.

Do testu wybraliśmy wściekle żółtego VW Golfa GTI i 10 opon o podwyższonych osiągach w rozmiarze 225/40 R 18. Przydatność zimową naszych kandydatów sprawdziliśmy w północnej Szwecji, próby na mokrej i suchej nawierzchni odbyły się na profesjonalnym torze testowym.

Na śniegu najlepszą formę zaprezentował reprezentant Francji, czyli Michelin Pilot Alpin: świetne prowadzenie boczne, dobry balans i najlepsza informacja zwrotna przekazywana na kierownicę.

Na szarym końcu – jeśli chodzi o dyscypliny zimowe – uplasował się Cooper. Jego wyniki były przeciętne i choć ocena końcowa (czyli 4+) na papierze wygląda nieźle, to jednak spośród 10 testowanych modeli żaden nie sprawował się na śniegu równie kiepsko.

Co zrozumiałe, testowana równolegle opona letnia zawiodła w warunkach zimowych na całej linii, ale już wyniki osiągane przez nią na suchym i mokrym asfalcie wyznaczają poziom, do którego muszą równać zimówki.

I – jak się szybko okazało – to właśnie próby w dodatnich temperaturach udowadniają, która z zimówek jest godna polecenia, a którą można użytkować wyłącznie na własne ryzyko. Przykład: ogumienie marki Sunny, które potrafiło na śniegu odnieść dwa zwycięstwa (!), a na suchym i mokrym okazało się wręcz niebezpieczne. Zwłaszcza jeśli chodzi o hamowanie.

Opony zimowe w najlepszych cenach:

Continental WinterContact TS 850P - sprawdź cenę!

Michelin Pilot Alpin PA4 - sprawdź cenę!

Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1 - sprawdź cenę!

Dunlop Winter Sport 5 - sprawdź cenę!

Pirelli Winter Sottozero 3 - sprawdź cenę!

Hankook Winter I’cept evo2 - sprawdź cenę!

Cooper WM-SA 2+ - sprawdź cenę!

Fulda Kristall Control HP2 - sprawdź cenę!

Nokian WR A4 - sprawdź cenę!

Sunny Wintermax A1 NW211 - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (60)

No photo
No photo ~Demaskator Użytkownik anonimowy
~Demaskator :
No photo ~Demaskator Użytkownik anonimowy
Opony Nokian uważane w ostatnich latach za bardzo dobre tutaj zostały przedstawione jako praktycznie, ostatnie badziewie. To ja w takim razie pytam kiedy byłem oszukiwany teraz czy wcześniej, kiedy przedstawiano te opony jako naprawdę dobre. Może to jednak tylko zależy od zamawiającego badanie i na życzenie konkurencja okazuje się nic nie warta. Jestem prawie pewny, że tak właśnie jest w tym przypadku. Szkoda tylko, że to Auto Świat firmuje i bierze udział w tych gierkach i którego artykuły będę od dzisiaj przyjmował z przymrużeniem oka..
27 lis 14:01 | ocena: 85%
Liczba głosów:39
85%
15%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lukas Użytkownik anonimowy
~lukas
No photo ~lukas Użytkownik anonimowy
do ~Demaskator:
No photo ~Demaskator Użytkownik anonimowy
27 lis 14:01 użytkownik ~Demaskator napisał
Opony Nokian uważane w ostatnich latach za bardzo dobre tutaj zostały przedstawione jako praktycznie, ostatnie badziewie. To ja w takim razie pytam kiedy byłem oszukiwany teraz czy wcześniej, kiedy przedstawiano te opony jako naprawdę dobre. Może to jedna
Poszukaj w necie...jakiś rok wstecz szef nękana publicznie przepraszał za oszustwa w testach, a mianowicie Nokian podsyłał specjalne egzemplarze opon pod testy, być może to jest tego efekt.
Inna sprawa, że opona w jednym rozmiarze może być naprawdę dobra, a w innym niekoniecznie. Tutaj mówimy już o dużym rozmiarze, być może w rozmiarze 205/55 r16 Nokian osiąga dużo lepsze wyniki, natomiast przy 245 niekoniecznie. inna sprawa, że ja słyszałem od pracownika jednego z koncernów, że ten również przygotowuje specjalne egzemplarze pod testy, i nie był to Nokian ani Michelin.
27 lis 20:49 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Fantomas Użytkownik anonimowy
~Fantomas :
No photo ~Fantomas Użytkownik anonimowy
Denerwuję mnie coraz bardziej testowanie opon zimowych, a ściśle mówiąc co bierze się pod uwagę na tych testach. Po co mi opona, która będzie się dobrze zachowywać na łukach przy dużych prędkościach? Nikt normalny nie będzie wchodził na śniegu szybko w zakręty, a na mokrym to każda w miarę sobie poradzi, jeśli kierowca nie jest totalnym kretynem. Dla mnie jedynym kryterium przy zimówkach powinno być to, jak zachowują się własnie na śniegu. I nawet jeśli przez cały sezon spotkam 3 dni kiedy będę musiał jechać własnie po śniegu a nie po mokrym, to właśnie wtedy chcę czuć się bezpiecznie. Jeśli zaczniemy rozpatrywać zimę w ten sposób, że najczęściej na drodze nie mamy śniegu tylko mokry asfalt, to dziękuję- poradzę sobie i na letnich bez problemu. Tak więc podsumowując, nawet jeśli będę miał 3 dni z większym śniegiem to dla mnie to ważniejsze niż 120 dni z mokrym asfaltem. A na śniegu najlepsze są Nokiany i Dębica Frigo. Nie interesują mnie wygrane innych opon w kategoriach tak naprawdę nieważnych.
27 lis 15:00 | ocena: 70%
Liczba głosów:27
70%
30%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marcin87 Użytkownik anonimowy
~marcin87 :
No photo ~marcin87 Użytkownik anonimowy
lipa ten artykuł! Też mam Nokiany- bardzo kiedyś chwalone a teraz wychodzi na to że to niemal letnia opona..ja osobiście też sobie je chwalę...koła przy normalnym ruszaniu nie miały prawa zabuksować, no chyba że na lodzie...grunt to zdrowy rozsądek za kierownicą, a co do opon to złego słowa nie mogę powiedzieć- w przeciwieństwie do GoodYerów- miałem i ślizgały się niemiłosiernie
27 lis 16:24 | ocena: 80%
Liczba głosów:20
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~JamJe Użytkownik anonimowy
~JamJe :
No photo ~JamJe Użytkownik anonimowy
Ostatnio się zdziwiłem jak dobrymi oponami są Dębica Frigo 2 w starej ale ciągle jarej Audi 80. Mowa o tych Frigo 2 starszego typu bo od niedawna widziałem jakieś nowsze z bardziej zaokrąglonym bieznikiem. Otóż wchodziłem sobie tym autkiem w ciasne zakręty z dużą prędkością tak że opony aż piszczały a cały czas czułem jaką mam przyczepność i ile brakuje mi abym ją stracił. Może nie są to najlepsze opony na świecie ale przy tym ile kosztują to na pewno wybrał wym Dębice a omijał inne chińskie marki. Szkoda tylko że teraz to już nie Polska Dębica a część wielkiego koncernu, letnie Passio to kompletna porażka ale zimowe Frigo w tej cenie to poezja
28 lis 01:16 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
~Jan :
No photo ~Jan Użytkownik anonimowy
Używam opon Nokian od lat i jestem z nich bardzo zadowolony. Kto bowiem ma więcej kontaktów ze śniegiem, Finowie czy za Francuzi albo Włosi ? A może najlepsze zimowe opony robią w Pakistanie czy Panamie ? Takie badactwo widać że jest mocno sponsorowane jak te p.t. "Solidna firma", "Gazela biznesu" itp podobne badziewia utworzone do nabijania kasy od naiwnych i głupich prezesów na których nastała wyjątkowa moda po dojściu kaczystów do władzuchny.
27 lis 21:56 | ocena: 54%
Liczba głosów:13
46%
54%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bodzio. Użytkownik anonimowy
~bodzio. :
No photo ~bodzio. Użytkownik anonimowy
A ja w tym roku kupiłem Goodyery całoroczne i dziękuję za kłopot z wymianą.Zimy będzie z tydzień, a chodzenia
i proszenia co niemiara.
27 lis 15:46 | ocena: 80%
Liczba głosów:20
80%
20%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witt Użytkownik anonimowy
~Witt :
No photo ~Witt Użytkownik anonimowy
Pomysł kupowania opon 225/40R18 oczywiście na alumach oczywiście przedni :-) Jedna większa zalana wodą dziura wyglądająca z daleka jak asfalt albo większy ostry krawężnik przysypany śniegiem no i dziękuję :-) Na zimę tylko stalka z oponą 205/55/16. Tanio i praktycznie.
27 lis 17:56 | ocena: 63%
Liczba głosów:24
63%
38%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~k Użytkownik anonimowy
~k :
No photo ~k Użytkownik anonimowy
Głównym powodem poślizgów zimą nie jest brak opon zimowych tylko ewidentny brak umiejętności poruszania się pojazdem podczas trudnych warunków. Sam tego doświadczyłem.Zimą, podczas oczekiwania na skrzyżowaniu na swoją kolej w tył uderzyła mnie inna osobówka - była na oponach zimowych. Osobiście jeżdżę tylko na letnich i nigdy nie miałem z tego powodu problemu. A tak poza tym to nie ma opon zimowych są wyłącznie śniegowe, jaka jest rocznica sami się domyślcie.
29 lis 08:51 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
~Michal :
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
Nokiany są bardzo dobre na śniegu - co miałem okazję przetestować w ubiegłym sezonie. Natomiast faktem jest, że śnieg czy lód zdarza się ostatnio u nas kilka dni w roku. A na mokrym i suchym asfalacie, letnie opony zachowują się lepiej, niż zimowe.
27 lis 19:16 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Trakcja na śniegu

Najlepiej poradziły sobie opony Michelina i Fuldy, które zapewniają bezpieczeństwo nawet podczas dynamicznego ruszania pod górkę. Słabo wypadł Cooper, ale rozczarował także wynik osiągnięty przez Nokiana. Jak należało się spodziewać – porażka referencyjnej opony letniej.

Test opon zimowych w rozmiarze 225/40 R 18 - na śniegu wygrywa Francja (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego