Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Przegląd po zakupie - ciśnienie sprężania

Prosty sposób na kontrolę sprawności silnika (głowicy i pierścieni). Niską moc lub nierówną pracę składacie na karb nieznajomości modelu, a może okazać się, że uszkodzony jest zawór i jeden cylinder nie ma sprężania.

Co robić: w benzyniaku wykręcamy świece (ciepły silnik) i wkręcamy manometr, który kosztuje niewiele więcej niż usługa. Jedna osoba uruchamia rozrusznik (parę sekund), druga obserwuje wskazania. Dodatkowo można przeprowadzić tzw. próbę olejową. Prawidłowych wartości szukajcie w poradnikach, wiele da porównanie wyników między cylindrami. Pomiar w dieslu jest ryzykowny – wykręcanie świec żarowych lub wtryskiwaczy wiąże się z możliwością ich uszkodzenia.

Poziom trudności: 3,5/5. Wymaga: czujnika ciśnienia sprężania (różne dla diesli i benzyniaków).

Zaplanuj wydatki na serwis auta (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego