Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Przegląd po zakupie - układ chłodzenia

Silnik się nie przegrzewa, a wentylatory chłodnicy uruchamiają we właściwym momencie? To jeszcze nie powód, żeby pominąć ten układ!

Co robić: skontrolować (lub wymienić – płyn kosztuje 70-150 zł) płyn chłodzący. Prosty pomiar pozwoli z grubsza ocenić odporność na zamarzanie, ale pamiętajcie, że płyn ma też m.in. chronić przed korozją. Wymiana nie jest trudna, ale pamiętajcie, że nie wszystkie silniki odpowietrzają się automatycznie. Obserwujcie, czy nie ma wycieków (są na nie podatne szczególnie auta z LPG z reduktorem – dodatkowe przewody i złączki, często o niskiej jakości) oraz czy termostat poprawnie działa. Jeśli w zbiorniczku wyrównawczym gromadzi się maź, warto zrobić test na zawartość CO2 w płynie – może zdemaskować uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Do spuszczania płynu często służą kraniki umieszczone w chłodnicy.

Poziom trudności: 2,5/5. Podstawowe narzędzia, tester płynu.

Zaplanuj wydatki na serwis auta (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego