Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Zestaw naprawczy do opon, czyli kosztowne wciskanie kitu w oponę

2 maja, 12:45

Recesja w gospodarce spowodowała, że producenci samochodów liczą się z każdym euro. Na oszczędnościach tracą klienci. Dowodem tego jest gadżet – zestaw naprawczy do opon, często obecnie proponowany zamiast koła zapasowego

Udostępnij
0
Skomentuj
zestaw naprawczy do opon zestaw naprawczy do opon Foto: Auto Świat

Zestaw naprawczy do opon - jak to jest naprawdę

Zaglądając pod podłogę bagażnika nowych aut, jeszcze pięć lat temu można było dostrzec wyłącznie pełnowymiarowe koła zapasowe. Zestaw naprawczy do opon niedawno był rzadkością, a sprzedawcy polecali go tylko wtedy, gdy zależało nam na dodatkowym schowku w kufrze (np. na zbiornik gazu LPG). Rezygnacja z koła zapasowego wiązała się ze zwrotem kilkusetzłotowej kwoty. Dziś wiele popularnych w Polsce marek dołącza zestaw naprawczy do opon jako element standardowego wyposażenia nowego auta. Z kolei rezygnacja z koła zapasowego, gdy jest ono w standardzie, nie wiąże się już z jakąkolwiek gratyfikacją dla nabywcy.

Preparat do naprawy opon. Czyli - Kosztowne wciskanie kitu w oponę Preparat do naprawy opon. Czyli - Kosztowne wciskanie kitu w oponę Foto: Auto Świat

Zestaw naprawczy do opon - plusy

Większość producentów każe sobie płacić za klasyczne, pełnowymiarowe koło zapasowe. Nie są to wielkie pieniądze, ale biorąc pod uwagę liczbę sprzedawanych aut, sumy te mogą iść w miliony złotych. Bezsprzeczną zaletą zestawu naprawczego jest mała ilość miejsca, jaką zajmuje w aucie.

Zestaw naprawczy do opon - wady

Możliwość naprawy tylko niewielkich uszkodzeń, powstałych w wyniku wjechania na gwóźdź. Jeśli pęknięcie jest poważne – pół biedy, gdy doszło do niego w mieście. Sprawa staje się groźna, jeśli udamy się w podróż wraz z rodziną i przygoda z pękniętą oponą spotka nas na bocznej drodze w środku nocy.

Zestaw naprawczy do opon - nie dla kierowców

Importerzy samochodów utrzymują, że zestawy naprawcze są idealne wszędzie tam, gdzie sieć punktów wulkanizacyjnych jest dobrze rozwinięta. Tymczasem brak zwykłego koła zapasowego albo przynajmniej dojazdowego może spowodować niemiłe perturbacje i wielogodzinny stres. Oszczędzanie na kołach zapasowych jest opłacalne jedynie dla koncernu, ale nie dla kierowców, którzy praktycznie nie zyskują dzięki temu dodatkowego miejsca w bagażniku. Dlaczego? Zestaw naprawczy do opon jest bowiem zazwyczaj wkładany w styropianowe koliste pudło umieszczone w miejscu przewidzianym na klasyczne koło zapasowe. To wszystko tylko potwierdza nasze wcześniejsze przekonanie, że zestawy naprawcze stały się wygodną formą oszczędności. A importerzy pod pozorem lepszego dostępu do serwisów oponiarskich korzystają z tego, wmawiając nam, że robią to tylko dla naszego dobra.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej