Koncepcyjny BMW X6 Sports Activity Coupe zgodnie z założeniami idzie do produkcji seryjnej. Na razie bez napędu hybrydowego, ale z praktycznie niezmienionym nadwoziem. Nowością między premiowymi samochodami jest połączenie podwyższonego terenowego zawieszenia ze sportową stylistyką nadwozia. Podobną koncepcję zaprezentował już wcześniej SsangYong w swoim modelu Actyon, jednak BMW zorientowane jest na bardziej wymagającą i majętną klientelę, a prawdopodobnie odniesie też większy sukces.
Z profilu bocznego nadwozie X6 przypomina coupe, a BMW nadal określa auto jako Sports Activity Coupe. Tak więc nie znajdziemy tu klasycznego tyłu SUV-a. Zamiast niego od słupka B dach obniża się, płynnie przechodząc na tylną szybę. Do ogromnego nadwozia wystarczyło dodać ogromne koła (w standardzie 255/50 R 19), które podkreślają muskularny wyraz. Bez bezpośredniego porównania z innymi modelami trudne jest określić masywność auta i niewiele pomogą rozmiary 4877 (dł.) x 1983 (szer.) x 1690 (wys.) mm i rozstaw osi 2933 mm. Przypomnijmy, że rozmiary zewnętrzne BMW X5 wynoszą 4854 x 1933 x 1729 mm, a rozstaw osi 2933 mm.
Chociaż samochód jest dłuższy od BMW X5, można oczekiwać mniejszą przestrzeń wewnętrzną. Marketing BMW porównuje wnętrze do innych coupe, tak więc pod tym względem 944 mm od tylnej kanapy po dach to bardzo dobry wynik. We wnętrzu znajdziemy miejsce dla czterech podróżnych, przednie fotele są elektrycznie regulowane, a wyraźnym trzymaniem bocznym cechują się także tylne siedzenia. Tylko w serii X6 w standardzie znajdziemy sportową kierownicę. Długi tył ukrywa bagażnik o pojemności 570 l, który można zwiększyć do 1450 l. Klapa bagażnika otwierana jest w dwóch poziomach, by nie została uszkodzona np. w garażu podziemnym, za dopłatą dostępna będzie także z elektronicznym sterowaniem.
Pod względem techniki X6 nowe jest przede wszystkim dzięki wykorzystaniu napędu na cztery koła xDrive poszerzonego o system Dynamic Performance Control. Aktywne rozdzielenie napędu nie odbywa się teraz wyłącznie pomiędzy przednią i tylną osią (w standardzie 40% siły napędowej przekazywane jest na przód, 60% na tylną oś), ale także pomiędzy lewe i prawe tylne koło. W odróżnieniu od systemów Mitsubishi, Subaru czy Hondy u BMW zastosowano mniej elektroniki i więcej mechaniki. System przekazuje więcej siły napędowej na wewnętrzne koło czy stabilizuje samochód na wypadek ostrego puszczenia pedału gazu na zakręcie.
BMW X6SilnikxDrive 35ixDrive 50ixDrive 30dxDrive 35dPojemność skokowa [cm3]2979439529332933Cylindry/zawory6/48/46/46/4Moc [kW/obr./min]225/5800-6250300/5500-6400173/4000210/4400Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]400/1300-5000600/1750-4500520/2000-2750580/1750-2250Prędkość maksymalna [km/h]240250210 (220)236Przyspieszenie 0-100 km/h [s]6,75,486,9Zużycie paliwa [l/100 km]10,912,58,28,3Masa poj. gotowego do jazdy [kg]2070219020752110
Nowością jest także wersja 50i, która zaprezentuje się jesienią 2008. Pod tym oznaczeniem znajdziemy doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 l. Silnik oferuje fantastyczne osiągi i kilka nietypowych rozwiązań – wysoki jak na doładowany silnik stopień sprężania 10:1, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa (piezoelektryczne wtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku 200 barów), wewnętrzne chłodzenie poprzez odparowywanie paliwa w cylindrze, zwiększające wydajność, czy dwie turbosprężarki (każda obsługująca jeden rząd cylindrów) umieszczone podobnie jak katalizatory pomiędzy rzędami cylindrów, dzięki czemu powstała przestrzeń na nowy kształt kanałów dolotowych i wylotowych, które mają nie tylko większą średnicę, ale także zmniejszają straty silnika. Silnik pełni normę emisji spalin Euro 5.
W wyposażeniu standardowym BMW X6 znajdziemy wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo czy reflektory biksenonowe. Klasyczny 6-biegowy automat sprawdził się już w innych modelach BMW, w X6 jest standardem, podobnie jak manetki przy kierownicy, którymi można manualnie zmieniać biegi.