Przedstawiciele kierownictwa Fiata zaprezentowali dziennikarzom z całego świata nowego Fiata 500. Konferencja prasowa rozpoczęła się punktualnie o godzinie 9.00.
Przedstawiciele kierownictwa Fiata zaprezentowali dziennikarzom z całego świata nowego Fiata 500. Konferencja prasowa rozpoczęła się punktualnie o godzinie 9.00.
W latach pięćdziesiątych Fiat 500 był bardzo ważnym modelem dla producenta. Nie tylko ze wzgledów ekonomicznych, ale przede wszystkim stworzył wielu ludziom możliwość nabycia pierwszego swojego samochodu. Dzisiaj po pięćdziesiąciu latach Fiat stworzył kolejny mały model, który ma sprawić przyjemność swoim użytkownikom. Jest nowoczesny, zaawansowany technologicznie. To samochód, na który oczekują użytkownicy.
Styliści zadecydowali, że podstawowym kolorem nadwozia podczas premierowej prezentacji tego modelu na rynek będzie biały. To taka identyfikacja nowego modelu. Do prezentacji wykorzystano najmłodszych, którzy jak kiedyś w reklamie marki Benetton, opowiadają swoim językiem o produkcie.
Producent oferuje nowego Fiata 500 aż w 500 wariantach. Nabywca będzie miał możliwość zamówienia jednej z 12 dostępnych barw nadwozia, 100 akcesoriów wyposażenia, 9 rodzajów obręczy kół, 3 silniki, 15 rodzajów wnętrza. Najtańsza wersja Fiata 500 kosztować będzie 9,5 tys. euro, a najdroższa 14,5 tys. euro.
- Nowy Fiat 500 to dla nas bardzo ważny model, który pozwoli na osiągnięcie kolejnych sukcesów od Rosji do Chin - powiedział Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata. Podczas konferencji prasowej dowiedzieliśmy się m.in. Fiat Seicento będzie produkowany do 2008 roku. Obecnie nie ma planów produkcji nowego Fiata 500 poza Polską, ale w przyszłości nie jest to wykluczone. Także istnieje możliwość zwiększenia produkcji. Chwilowo nie ma planów sprzedaży tego modelu w USA. W dalszej kolejności odbędzie się premiera Fiata 500 Abarth podczas tegorocznego Tokyo Motor Show.
Nowy Fiat 500 - jak powstał?
Wywodzi sie z konceptu "3+1", który po raz pierwszy zaprezentowany został w marcu 2004 roku w Genewie pod nazwą Trepiuno. Wyjątkowo dobre przyjęcie przez miłośnikow motoryzacji spowodowało podjęcie decyzji o przygtowaniu tego modelu do produkcji. Zaprojektowany został przez Centro Stile Fiat i będzie produkowany w zakładzie Fiata w Tychach. Trzydrzwiowy pojazd o długości całkowitej 3546 mm, szerokości 1627 mm i wysokości 1488 mm oraz rozstawie osi 2300 mm.
Ekologiczne jednostki napędowe
Nowy model będzie napędzany jednym z trzech nowoczesnych czterocylindrowych silników, które przystosowane są do współpracy z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów. W przyszłości przewidziano także pięciostopniową przekładnię sekwencyjną Dualogic.
Dwa silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,2 l i mocy 69 KM oraz 1,4 l i mocy 100 KM. Jeden wysokoprężny o pojemności skokowej 1,3 l 16v Multijet o mocy 75 KM. Wszystkie obecnie oferowane jednostki spełniają normy emisji szkodliwych spalin Euro 4, a także zostały zaprojektowane do wprowadzenia normy Euro 5, co powinno stać się w 2009 roku.
Bezpieczeństwo
Producent przewidział aż 7 poduszek powietrznych, co stawia ten model w gronie najbezpieczniejszych nie tylko w swojej klasie. Są to dwie poduszki czołowe, dwie boczne, dwie kurtyny i jedna zabezpieczająca kolana. w wyposażeniu znalazły się też układy: ABS i EBD. Możliwe będzie zamowienie ESP, ASR oraz Hill Holder i HBA (Hydraulic Brake Assistance).
500 000 możliwości
Na rynkach europejskich nowy Fiat 500 będzie oferowany w czterech opcjach wyposażenie - Naked, Pop, Sport i Lounge, 12 barwach nadwozia, 15 rodzajów wnętrza, 9 typach felg (7 z metali lekkich) o średnicy 14, 15 i 16-cali. Przyszły użytkownik bedzie mógł skonfigurować osobiście swój samochód poprzez dokonanie szczegółowego wyboru jego elementów (włącznie z nalepkami na nadwoziu). Jak precyzyjnie wyliczono będzie to ponad 500 000 możliwości, a dokładnie 549 936!
5 lat gwarancji i 500 000 km
Włoski producent wszystkim nabywcom nowego Fiata 500 oferuje 5 lat gwarancji oraz przebieg 500 000 km. To z całą pewnością mało realne kryterium do spełnienia, ale zabieg marketingowy znakomity.
Bogate wyposażenie
Model ten otrzymał do dyspozycji wyjątkowo bogate wyposażenie standardowe jak na auto tego najmniejszego segmentu. Są to m.in. system Blue&Me, porty USB do podłaczenie MP3, specjalnie zaprojektowany system audio, nawigacja satelitarna, funkcja świateł dziennych, automatyczna kllimatyzacja.
Już wkrótce opublikujemy tekst o naszych pierwszych wrażeniach z jazdy!
Dane techniczne
Silnik: | |||
Typ silnika: | Benzynowy | Benzynowy | Turbo Diesel |
Cylindry / zawory: | 4 / 2 | 4 / 4 | 4/ 4 |
Pojemność skokowa (cm3): | 1242 | 1368 | 1248 |
Moc (kW / obr./min): | 51 / 5500 | 73,5 / 6000 | 55 / 4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm /obr./min): | 102 / 3000 | 131 / 4250 | 145 / 1500 |
Własności eksploatacyjne: | |||
Prędkość maksymalna (km/h): | 160 | 182 | 165 |
Przyspieszenie (0 - 100 km/h): | 12,9 | 10,5 | 12,5 |
Zużycie paliwa - miasto/poza/mieszany (l/100 km): | 6,4 / 4,3 / 5,1 | 8,2 / 5,2 / 6,3 | 5,3 / 3,6 / 4,2 |
Wymiary i nośność: | |||
Bagażnik (l): bez / z rozłożonymi tylnymi siedzeniami | 185 | ||
Pojemność zbiornika paliwa (l): | 35 | ||
Masa pojazdu (kg): | 865 / 440 | 930 / 440 | 980 / 440 |
Wymiary zewnętrzne: | |||
a) długość (mm): | 3546 | ||
b) szerokość (mm): | 1627 | ||
c) wysokość (mm): | 1488 | ||
d) rozstaw osi (mm): | 2300 | ||
e) rozstaw z przodu (mm): | 1413 | ||
f) rozstaw z tyłu (mm): | 1407 |