Co się stanie, gdy Porsche połączy koncepcyjne 918 Spyder z 911 GT3 R Hybrid? Nic prostszego! Wyjdzie supersportowy samochód, który bezproblemowo poradziłby sobie także na torze wyścigowym. Podczas Detroit Motor Show 2011 firma z Zuffenhausen zaprezentowała samochód, który wykorzystał technikę i elementy stylistyczne pokazywanego rok temu w Genewie 918 Spydera oraz znany z GT3 R Hybrid akumulator energii kinetycznej pod postacią specjalnie skonstruowanego koła zamachowego. Model 918 RSR ma dwa silniki elektryczne umieszczone przy przednich kołach (każdy po 75 kW). Energia do ich zasilania pochodzi z zasobnika zamachowego – przy mocnym przyspieszaniu przez 8 s kierowca ma pod nogą dodatkowe 150 kW mocy.
Obydwa silniki mogą napędzać koła z różną prędkością, co dodatkowo wpływa na trakcję i zachowanie się auta na drodze. Centralnie umieszczony silnik został zblokowany z 6-stopniową, wyścigową skrzynią. Jednostka V8 ma bezpośredni wtrysk paliwa i jest dalszym rozwinięciem silnika znanego z RS Spydera. Moc maksymalna wynosi 563 KM przy 10 300 obr./min.
Nadwozie 918 RSR to monocoque wykonany z włókien węglowych. We wnętrzu koncepcyjnego pojazdu dominuje brązowa skóra. W środku znajduje się tylko fotel kierowcy – po stronie pasażera znalazł się akumulator energii kinetycznej. Porsche mówi, że ten samochód stawia napęd hybrydowy na zupełnie innej pozycji. Seryjna wersja 918 ma być pozycjonowana powyżej serii 911. Początek sprzedaży nie wcześniej niż w 2014 roku.