Polacy występują jako Team Poland w składzie: Piotr Zalewski i Tomasz Osterloff (Polonez z 1978 roku), Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Fiat 125p z 1972 roku), Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Fiat 125p z 1976 roku), Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski (Fiat 126p z 1978 roku) oraz Wojciech i Jerzy Walentowiczowie ze Szwecji (Alfa Romeo 2000 GTV Bertone z 1972 roku).
Polskie załogi w komplecie ukończyły etap klasyfikacyjny Valence - Valence. Na 103 miejscu, najwyższym z naszych załóg, widnieją Wojciech i Jerzy Walentowiczowie. Załoga Andrzej Lubiak i Piotr Zaleski złapała 18 minut spóźnienia, a na PKC w Valence po błędzie pilota, samochód wjechał o pięć minut za wcześnie... Andrzej - były Mistrz Polski właśnie w "Maluchu" nie mógł startować ze swoim dawnym partnerem Maćkiem Wisławskim, gdyż ten w ostatni weekend uczestniczył w Rajdzie Magurskim, pierwszej rundzie RSMP (towarzyszył Kajetanowi Kajetanowiczowi).
Za Andrzejem Lubiakiem znajdują się jednak w klasyfikacji tak znani kierowcy Bruno Saby, Vic Elford, Erik Comas.
Po czterech odcinkach specjalnych na czele rajdy znajdują się Jose Lareppe i Christophe Hayez jadący Toyotą Celicą 2000 GT rocznik 1977. Belgowie wyprzedzają Ernsta Jüntgena i Marcusa Müllera z Niemiec w Mercedesie - Benz 300 SE.
Liderzy w polskiej ekipie mają spore doświadczenie - startują w zawodach już po raz czwarty. Jak twierdzili podczas spotkania w Pruszkowie w styczniu - jako, że są jedyną ekipą ze Szwecji, towarzyszy im wielkie zainteresowanie skandynawskich mediów.
Wyniki podawane są z dużym opóźnieniem.
Po odcinku siódmym, według niepełnych wyników Wojciech i Jerzy Walentowiczowie zajmują 175 miejsce, Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski - 179, Andrzej Postawka i Julian Obrocki - 228, a Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski - 257. W wynikach brak Piotra Zalewskiego i Tomasza Osterloffa, ale oni jadą dalej...
Sensacyjne czasy uzyskali nasi reprezentanci na dziewiątym odcinku specjalnym (2,69 kilometra) , na którym liczony był czas. Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski w Fiacie 126p na lodowym torze Serre - Chevalier zajęli dziewiąte (!) miejsce, tracąc do zwycięzcy 9 sekund.Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Polski Fiat 125p) sklasyfikowani zostali na czternastej pozycji - plus piętnaście, a Wojciech Walentowicz/ i erzy Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV) na piętnastej (plus 25).
Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Polski Fiat 125p - plus 188) zajęli 123 miejsce, a Piotr Zaleski - Tomasz Osterloff (Polonez 2000 -plus 211) - 136.
Próbę wygrali Gianmaria Aghem i Diego Cumino (Lancia Fulvia HF), a drugi czas uzyskali 2. Albert Vicentini i Kurt Waldmeier (Fiat 850 Coupe - plus 1).
We wtorek rano ekipy wystartowały do dwóch odcinków specjalnych. Niestety organizatorzy mają wciąż duże problemy z przekazem wyników.
Wieczorem rozpocznie się decydujący etap - słynna Noc Turini.
Czołówka Rallye Monte Carlo Historique 2008 po 4 odcinkach specjalnych:
1. Jose Lareppe i Christophe Hayez (Belgia - Toyota Celica 2000 GT 92);2. Ernst Jüntgen i Marcus Müller (Niemcy - Mercedes-Benz 300 SE) - strata 19 pkt.;3. Manfred Schürmann i Frank Wiest (Niemcy - Volvo 121)- 42 pkt.;4. Monty Karlan i Oddvar Moland (Norwegia - Opel Ascona 1.9 S) - 50 pkt.;5. Rolf Kienen i Oliver Kienen (Niemcy - BMW 1800) - 52 pkt.;6. Gonzalo Rico-Avello i Secundino Suarez (Hiszpania - Lancia Fulvia HF 1.6) - 59 pkt.;103. Wojciech Walentowicz i Jerzy Walentowicz (Alfa Romeo 2000 GTV - 433 pkt.;128. Andrzej Postawka i Julian Obrocki (Polski Fiat 125p) - 623 pkt.;202. Tomasz Jaskłowski i Tomasz Dąbrowski (Polski Fiat 125p) - 2388 pkt.;217. Piotr Zaleski i Tomasz Osterloff (FSO Polonez 2000) - 2885 pkt.;242. Andrzej Lubiak i Jacek Zaleski (FSM Fiat 126p) - 6295 pkt