Model ten otrzymywał różne niewiarygodne nazwy. Wśród nich były takie jak m.in. łódź podwodna, busik, kulatek, ogórek, bulik, a także Split Screen, Westy, Bay Window. Jednak za najsympatyczniejszą nazwę uznano niemiecką Bulli. Jeżeli masz taki model w garażu, to Volkswagen zaprasza na międzynarodowy zlot do Hannoweru.
Początek historii modelu o nazwie VW Transporter (Bus) przypomina motoryzacyjne bajki. W 1947 roku do Wolfsburga przyjechał Ben Pon, holenderski importer samochodów marki Volkswagen. Dowiedział się, że pracownicy zakładu do własnych potrzeb zbudowali mały pojazd użytkowy na bazie Garbusa, którym wozili na terenie zakładu palety. Pomysł ten okazał się natchnieniem do stworzenia pierwszych rysunków. Prototyp miał aerodynamikę lecącej cegły, ale kilka wizyt w tunelu aerodynamicznym w Brunszwiku ten problem rozwiązało.
Po trzech latach fabrykę opuścił pierwszy egzemplarzseryjny. Miał on wewnętnrzy kod Type 2, bo faktycznie był drugim modelem samochodu produkowanym przez Volkswagena. Oficjalnie nosił nazwę T1 (T jako Transporter). Podobnie jak Garbus był napędzany chłodzonym wodą silnikiem o pojemności skokowej 1,2 l (19 kW / 25 KM), który umieszczony był z tyłu pojazdu. Szybko zdobył popularność i stał się równie ulubionym autem jak dawca jego organów Garbus. Stał się motorem napędowym niemieckiej ekonomii, przedsiębiorców, kultowym autem "Dzieci kwiatów", a przede wszystkim wygodnym autem dla zwykłych użytkowników.
Jeżeli zachwycają Was sympatyczne kształty starych modeli T1-T3, albo nowocześniejszych wersji T4 i T5 i chcielibyście poznać ich właścicieli, to warto wpisać do kalendarza datę 5-7 października 2007. Na terenach targowych w Hannowerze o powierzchni 108 tys. metrów kwadratowych, w miejscu gdzie odbyło się EXPO 2000, znajdzie się zapewne także i miejsce parkingowe dla miłośnika tej marki. Wcześniej warto odwiedzić stronę internetową Internationales VW-Bus-Treffen, gdzie należy się uprzednio zarejestrować.
Impreza odbędzie się na wolnym powietrzu, a w programie przewidziano m.in.projekcję filmów z Bulli w roli głównej, paradę zabytkowych aut, sprzedaż części zamiennych, konkursy na najstarsze i najładniejsze auto zlotu, a także koncerty gwiazd estrady