Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Putin testuje Łady i chce auta dla ludu

21 paź 14 16:14

Prezydent Rosji chce mieć rosyjskie, narodowe auto. Wybór padł na najbardziej zasłużoną markę.

Udostępnij
0
Skomentuj
Łada Vesta concept Łada Vesta concept Foto: Łada / Auto Świat

Idea auta dla ludu znana jest już od dawna. Czy prezydent Rosji Władimir Putin zamierza ten projekt z okresu przed wybuchem II wojny światowej skopiować w XXI wieku?

Wszystkie siły i środki skierowano ponownie do Togliatti. Tam jak wiemy znajduje się największa na terenie Rosji fabryka samochodów osobowych, która już od lat pracuje „na pół gwizdka”. Ostatnie lata, to kolejne próby, zmierzające do ożywienia produkcji i tym samym zwiększenia sprzedaży. Warto dodać, iż wielki kompleks w Togliatti jest w stanie rocznie wyprodukować ok. 1 mln samochodów, ale obecnie wyjeżdża z niego znacznie mniej aut.

Próby ożywienia, to umowy z General Motors oraz aliansem Renault-Nissan. Wszystko wskazuje na to, iż ten ostatni ma szansę na odniesienie sukcesu, wspierany jest osobiście przez prezydenta Rosji.

Szef koncernu Renault -Nissan – Carlos Ghosen, do realizacji tego projektu wydelegował jednego z najlepszych swoich specjalistów. Na czele największego rosyjskiego pozycję zajął Bo Inge Andersson, który jest pierwszym w historii tej firmy szefem nie pochodzącym z tego kraju.

Szwed z amerykańskim paszportem Bo Andersson był prezydentem rosyjskiej grupy motoryzacyjnej GAZ kontrolowanej przez oligarchę Olega Deripaskę, a w 2008 r. był jednym z najwyższych rangą przedstawicieli amerykańskiego koncernu General Motors w Europie. Zaczął pracować w koncernie GAZ, gdy w 2009 r. ta rosyjska firma weszła w skład konsorcjum, które zabiegało o odkupienie spółki Opel od GM.

Nowy szef i były żołnierz (12 lat a armii) – Bo Andersson, ma za zadanie stworzyć z Łady narodową markę, która także w niedalekiej przyszłości będzie w stanie zdobywać europejskie rynki. Ma do tego pełne pełnomocnictwa i niemalże absolutną władzę.

Od stycznia 2014 r., a więc od momentu objęcia stanowiska, zlikwidował aż 15 tys. stanowisk pracy, a 18 kierowniczych stopni decyzyjnych zredukował do 5. Menedżerowie musieli przesiąść się ze służbowych Infiniti do Lady Largus w luksusowej wersji VIP, by mieli świadomość co produkują.

O rok przyspieszył realizację projektu nowego modelu Vesta, który ma diametralnie zmienić image marki. W ciągu roku produkcja powinna się zwiększyć do 750 tys. aut. Pierwszym nowym modelem będzie Vesta, którego premiera zaplanowana została na jesień 2015 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem, kolejnym crossover XRay. Modernizowana jest Kalina oraz przygotowywany następca Nivy.

Andersson rozpoczyna pracę o 7 rano i co najmniej 3 godziny poświęca na wizytację zakładu i rozmowę z pracownikami. Pracuje przez 7 dni w tygodniu, 16 godzin dziennie.

Tymczasem prezentujemy krótki test – Łada Priora w ocenie prezydenta Władimira Putina.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~GOŚĆ Użytkownik anonimowy
~GOŚĆ :
No photo ~GOŚĆ Użytkownik anonimowy
Więcej w tym propagandy dla samych Rosjan niż prawdy. Nie wieże, że Łady mogą odnieść sukces za zachodzie. Dobrze to one mogą się sprzedawać na Białorusi albo w Kazachstanie, ale nigdzie więcej. Po co taki Niemiec czy Francuz na kupować jakiś rosyjski wynalazek, skoro może kupić Dacię albo Skodę? Mimo wszystko zazdroszczę Rosjanom tego podejścia. Czemu u nas w Polsce nikomu nie opłaca się stworzenie rodzimych samochodów? Czesi mogli, Rumuni także, a my? Przecież mamy warunki i dobrych, zdolnych projektantów!
22 paź 14 13:17 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
~znawca :
No photo ~znawca Użytkownik anonimowy
Putin ma co testować a nasz Prezydent może sobie testować skutery Romet (oczywiście made in China) ;)
21 paź 14 22:50 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~felek Użytkownik anonimowy
~felek :
No photo ~felek Użytkownik anonimowy
oj glupcy gdyby to auto weszlo do polski z dobra cena to wy i wam podobni wyszlibyscie na miernoty bo polacy by je kupowali bo jest ladne i niezawodne
23 paź 14 20:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
~czesio
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
do ~demolek:
No photo ~demolek Użytkownik anonimowy
22 paź 14 18:18 użytkownik ~demolek napisał
Działania szefa Bo Anderssona maja sens. I to co jest napisane w artykule także. Spotkałem się już w necie z nowymi Ladami (podejrzewam że gro części będzie pochodziło od Renault) i muszę przyznać wersje przedprodukcyjne prezentują się całkiem całkiem. La
Wolę jednak Polskę bez własnej marki, niż Rosję z takową.
23 paź 14 17:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~demolek Użytkownik anonimowy
~demolek :
No photo ~demolek Użytkownik anonimowy
Działania szefa Bo Anderssona maja sens. I to co jest napisane w artykule także. Spotkałem się już w necie z nowymi Ladami (podejrzewam że gro części będzie pochodziło od Renault) i muszę przyznać wersje przedprodukcyjne prezentują się całkiem całkiem. Lada w Niemczech? Jest i jakoś się sprzedaje. Ciekawe gdzie (w jaką część rynku i do kogo) mają trafić nowe modele Lad? Wygląda mi to trochę na wciśnięcie Lad pomiędzy Ranault i Dacię. Jedno jest pewne Wszyscy dookołą naszego kraju mają działające fabryki tylko tu w Polsce jakoś tak dziwnie już prawie niczego pod własną marką nie mamy. No może jak to napisali markę mamy naszą ale sprzęt made in china :(
22 paź 14 18:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
~Adam :
No photo ~Adam Użytkownik anonimowy
Rosjanie ciągną masowo używane auta z Japonii i nie potrzebują nowych Ład.
22 paź 14 16:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pan M Użytkownik anonimowy
~Pan M :
No photo ~Pan M Użytkownik anonimowy
Lada ma juz samochód dla ludu[ŁADĘ GRANTĘ,i jej luksusową wersję DATSUNA ON-DO I MI-DO.Nową tańszą ładą może być łada kalina ogołcona ze wszystkiego lub nowa OKA.
22 paź 14 11:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szifo 109 Użytkownik anonimowy
~szifo 109 :
No photo ~szifo 109 Użytkownik anonimowy
Tak jest znawca,dobrze piszesz.
21 paź 14 23:35
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej