Rolls-Royce Ghost to luksusowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską markę. Auto zadebiutowało w 2009 roku i płytę podłogową dzieli z BMW serii 7 F01.
Każdy pojazd jest składany ręcznie na zamówienie w fabryce w Goodwood, a dla osób dbających o najmniejsze detale nie ma rzeczy niemożliwych. Z tego względu możliwości konfiguracyjne są niemal nieograniczone. Niezależnie od rozstawu osi, Rolls przewiezie w wyjątkowo luksusowych i ekskluzywnych warunkach 4 osoby, a przedłużona wersja EWB, oferuje 17 cm więcej miejsca na tylnych fotelach. Nadwozie ma design klasyczny dla brytyjskiej marki – linie auta są bardzo eleganckie i subtelne, z przodu wyróżnia się potężny grill oraz wąskie reflektory.
Nie znajdziemy na karoserii zbędnych udziwnień, ani krzykliwych przetłoczeń. Aby ułatwić wysiadanie, tylne drzwi otwierają się w kierunku przeciwnym do jazdy. Całość wieńczy legendarna figurka Spirit of Ecstasy na przedniej masce. Z ciekawostek można nadmienić, iż 21-calowe koła znalazły się w Ghost'cie nie przez przypadek. Zastosowano je, aby zachować stosunek wysokości auta do średnicy kół wynoszący 2:1. Dodatkowo koła wyposażone są w system autocentrowania, dzięki czemu monogram Rolls-Royce'a zawsze jest w prawidłowej pozycji.
W 2014 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję Ghost'a – Series II. Zmianie uległy m.in. pas przedni, a Rolls-Royce otrzymał także nową nawigację oraz 10,5-calowy ekran, oraz pokładową sieć Wi-Fi.
Pod ogromną maską skrywa się podwójnie doładowana V12-ka o pojemności 6,6 litra. Automaniacy z pewnością pamiętają anegdotę, w której w rubryce modelu Silver Shadow pod hasłem moc było napisane „wystarczająca”. Tu jest podobnie, bowiem jednostka rozpędza ważącą ok 2,5 tony limuzynę do 100 km/h w niespełna 5 sekund. Serce Ghost'a rozwija 570 lub 612 KM.
Ciekawostką natomiast jest, że na tablicy zegarów zamiast obrotomierza znajdziemy wskaźnik wykorzystania mocy. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu.