Piotr Jędrusiński: Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim kibicom , którzy tak licznie pojawili się na trasach Elmotu.To jest wspaniałe uczucie gdy jedzie się po odcinku i po drodze mija się tyle osób. Jeżeli chodzi o zbliżający się Rajd Lotos Baltic Cup to z optymizmem patrzymy na rywalizacje w naszej klasie , choć faworytami nie jesteśmy to na pewno nie odpuścimy i będziemy szybko podróżować po tak lubianej dla Nas nawierzchni szutrowej. Rok temu udało Nam się wygrać lecz teraz to będzie zupełnie inny rajd z nowymi odcinkami i bardzo mocną konkurencją. Mam nadzieję że pogoda i kibice dopiszą i będziemy mogli wspólnie emocjonować się rywalizacją na tych pięknych kaszubskich trasach. Dziękuję serdecznie moim sponsorom bez których nie moglibyśmy rywalizować w RSMP na czele z Ośrodkiem Wypoczynkowym Orle Gniazdo Hucisko , firmą: Jurajska – Tonic nr 1 w Polsce , Medicor , ATS.

Polecamy w RoadLook.pl

Michał Bębenek: Po raz pierwszy w tym roku będziemy ścigać się na szutrowych oesach – tym razem w 5. Rajdzie Lotos. Dobrze, że ta eliminacja wróciła do rangi RSMP. Ciekawe odcinki specjalne o różnej charakterystyce i wymagająca trasa są niewątpliwymi atutami tego rajdu. Startując treningowo w ubiegłym roku świetnie się bawiłem na szutrowych oesach wokół Kartuz - udało mi się wygrać klasę Gość. Chciałbym w 5. edycji zawodów pokazać się z jak najlepszej strony, szczególnie że jest to rajd organizowany przez Automobilklub Orski, do którego należymy.W Gdańsku pojawi się cała czołówka startująca w RSMP zarówno w klasie S2000 jak i N4. Mam nadzieję, że z walki wyjdziemy obronna ręką. Liczę, że zdobędziemy kilkanaście cennych punktów, umożliwiających nam awans w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Wsparcia podczas startu w 5. Rajdzie Lotos udzielą nam firmy: Tedex, GetinBank, Ponzio, Igloo, Recaro, Imex, AQQ i Makton.

Bryn Bouffier: Niezmiernie cieszymy się mogąc kontynuować naszą przygodę w Polsce. A wszystko to dzięki wsparciu ekipy Malkom, BFGoodrich, Autobella i Carbone Lorraine. Ale mimo, iż będziemy startować tym samym samochodem, co w poprzednim Rajdzie, trudno przewidzieć, jak będziemy się pozycjonować wobec przeciwników. Jestem bardzo szczęśliwy, że bierzemy udział w tym Rajdzie, gdyż szczególnie dobrze wspominam nasz występ w 2007 r. Naszym celem będzie uplasować się na jak najwyższym stopniu podium, ale musimy zostać czujni i uważni ponieważ potrzebujemy zdobyć wiele punktów, aby utrzymać pozycję w Mistrzostwach.

Maciej Oleksowicz: Mamy już za sobą udany dla nas Rajd Elmot i teraz kolej na szutrową eliminację. Rajd Bałtyku za sprawą swoich wspaniałych tras zawsze był przez nas lubiany. Mam miłe wspomnienia związane z tą imprezą. Nasz pierwszy start w tym rajdzie zakończył się sukcesem bo zajęliśmy 2 miejsce w generalce za kierownicą Lancera. Tym razem startujemy nowym dla nas samochodem klasy S2000 i mam nadzieję, że również będziemy mieli powody do radości.Jesteśmy już po pierwszych szutrowych testach i mogę powiedzieć, że ten samochód nie przestaje mnie zadziwiać. Fantastycznie "słucha" się kierowcy i natychmiastowo reaguje na każdy ruch czy manewr. Ogólnie mówiąc jest łatwiejszy w prowadzeniu w porównaniu do N-ki, w której odczuwalna jest spora bezwładność. Można łatwiej i szybciej skorygować tor jazdy, co nie jest bez znaczenia np. w podczas krytycznych momentów. Zdaję sobie jednak sprawę, że to trochę potrwa zanim będę w stanie wykorzystać większość potencjału Peugeota, ale mam nadzieję, że podczas tego rajdu pojadę równie dobrze jak w Rajdzie Elmot. Serdecznie zapraszam do kibicowania naszym zmaganiom i życzę wszystkim wspaniałych, rajdowych wrażeń.

Kajetan Kajetanowicz: Po doskonałym początku sezonu jestem pełen optymizmu, jednak wiem, że nie będzie łatwo. Podczas dwóch dni testów w okolicach Gdańska, pokonałem wiele kilometrów i jestem bardzo zadowolony z ustawień samochodu. Pierwsze chwile nie były łatwe, ponieważ dopiero oswajałem się szutrową specyfikacją naszego Subaru. Jednak pod koniec dnia było zdecydowanie lepiej. W nocy spadł deszcz i miałem okazję pojechać także po mokrym szutrze i błocie. Auto spisywało się dobrze, i choć prowadzi się inaczej od Lancera, przynosi bardzo dużo frajdy z jazdy. Postaram się pojechać najszybciej jak potrafię i mam nadzieję nie popełnić wielu błędów. Po pokonaniu tych cennych kilometrów testowych wiem ile znaczy ciągłe trenowanie i dlaczego tzw. szutrowi kierowcy jeżdżą tak szybko w Polsce. Wspólnie z Jarkiem Baranem i całym zespołem zapraszamy serdecznie wszystkich kibiców na Rajd Lotos!

Leszek Kuzaj: Po ośmiu miesiącach powracamy na szutry – powiedział Leszek Kuzaj po powrocie z zapoznania. - Organizator przygotował bardzo fajną i malowniczą trasę. Oesy są trudne, techniczne, kręte, o różnej charakterystyce. Zmieniające się tempo wymaga dużej koncentracji zarówno od kierowcy jak i od pilota. Drobne kamyczki pod kołami sprawiają, że samochód ślizga się po drodze. Ponieważ liczy się osobno punktacja każdego dnia, ważne jest utrzymanie równego, wysokiego tempa przez cały rajd. Problemem może być pogoda, padający deszcz może zamienić całą trasę w bardzo śliskie błoto. Podczas dwudniowych testów na różnych konfiguracjach mazurskich szutrów zespół wykonał świetną pracę w ustawieniu Peugeota 207 S2000 i czujemy się dobrze przygotowani do rajdu.

Zdjęcia: informacje prasowe - oficjalne strony kierowców