Podczas Rally Bohemia nowy samochód Škoda Fabia Super 2000 był prezentowany statycznie. Jednak już podczas najbliższego Rajdu Barum w Zlinie odbędzie się oficjalna premiera światowa tego auta.

Projekt Fabia Super 2000 rozpoczął się od prezentacji wersji studyjnej podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w marcu 2007 roku. Kolejnym etapem było zbudowanie konceptu, a następnie montaż pierwszego prototypu. Pierwsze jazdy testowe rozpoczęto w lutym 2008 roku.

„Škoda Motorsport przy tworzeniu samochodu rajdowego współpracuje z oddziałem rozwoju technicznego Škoda Auto. W zakresie konsultacji technicznych partnerem jest włoska firma Sportach. Duzy udział w pracach ma zlińska firma AV Engineering. Silnik powstaje przy współpracy z francuska firma Oreca. Dostawcą elektroniki jest Magneti Mirelli. Skrzynia biegów i cały system transmisji pochodzi od firmy X-Trac. Zawieszenie jest efektem współpracy z firmą Reiger. Kolejnymi partnerami są takie firmy jak m.in. Heggemann, Pankl czy Brembo,“ powiedziałdyrektor działu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

Do chwili obecnej powstały trzy prototypy samochodu Škoda Fabia Super 2000. Za ich kierownica najwięcej kilometrów zaliczył Jan Kopecký, którego uzupełniał Raimund Baumschlager. Testy szutrowe zaliczył fiński kierowca Sebastian Lindholm, a w maju na austriackich drogach nowe auto sprawdził hiszpański mistrz Carlos Sainz.

Obecnie trwają systematyczne testy wytrzymałościowe poszczególnych komponentów mechanicznych oraz jednostki napędowej. W listopadzie rozpocznie się proces produkcyjny i przygotowanie auta do homologacji. Škoda Fabia Super 2000 – dane techniczne SILNIKBenzynowy czterocylindrowy ułożony poprzecznie z przodu (jako podstawa wykorzystany był silnik 2,0 FSI 110 kW montowany do Octavii), pojemność skokowa 1998 cm3, 4 zawory na cylinder, aluminiowy blok i głowica, sprzęgło AP Racine – 184 mm, napęd czterech kół, sześciostopniowa przekładnia sekwencyjna X-Trac, trzy pasywne dyferencjały ZAWIESZENIEReiger Racing Suspension System HAMULCEBrembo, tarcze o średnicy 355 mm z przodu i 300 mm z tyłu (asfalt), 300 mm z przodu i z tyłu (luźna nawierzchnia)KOŁAobręcze OZ z oponami BF Goodrich o średnicy 18´´ (asfalt) i 15´´ (luźna nawierzchnia) WYMIARY I MASYdługość 3992 mm, szerokość 1798 mm, rozstaw osi 2486 mm, masa 1150 kg (asfalt), 1200 kg (luźna nawierzchnia)