Po raz pierwszy w bieżącym sezonie SEAT Sport może wykorzystać wcześniejsze doświadczenia zdobyte na danym torze – w ubiegłym roku Yvan Muller i Jordi Gené zajęli tu miejsca punktowane, prowadząc SEAT-y León TDI. W zespole SEAT Sport znalazło się także trzech zwycięzców BTCC – Gabriele Tarquini (1994), Rickard Rydell (1998) i Yvan Muller (2003), którym ten tor również jest już znany.

Od zimy i przez cały bieżący sezon trwają prace przy samochodach, a zatem informacje zgromadzone od ubiegłego roku będzie można wykorzystać jako podstawę przygotowań do najbliższego wyścigu. Nastawy samochodów zostaną wprowadzone według dotychczasowej metodologii sprawdzonej już przy okazji tegorocznych wyścigów.

Xavi Serra, Główny Inżynier Seat Sport:„Z technicznego punktu widzenia Brands Hatch plasuje się pomiędzy Brnem a Monzą. W ubiegłym roku ścigaliśmy się tu trzema TDI o mniejszej masie (z mniejszym balastem i bez późniejszego zwiększania masy) i udało nam się zająć czwartą i piąta pozycję. W tym roku chcemy być szybsi niż BMW, ale może nam się nie udać dogonić Chevroletów”.

Gabriele Tarquini: „Brands powinien okazać się dobrym torem dla naszych TDI. Startowaliśmy tu w ubiegłym roku i na podstawie doświadczeń postaramy się popracować nad osiągami, zwłaszcza w rundach kwalifikacyjnych”.

Rickard Rydell: „Brands Hatch to mój drugi dom, ścigałem się tu dwukrotnie w brytyjskich mistrzostwach. To mój drugi ulubiony tor po Makao i oczywiście chciałbym zdobyć punkty w obydwu wyścigach, chociaż nie wiem, na co będzie stać mój samochód z tak dużym balastem”.

KierowcaSamochódZespółBalastJordi GenéSEAT León TDISEAT Sport34 kgTiago MonteiroSEAT León TDISEAT Sport49 kgYvan MullerSEAT León TDISEAT Sport70 kgRickard RydellSEAT León TDISEAT Sport68 kgGabriele TarquiniSEAT León TDISEAT Sport58 kgLourenço BeiraoSEAT León WTCCSEAT Sport30 kgTom CoronelSEAT León WTCCSun Red10 kgPierre Y. CorthalsSEAT León WTCCExagon0 kg