SsangYong to południowokoreański producent samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Firma powstała w 1954 roku jako Hadonghwam Motor Co. i na początku produkowała auta terenowe na zlecenie amerykańskiej armii. W 1977 roku zmieniła nazwę na Dong-A Motor, natomiast obecną nazwę marka ma od 1988 roku, gdy przedsiębiorstwo zostało przejęte przez SsangYong Business Group.
SsangYong w 1991 roku nawiązał współpracę z Mercedesem w wyniku czego wiele podzespołów koreańskich modeli pochodziło od niemieckiego giganta, a kilka modeli, np. Chairman czy Istana bazowała na modelach Mercedesa. W 1998 roku SsangYong został przejęty przez Daewoo, lecz współpraca nie trwała długo. SsangYong od 2000 roku znów występował pod własną nazwą.
Pod koniec 2004 roku ponad połowę udziałów spółki wykupił chiński koncern Shanghai Automotive Industry Corporation, który rok wcześniej podpisał z SsangYongiem umowę na montaż samochodów.
Rok 2009 był krytyczny dla koreańskiej firmy, ponieważ znalazła się ona na skraju bankructwa. Produkcja została wstrzymana a na ratunek przyszła rok później firma Mahindra & Mahindra.
Ssangyong wszedł na polski rynek w 2011 roku a w swojej gamie modelowej na takie auta jak Tivoli, Korando czy Rexton.
Na szczególną uwagę zasługuje model Rodius zaprezentowany w 2004 roku. Mimo tego iż nadwozie zostało zaprojektowane przez Kena Greenley'a, byłego szefa Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie, przez wielu był uważany za najbrzydszy samochód na świecie, a w rankingu brytyjskiej gazety The Telegraph, zajął 3. miejsce w tejże kategorii.