Opel
Stoisko niemieckiej firmy Opel umieszczono w pawilonie Z. Najatrakcyjniejszym eksponatem jest zapewne model GT, który na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie okrzyknięto kabrioletem roku.
Na uwagę zasługuje także hothatch Corsa OPC, którego doładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l dysponuje mocą 142 kW (192 KM) i momentem obrotowym 230 Nm dostępnym w zakresie 1900-5800 obr./min. Dzięki funkcji overboost moment obrotowy może na krótko wzrosnąć do poziomu 260 Nm. Prezentowany samochód otrzymał typową stylistykę OPC, włącznie z pastelowo niebieskim lakierem. W czeskiej premierze zaprezentował się SUV Antara, który pokazano także w wersji przeznaczonej do rajdów długodystansowych typu Paryż-Dakar.
Peugeot
Co Peugeot zaoszczędził na hostessach (przy samochodach zainstalowano manekiny), to zainwestował do swojej ekspozycji. Francuska marka przywiozła do Brna (pawilon V) wyjątkowe stoisku. W centrum uwagi i dokładnie pośrodku całej ekspozycji ulokowano Peugeot 207 SW, który miał w Brnie swoją światową premierę. Kompaktowe kombi jest o 119 mm dłuższe od hatchbacku (długość całkowita 4156 mm), podstawowa pojemność bagażnika wynosi 337 l, czyli o 67 l więcej niż w hatchbacku. Maksymalna przestrzeń bagażowa wynosi 1258 l. Do dalszych ciekawostek należą dwa pojazdy studyjne – dwusilnikowy terenowy Hoggar i sportowy 207 Spider.
Porsche
Stoisko spółki Porsche Inter Auto CZ, która jest importerem samochodów marki Porsche, ulokowano w pawilonie G2. Zaprezentowano tu modele Boxster S, Cayman S, 911 Targa 4S, Cayenne S i Cayenne Turbo. Odmłodzony Cayenne miał w Brnie swoją czeską premierę.
Najciekawszym eksponatem na stoisku Porsche było zapewne wyścigowe Porsche RS Spyder. Chodzi o wersję sportowego prototypu, który w roku 2006 w rękach zespołu Penske zdominował amerykański serial wyścigów długodystansowych American Le Mans Series (ALMS). RS Spyder zbudowano zgodnie z przepisami kategorii LMP2 (Le Mans Prototypes 2) i przeznaczony jest do wyścigów długodystansowych. Przed tylną osią zamontowano 8-cylindrowy silnik o pojemności 3,4 l produkujący 353 kW (480 KM) mocy i 370 Nm momentu obrotowego.
Renault
Francuska spółka swoją ekspozycję zainstalowała w pawilonie V i przywiozła kilka czeskich premier. Główną gwiazdą było koncepcyjne Clio Grand Sport Tour Concept, którego premiera światowa odbyła się podczas tegorocznych targów samochodowych w Genewie i jest zapowiedzią nowej wersji nadwoziowej modelu Clio.
Kolejnym magnesem była nowa generacja Twingo, które zaprezentowano w dwóch wersjach.
Ofertę modelu Clio poszerzono o limitowaną edycję Clio by Rip Curl, którą stworzono we współpracy ze spółką Rip Curl produkującą akcesoria dla surferów i snowboardzistów.
Nowością w ofercie modelu Scenic jest wersja Scenic Cross. Samochód otrzymał co prawda zwiększony prześwit i wzmocnione zawieszenie, ale siła napędowa przekazywana jest wyłącznie na przednią oś. Samochód wyposażono w benzynowy silnik 2,0 16V lub diesel 1,9 dCi. Ciekawostką jest, że auto nazwano Scenic Cross, ale na listwie ochronnej drzwi widnieje napis Conquest, a na ramie tylnych drzwi znajdziemy nazwę Megane.
Ostatnią nowością jest Megane Renault Sport dCi. Samochód dopełniono licznymi sportowymi akcesoriami, a pod maską pojawił się wysokoprężny silnik 2,0 l o mocy 127 kW (175 KM) przy 3750 obr./min i momencie obrotowym 360 Nm przy 2000 obr./min.
Seat
Najważniejszym modelem stoiska marki Seat jest prezentowany jako premiera światowa SUV Altea FreeTrack. Samochód otrzymał masywne panele ochronne na nadkolach i drzwiach. Wersje z silnikiem benzynowym 2,0 TFSI 147 kW (200 KM) i wysokoprężnym 2,0 TDI 125 kW (170 KM) otrzymają napęd na cztery koła ze sprzęgłem międzyosiowym Haldex. Najsłabsza wersja z silnikiem 2,0 TDI 103 kW (140 KM) oferowana będzie wyłącznie z napędem na przednią oś.
Więcej o samochodzie można przeczytać w artykule Autosalon Brno 2007: Seat Altea FreeTrack również w wersji 2WD
Hiszpańskie stoisko doprawiono modelem Seat Leon WTCC, którym J. Gene, G. Tarquini i Y. Muller ścigają się w serialu wyścigów samochodów turystycznych.
Smart
Małe samochody z zachodniej Francji wiosną doczekały się swojej drugiej generacji. W Brnie zaprezentowano obie wersje nadwoziowe – coupe i kabriolet.
Škoda
Prawdopodobnie trochę z obowiązku rodzimy producent zaprezentował jedną z największych ekspozycji, którą ulokowano w pawilonie F. Już pierwsze spojrzenie na stoisko czeskiego producenta przyniosło pierwszy zawód – Škoda nie przywiozła prototypu rajdowego modelu Fabia S2000. Samochód, który pokazano w Genewie aktualnie stoi rozłożony w laboratoriach firmy, by już za niedługo można go poddać pierwszym testom w naturalnych warunkach.
W Brnie nie zobaczymy ani zeszłorocznego studium Joyster. Natomiast nie brakuje wersji Scout, Laurin&Klement oraz niezliczonej ilości Fabii.
Trochę w ukryciu zaparkowano żółtą Fabię z pakietem stylistycznym. Według nieoficjalnych informacji w aktualnej generacji Fabii nie pojawi się wersja RS, a pakiet stylistyczny mógłby w pewnym sensie ją zastąpić.
Ultima
Veyron? Zapomnijcie o nim. Na stoisku firmy Construct prezentuje się samochód, który ma o 10 koni większą moc od ekskluzywnego Bugatti. Brytyjski supersport z podrasowanym amerykańskim silnikiem LS7 z modelu Chevrolet Corvette Z06 (seryjnie 373 kW/507 KM) produkuje przy 6250 obr./min moc 743 kW (1011 KM). Zasługa w tym ogromnych turbosprężarek, które przyczyniły się także do masywnego momentu obrotowego 1300 Nm przy 4000-6000 obr./min. Już przy 2500 obr./min dostępne jest 750 Nm. Elektroniczny ogranicznik obrotów ingeruje dopiero przy 7300 obr./min. Radykalny supersport wykorzystuje zmodyfikowaną 6-stopniową skrzynię biegów z Porsche GT2, która w kombinacji z niską masą 950 kg pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 380 km/h. W nadkolach CanAm twin turbo zamontowano 19-calowe koła Forgeline z centralnym mocowaniem i wyczynowymi slickami Hooslier w rozmiarze 235/35 ZR 19 z przodu i 345/30 ZR 19 z tyłu. Właściciel samochodu chce pokonać z tym modelem rekordy w kategoriach 0-160-0 i 0-320-0 km/h, które aktualnie należą do modeli tej samej marki. Rekord świata osiągnął model Ultima GTR720, który w kategorii 0-160-0 km/h uzyskał czas 9,4 s. Bugatti Veyron uzyskał czas o 0,5 s gorszy. Samochód, który bazuje na modelu Ultima CanAm, został zbudowany wiosną 2007 na zamówienie czeskiego klienta. Projekt zrealizowała czeska spółka INNOTECH International we współpracy z amerykańskim partnerem.
Volkswagen
Niezwykle bogatą ofertę przygotował Volkswagen. Obok Golfa Variant po raz pierwszy zaprezentował się także Passat R36 z 6-cylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI o pojemności 3,6 l, który osiąga 220 kW (300 KM), co czyni z niego najmocniejszego Passata w historii.
Odwiedzający salon samochodowy w Brnie mogą oglądać także odmłodzony Phaeton 3,0 V6 TDI z pierwszym dużym silnikiem wysokoprężnym koncernu Volkswagen i jednym z pierwszych na świecie, który spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie w roku 2009.
Volkswagen prezentuje także swoje oszczędne modele z przydomkiem BlueMotion. Pierwszym dzieckiem tego projektu jest model Polo BlueMotion, którego 3-cylindrowy wysokoprężny silnik TDI o pojemności 1422 cm3 osiąga 59 kW (80 KM) zużywając przy tym zaledwie 3,9 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisjom CO2 na poziomie 103 g/km.
Kolejnym ekologicznym samochodem zaprezentowanym na tegorocznych targach w Brnie jest Touran EcoFuel z 4-cylindrowym silnikiem 2,0 l o mocy 80 kW (109 KM), który dostosowano do spalania gazu ziemnego (CNG) i benzyny.
Volvo
Stoisko Volvo należało do odmłodzonych modeli S40 i V50, ale przede wszystkim do nowego kombi V70. Ciekawostką ekspozycji Volvo były koncepcyjne modele XC60 i YCC.
Wiesmann
Na stoisku firmy Wiesmann zaprezentowano coupe GT i roadster MF3, o których piszemy w artykule Autosalon Brno 2007: Wiesmann GT i MF3
-------------------------------------
Do odwiedzenia Autosalonu 2007 w Brnie organizatorzy zapraszają w dniach 7-14.06.2007 r.
Ceny biletów wstępuBilet całodzienny: 150,- Kč Bilet ze zniżką: 80,- KčBilet rodzinny (2 dorosłych + 2 dzieci): 300,- KčBilet wstępu dla szkół: 40,- Kč Bilet wstępu w dniu branżowym: 7 i 8 czerwca - 500,- Kč Katalog targowy: 150 Kč
Organizatorzy targów zapraszają wszystkich zainteresowanych Autosalonemtakże do odwiedzenia stron:Targi Brno i Autosalon, gdzie znajdują się najświeższe informacje o rynku motoryzacyjnym oraz relacje z innych wystaw.
-------------------------------------
Zobacz takżeAutosalon Brno 2007 – pierwszych 100 zdjęćAutosalon Brno 2007: Co można zobaczyć? (1. część, 170 zdjęć)Autosalon Brno 2007: Co można zobaczyć? (2. część, 114 zdjęć)Autosalon Brno 2007 - modelki