W tym kontekście Citroën ogłasza wprowadzenie nowej, wyróżniającej się linii produktów DS, zainaugurowanej prototypem DS Inside.

Linia DS wyróżnia się nowatorskim kierunkiem, którego urzeczywistnieniem jest emocjonalny i wizjonerski styl, jakość wyglądu i wykończenia na najwyższym poziomie, niezrównana przyjemność jazdy oraz praktyczne funkcje użytkowe.

Prototyp stanowi zapowiedź DS3, pierwszego modelu nowej linii produktów, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2010 roku.

- DS Inside jest eleganckim i wyrafinowanym trzydrzwiowym samochodem... Jego opływowa sylwetka wywołuje wrażenie płynnego dynamizmu. Wszystkie szczegóły prototypu są opracowane w duchu filozofii płynności w połączeniu z ostro zarysowanymi liniami, zaskakując swym stylem na obraz płetwy rekina, znaku rozpoznawczego DS Inside - mówi Mark Lloyd, Szef Gamy, dział stylistyczny Citroëna.

DS Inside przyciąga również uwagę silną osobowością. Prototyp istnieje w dwóch różnych wersjach: pełnej wdzięku, w tonacji głębokiego brązu, z dachem połyskującym metalicznymi odblaskami oraz w mniej konformistycznej w stylu dandy, której walory estetyczne są podkreślone przez kolorystyczne połączenie perłowej, lustrzanej szarości z błyszczącym, intensywnym różem.

Pierwszy strategiczny kierunek, który jest już realizowany od kilku lat, to kontynuacja odnowy podstawowych modeli gamy, poprzez wdrażanie postępu we wszystkich dziedzinach. Na wzór nowego Citroëna C5, nowy C3 zastąpi w przyszłości obecny model.

Marka postanowiła również spełnić dwa nowe oczekiwania wyrażane przez klientów w dwóch przeciwstawnych, a jednocześnie komplementarnych wymiarach.

Z jednej strony chodzi o to, aby samochody lepiej dostosowane były do potrzeb. Ta kategoria klientów poszukuje samochodów bardziej oszczędnych, a przede wszystkim bardziej inteligentnych. Kierując się tymi oczekiwaniami Citroën wprowadził C3 Picasso. Model C-Cactus zaoferuje w przyszłości jeszcze trafniejsze rozwiązanie : kwintesencję praktyczności bez rezygnacji z przyjemności.

Z drugiej strony, chodzi o możliwość spełniania pragnienia posiadania samochodów ukierunkowanych na przyjemność i czarujących stylem.

- Ta kategoria klientów poszukuje produktów o silnej osobowości, niepowtarzalnych, waloryzujących, które zapewniają nowe przeżycia i wrażenia. Klienci pragną klasy, przyjemności, elegancji, lecz nie na zasadzie powielania stereotypów inspirowanych klasycznymi modelami najwyższej kategorii gamy. Nawet jeżeli mogą sobie pozwolić na luksusowe samochody, nie chcą już przepłacać za specjalistyczne produkty - wyjaśnia Vincent Besson, Dyrektor ds. Produktów i Rynków Citroëna.

Jednym słowem ci klienci oczekują więcej przyjemności, czy to poprzez styl czy też wrażenia podczas jazdy, lecz także więcej elegancji, nie zapominając przy tym o codziennej eksploatacji, dla której istotne są odpowiednio dostosowane funkcje użytkowe i rozsądna cena. Propozycja Citroëna: nowa wyróżniająca się linia DS i jej prototyp DS INSIDE, urzeczywistniający odważne wyzwania i innowacyjny zmysł Citroëna.

Symboliczna nazwa: DS - Different Spirit

Nazwa nowej linii produktów musiała zawierać symboliczne przesłanie i umożliwiaćjednoznaczne utożsamienie z Citroënem. Marka szukała natchnienia w swoim dziedzictwie.

Nawiązując do renomy, nazwa wyraża jednocześnie oryginalność samochodu we francuskim stylu, nonkonformizm i odważne ambicje. Duch DS, oznaczający styl i zmysłowość, elegancję i klasę, różnicę i znaczenie, wyzwanie i umiejętności,pozostaje wierny tożsamości Citroëna : Different Spirit.

DS, który pozostanie na zawsze symbolem innowacji i sukcesu, stylu i technologii, stanowi wiodący składnik historycznego dziedzictwa Citroëna. DS symbolizuje nowe podejście do motoryzacji i nową wizję przyszłości inspirowanej unikalnym kodem genetycznym będącym nośnikiem innowacji i wyróżnienia. DS INSIDE, doświadczenie Citroëna wywodzące się z wewnętrznej siły Marki.

Z tych właśnie przyczyn przyszła, wyróżniająca się linia produktów otrzyma specjalną nazwę w połączeniu z numerami oznaczającymi wielkość samochodu : DS3, DS4 i DS5.

DS Inside

Prototyp DS Inside urzeczywistnia przyjemność i czarujący wdzięk w najczystszej formie i w emocjonalnym stylu, emanującym wizjonerską wyobraźnią. Jego sylwetka urzeka, stanowiąc jednocześnie zapowiedź niezapomnianych wrażeń w czasie jazdy, doskonałych parametrów pod względem przestronności i komfortu oraz jakości wykończenia na najwyższym poziomie. Ten nowy, kreatywny kierunek będzie realizowany i widoczny w całej gamie selektywnej.

- Linia jest przede wszystkim spełnieniem pragnień, jednak bez uszczerbku dla wrażeń w czasie jazdy i przyjemności kierowania. Jednocześnie linia oferuje atrakcyjną alternatywę w stosunku do coraz mniej dostępnych cen produktów Premium proponowanych przez konkurencję - Olivier Henry, szef ds. pozycjonowania nowych projektów Citroëna.

Przyciągająca uwagę, elegancka, zmysłowa i energiczna sylwetka DS Inside oferuje gładkie i pełne kształty.

Dach w kontrastującym kolorze płynnie wieńczy nadwozie. W tej z pozoru wyważonej równowadze płetwa rekina wyłania się z pasa bocznego karoserii. Z przodu, po obu stronach wydatnej, chromowanej osłony chłodnicy, diody LED rozświetlają magiczne oko ryby.

Płynność i wyrafinowanie. Atrakcyjny wygląd o nieodpartej sile przyciągania. Spontaniczny wyraz podjętego wyzwania i pragnienia zaskakującej niespodzianki.

Prototyp DS Inside zaskakuje osobowością i zdolnością przystosowania się niezależnie od upodobań i stylów życia - jak kameleon ukazuje dwa różne oblicza...

DS Inside w wersji Dandy

Elegancki i prowokacyjny, błyskotliwy i daleki od konformizmu -wszystkie te określenia odnoszą się do prototypu DS Inside, zaprezentowanego z okazji salonu samochodowego w Genewie. Nieskazitelny i wibrujący lustrzanymi efektami odcień perłowej szarości w połączeniu z dachem i osłonami lusterek wstecznych w kolorze błyszczącego, intensywnego różu zrywa ze stereotypami i dodaje całości niezbędny, końcowy akcent wyrafinowania.

Delikatny, połyskliwy efekt kreacji top modelu przywodzi na myśl drogocenną masę perłową, a kontrastujące ze sobą kolory są wyrazem optymizmu i pragnień.

Chromowane i świetliste elementy wystroju, boczne listwy i szewrony podkreślają dynamizm i naturalną elegancję sylwetki. 18-calowe koła z lekkiego stopu, również chromowane i połyskliwe, w odcieniu dobranym do koloru karoserii, są potwierdzeniem doskonałości i staranności wykończeniaauta.

DS Inside w wersji dandy ? Nonkonformizm i wdzięk na całej linii!

DS Inside w wersji Séduction

W tej wyrafinowanej, eleganckiej i pełnej przepychu odsłonie na obraz dzieła słynnego kreatora mody prototyp DS INSIDE oczarowuje kreacją w kolorze intensywnego brązu z dachem połyskującym metalicznymi odblaskami.

Perłowy, głęboki i tajemniczy kolor kryje w sobie świetlne refleksy jak flakonik perfum zawierający w swym wnętrzu intensywny i drogocenny zapach. Ciepła tonacja karoserii w połączeniu z chłodem metalicznego lakieru sprawia, że dach wywołuje wrażenie lekko zawieszonego w powietrzu.

DS Inside posiada wszelkie atuty wyrafinowanego i zmysłowego obiektu pożądania. Chromowane, zewnętrzne elementy nadwozia podkreślają swym kontrastem i blaskiem dynamizm sylwetki.Trójwymiarowy efekt szewronów, reflektorów, listew bocznych i osłon lusterek wstecznych mieni się nieskończonością gry świateł. Dbałość o każdy detal znajduje też swój wyraz w nawiązującym do karoserii odcieniu reflektorów, a także w diodach i chromowanej obudowie świateł tylnych.

DS Inside w wersji Séduction ? Drogocenna perła, olśniewający klejnot, zdobiony chromowanymi i diamentowanymi obręczami kół!