Przy gwałtownym spowolnieniu gospodarczym we wszystkich regionach świata, połączonym z planowanym zaostrzeniem norm w zakresie emisji spalin, wprowadzenie Pixo zdecydowanie podkreśla zaangażowanie formy Nissan w ideę zapewnienia przystępnego miejskiego środka lokomocji, charakteryzującego się niskim zużyciem paliwa i niewielką emisją spalin.

Wraz z modelami Micra i Note nowy samochód tworzy bogatą i zróżnicowaną ofertę kompaktowych, przestronnych i oszczędnych samochodów, przygotowanych do eksploatacji w warunkach współczesnego miasta. Na rynku europejskim Pixo będzie oznaczony wprowadzonym niedawno emblematem Pure Drive, pomagającym nabywcom w rozpoznaniu najbardziej efektywnych modeli w ofercie marki Nissan.

Pixo będzie konkurował z popularnymi małymi samochodami miejskimi. Dla swoich właścicieli będzie atrakcyjny ze względu na kompaktowe wymiary, niskie koszty eksploatacji i minimalne oddziaływanie na środowisko.

Podstawą koncepcji modelu Pixo będzie prostota i wygoda. Zasady te dotyczą także nieskomplikowanej struktury oferty, precyzyjnie określonych opcji i maksymalnie przejrzystej procedury zamawiania.

Pixo jest pięciodrzwiowym czteromiejscowym autem o przestronnym przedziale pasażerskim i konkurencyjnej pojemności bagażnika, uzyskanej dzięki przemyślanej konstrukcji i aranżacji wnętrza.

Nabywcy powinni być także zadowoleni z wyposażenia standardowego. Pixo będzie oferowany w dwóch wersjach: Visia i Acenta. W każdej z nich wyposażenie standardowe obejmuje układ kierowniczy ze wspomaganiem, hamulce z układem zapobiegającym zablokowaniu kół oraz dwie czołowe poduszki powietrzne. Acenta wzbogacona jest dodatkowo o elektrycznie sterowane szyby boczne, radioodtwarzacz CD, dzieloną tylną kanapę, boczne poduszki powietrzne oraz przednie lampy przeciwmgielne.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się takie pozycje, jak ręcznie sterowana klimatyzacja, elektroniczny układ stabilizacji, poduszki kurtynowe i czterobiegowa przekładnia automatyczna. Potwierdzeniem jakości PIXO jest nie tylko znaczek renomowanej marki Nissan na masce, ale także kompleksowa trzyletnia gwarancja.

Dzięki trzycylindrowemu silnikowi o pojemności 1 litra (moc 68 KM / 50 kW)przy 6000 obr. / min. i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 3400 obr. / min.) i lekkiej konstrukcji samochód emituje zaledwie 103 g CO2 na kilometr i zużywa średnio 4,4 l paliwa na 100 kilometrów.

- Nie ma chyba wątpliwości, że zmienia się nasze podejście do samochodu. To oczywiste, że w obecnym klimacie klienci poszukują aut w przystępnej cenie, wygodnych i prostych w obsłudze oraz zużywających jak najmniej paliwa. Zależy im także na jak najniższej emisji spalin. Kupujący nie chcą jednak rezygnować z przestronnego wnętrza, komfortu ani bezpieczeństwa, ani z zaufania, jakie mają do takiej marki, jak Nissan – powiedział Pierre Loing, Wiceprezes ds. Planowania Produktów w europejskim oddziale firmy Nissan. Pixo nie wymaga takich poświęceń. Mimo wielu atrybutów większego samochodu, emituje niewiele spalin, zużywa niewiele paliwa i jest dostępny w bardzo konkurencyjnej cenie.

Pixo to owoc współpracy z Suzuki Motor Corporation, dzięki której mały model Nissana będzie mógł jak najszybciej trafić na rynek. Będzie produkowany w fabryce w Delhi (Indie).

Auto ma 3565 mm długości, 1470 mm wysokości i 1630 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2360 mm. Samochód waży 855 kg (w zależności od wersji i wyposażenia), co oznacza, że jest jednym z najlżejszych samochodów w swoim segmencie. Przy rozłożonych tylnych siedzeniach pojemność bagażnika wynosi 129 litrów (VDA).

Będzie dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną. Układ kierowniczy z przekładnią zębatkową wyposażony jest standardowo we wspomaganie.