Głównym tematem tegorocznej edycji IAA 2009 jest zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery. Swoje propozycje przygotowali niemalże wszyscy producenci samochodów i wystawiają na stoiskach wersje spalające mniej paliwa i wydalające mniej szkodliwych spalin.
Najnowsze modele niemieckich producentów od połowy 2009 roku spełniają już wymogi normy Euro 5, a konstruktorzy wciąż pracują nad jednostkami napędowymi, które będą zużywały średnie5 l/100 km paliwa i emitowały poniżej 130 g/km CO2.
Tradycyjnie oficjalne otwarcie IAA 2009 poprzedzą dwa dni prasowe. Już 15. września odbyło się 55 konferencji prasowych, które o 8.30 zainaugurował koncern BMW.
IAA 2009 - wystawcy
Hala nr. 1 - Automania
Forum - Mercedes-Benz
Hala nr. 2 - Mercedes-Benz, AMG, Maybach, Smart
Hala nr. 3 - Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Škoda, Volkswagen
Hala nr. 4 - akcesoria i wyposażenie
Hala nr. 5 - Land Rover,Jaguar, Melkus, Aston Martin, Lotus, Alphina, Porsche, Wiesmann, Tesla Motors, Mansory, Fisker, Hamann, Brabus, Smart-Brabus, Startech
Hala nr. 6 - Hyundai, Kia, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Chrysler, Jeep, dodge, Abarth, Ferrari, Maserati
Hala nr. 8 - Subaru, Toyota, Lexus, Ortega, HHT Supercar, Dekra, Citroën, Peugeot, Michelin, China Automobile, Saab, Opel, Bridgestone
Hala nr. 9 - Harley Davidson, Triumph, Oldtimers
Hala nr. 11. BMW, Mini, Rolls-Royce
Jazdy testowe - dla zwiedzających miejscowi dilerzy przygotowali ponad 100 samochodów, z którymi będzie można zapoznać się podczas krótkich jazd testowych wokół terenów targowych. Będą to najnowsze modele marki: Chevrolet, Citroen, Hyundai, Kia, Opel, Saab i Volkswagen oraz samochody zasilane LPG i CNG.
Organizatorzy także i w tym roku oczekują przynajmniej 750 tys. zwiedzających, co jak wiadomo nowym rekordem nie będzie, bo kryzys w motoryzacji wciąż trwa.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Zapraszamy do naszej pierwszej fotogalerii z dnia prasowego.