Nazwa Trabant wciąż je, chociaż na drogach ten symbol NRD spotykany jest już coraz rzadziej. Za ożywieniem legendarnej marki już podczas IAA 2007 stała firma Herpa, która specjalizuje się w produkcji modelików samochodów i samolotów. Zastrzeżoną patentem markę odkupiła od stowarzyszenia właścicieli Trabantów i swój ambitny plan poprzez pierwsze szkice zmaterializowała w postaci modelu w skali 1:10.Dzisiaj nowego Trabanta widzimy już w realnym kształcie modelu studyjnego.
Jasnoniebieski hatchback. Który ma światową premierę podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem otrzymał nadwozie stworzone przez designera Nilsa Poschwatta, który przed laty porzucił pracę w koncernie Volkswagen, by poświęcić się pracy nad nowym Trabantem.
Trzydrzwiowy hatchback w porównaniu ze swoim protoplastą ma wydłużony rozstaw osi, co zmieniło jego proporcje, ale zbliżone kształty i charakterystyczny kolor nadwozia. Prototyp pomogła stworzyć firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, która jest trzecim partnerem tego projektu.
Zamiast dwusuwowego silnika twórcy konceptu zamierzają zastosować elektryczny napęd przednich kół. Asynchroniczny silnik elektryczny (45-47 kW) mógłby rozpędzać to auto do prędkości 130 km/h i przy zastosowaniu akumulatorów litowych zapewniać dojazd do 160 km. Twórcy tego pojazdu są przekonani, że z powodzeniem może ono pełnić rolę drugiego auta w rodzinie, na dojazdy do pracy. Statystycznie w Niemczech do pracy dojeżdża się 50 km dzienne. Ładowanie akumulatorów z domowej sieci elektrycznej zajmie 8 godzin, gniazdko 380 V skróci ten proces do 2 godzin.
Pojazd ma wymiary zewnętrzne: 3.950 mm x 1.690 mm x 1.500 mm oraz rozstaw osi 2450 mm. Według producenta jego cena nie powinna przekroczyć 20 tys. Euro. Rozpoczęcie produkcji seryjnej będzie możliwe w 2012 roku.
Ekspozycja tego pojazdu we Frankfurcie nie tylko ma zwrócić na siebie uwagę zwiedzających, ale także pomóc w znalezieniu potencjalnych inwestorów. Zainteresowani powinni dysponować kapitałem przynajmniej 30 mln Euro.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?