Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

10 samochodów kompaktowych do 80 tys. zł - który warto kupić?

7 wrz, 10:05

Średnia cena samochodu segmentu C w Polsce wynosi około 70 000 zł. Jakie auto da się kupić za te pieniądze, ile warto dołożyć i jak skonfigurować, żeby atrakcyjnie wyglądało i było wygodne. Oto 10 naszych propozycji

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Szukamy najlepszego kompaktu z benzyniakiem o mocy 120 KM
  • Większy ruch w salonach w ostatnim czasie był w dużej mierze spowodowany wprowadzeniem nowej normy pomiaru spalania
  • Aż 4 z 10 przedstawionych aut nie da się kupić poniżej 80 000 zł

W naszym zestawieniu prezentujemy 10 kompaktów najczęściej kupowanych przez Polaków. Wśród nich znalazły się auta wybierane zarówno przez klientów flotowych, jak i indywidualnych. Liderką jest oczywiście wyrośnięta Octavia, będąca liftbackiem z pogranicza segmentów C i D. Ogółem sprzedało się jej w lipcu 1969 szt., z czego aż 1744 szt. kupiły firmy. Hitem wśród osób prywatnych był w tym miesiącu Fiat Tipo, który znalazł 600 nabywców, natomiast firmy kupiły 610 szt.

Do salonu wybieramy się, mając do wydania do 80 tys. zł. Założyliśmy, że optymalnym silnikiem będzie benzyniak o mocy ok. 120 KM, którego osiągi zadowolą zarówno w mieście, jak i podczas rodzinnych wyjazdów z bagażami na wakacje.

Założyliśmy także tzw. minimum wyposażenia, które powinno znaleźć się w każdym z prezentowanych aut: 6 airbagów, system unikania kolizji, tempomat, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby przód/tył, światła przeciwmgielne, alufelgi, radio z Bluetooth i USB, czujniki parkowania oraz lakier metaliczny.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Ford Focus – rynkowa nowość

Trzecia generacja Focusa (od 67 070 zł) będzie obecna w salonach jeszcze przez 3 miesiące, ale już teraz warto zainteresować się jej następcą. Dzięki promocji (8300 zł) ceny rozpoczynają się od 63 900 zł (5-drzwiowy hatchback 1.0 EcoBoost/100 KM Trend). Wersją, która spełnia nasze wymagania, jest mocniejszy o 25 KM wariant tego samego 3-cylindrowego silnika.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to proponujemy drugą w kolejności wersję (Trend Edition), gdyż zachwyca ona liczbą seryjnych systemów asystujących, m.in. układem ograniczającym skutki kolizji (ostrzega i hamuje) oraz asystentem pasa ruchu.

W wersji tej znajdziecie też: selektor trybów jazdy, które zmieniają charakter auta, zestaw audio z dwoma portami USB oraz świetną komunikację ze smartfonami dzięki systemom Apple CarPlay i Android Auto.

Ford Focus - to nam się podoba

Liczne systemy bezpieczeństwa w serii, atrakcyjna cena, dobre prowadzenie, przestronność wnętrza.

Ford Focus - to nam się nie podoba

Mały bagażnik (363/277 l z kołem zapasowym/dojazdowym), benzyniaki tylko z turbo i trzema cylindrami.

10 samochodów kompaktowych do 80 tys. zł - który warto kupić? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego