Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

3 x kombi z dieslem: nowy Hyundai i30 kontra Ford Focus i Renault Megane

16 sie, 08:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Po premierze nowego Hyundaia i30 w wersji hatchback przyszedł czas na rozszerzenie palety modeli. Ale łatwo nie będzie – za sprawą silnej konkurencji koreańskie kombi nie może zbyt wygodnie rozpychać się w klasie kompaktowej. Czy jednak na pewno?

Pamiętacie, kiedy to było, jak Hyundai produkował tanie, skromne samochody? Takie, których nikt nawet nie próbował porównywać do czołówki, a niższa cena była obowiązkową zachętą do zakupu? Były takie czasy, ale...

Wraz z pierwszą generacją modelu i30 wszystko się zmieniło: osiągi, przestronność, elegancja, odczuwalna jakość, solidność konstrukcji, liczba oferowanych modeli, warunki gwarancji, popularność, zaufanie do marki i jej pozycjonowanie. To była jedna z największych rewolucji wizerunkowych w dziejach motoryzacji, którą Hyundai przeprowadził wraz z marką Kia.

Jeżdżąc najnowszą odsłoną Hyundaia i30, nie mamy cienia wątpliwości, że jest to jeden z najbardziej dopracowanych modeli w historii tego koncernu. Tyle że rywale w tym porównaniu to marki z bogatszą od Hyundaia przeszłością motoryzacyjną i rozgromienie takiej konkurencji nie będzie łatwe.

Nie przyznajemy punktów za design, ale i30 w wersji kombi wygląda bardzo zgrabnie. Pod szykowną karoserią kryje się na szczęście praktyczna i wygodna kabina. Została wykończona w dobrym guście, wszystko bez problemu się obsługuje. Hyundai dysponuje też największym bagażnikiem: 602-1650 l. Wnęka ma przemyślany kształt, pomyślano też o: otworze na narty, porządnie schowanej siatce do zabezpieczenia bagażu, gnieździe 12 V i pojemnych schowkach pod podłogą. To wszystko robi dobre wrażenie.

Hyundai nokautuje rywali pojemnością bagażnika

Renault mieści od 521 do 1504 l i jako jedyne ma dźwignie pozwalające złożyć oparcia kanapy od strony bagażnika oraz rozkładaną przegrodę, która zapobiega przesuwaniu się toreb z zakupami. Z przodu w Méganie jest mniej więcej tyle miejsca, co w Focusie, a z tyłu oferuje mniej przestrzeni nad głową i nieco więcej na kolana.

Kokpit Focusa zdradza jego zaawansowany wiek, do tego zagmatwany kształt nie sprzyja czytelności. Pod względem przestrzeni Ford plasuje się mniej więcej na poziomie Renault, ale 476-litrowy bagażnik jest w tym towarzystwie najmniejszy. Po złożeniu oparć kanapy otrzymujemy 1516 l. Przedział bagażowy kryje kilka niemiłych niespodzianek: brakuje zdalnego składania oparć, nie ma otworu na narty, a niewielkie kotwy mocujące kryją się pod wykładziną bagażnika.

Focusa napędza 1,5-litrowy diesel o mocy 120 KM – nieco słabszy od jednostek i30 i Mégane’a. Ale nie dajcie się zwieść pozorom, to wyśmienity silnik – cichy, energiczny i dobrze ciągnie z „dołu”. Jedynie w górnym rejestrze obrotów trochę traci oddech. Zestrojenie zawieszenia Focusa jest niezwykle udane, prowadzi się go zwinnie i poręcznie. Ford naprawdę zna się na strojeniu układów jezdnych.

1,6-litrowy diesel Renault dostarcza 130 KM, podoba nam się jego harmonijny rozwój mocy i energiczny „dół”. Pasuje do znów komfortowo zestrojonego Mégane’a. „Francuz” jest trochę bujająco miękki, co niektórych pasażerów może męczyć. Ładnie filtruje niedociągnięcia drogowców, ale przez to też nie wchodzi tak dynamicznie w zakręty. Jego charakter jest bardziej odprężający.

Niespodzianką, także ze względu na zawieszenie, okazał się Hyundai i30, o klasę lepszy od sztywnego poprzednika. Zawieszenie wciąż dobrze trzyma nadwozie w ryzach, ale takie zestrojenie pozwala też na śmiałe branie zakrętów i poręczne prowadzenie. Układ kierowniczy przypomina swoimi przyjaznymi reakcjami charakterystykę znaną z aut Grupy Volkswagena. 1,6-litrowy, 136-konny silnik pracuje ciszej i spokojniej niż agregat Renault, ale nie jest tak energiczny podczas prób elastyczności. A teraz czas na wyniki testów drogowych, pomiarów kabin, porównanie cen i wyposażenia, a także spalania katalogowego z testowym.

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)

Hyundai Ford Renault
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,9 s 3,9 s 3,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 11,8 s 10,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 18,5 s 20,2 s 18,6 s
Elastyczność 60-100 km/h (na 4. biegu) 8,5 s 8,1 s 7,3 s
Elastyczność 80-120 km/h (na 6. biegu) 14,8 s 16,3 s 11,9 s
Masa rzeczywista/ładowność 1444/456 kg 1435/465 kg 1469/483 kg
Rozdział masy (przód/tył) 59/41 proc. 60/40 proc. 62/38 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,7/11,6 m 10,5/10,8 m 11,4/11,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,6 m 35,5 m 37,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,1 m 34,7 m 37,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 59 dB (A) 60 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 66 dB (A) 67 dB (A) 66 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 71 dB (A) 71 dB (A) 70 dB (A)
Spalanie testowe 5,5 l/100 km 5,5 l/100 km 5,3 l/100 km
Zasięg 905 km 960 km 885 km

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - zmierzone wymiary kabin (oceniane)

Hyundai i30 Ford Focus Renault Megane
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1170 1140 1160
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1480 1460 1480
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1030 1035 1005
Zakres regulacji fotela (mm) 230 230 225
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 720 710 730
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1460 1445 1435
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 980 980 945
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 365 375 350

*przy oparciu fotela kierowcy odsuniętym o metr od pedału hamulca, co odpowiada kierowcy o przeciętnym wzroście

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)

i30 Focus MÉgane
Silnik: typ/cylindry/zawory diesel, turbo/R4/16 diesel, turbo/R4/8 diesel, biturbo/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu common rail/łańcuch common rail/pasek common rail/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1582 1498 1598
Moc maksymalna (KM/obr./min) 136/4000 120/3600 130/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 280/1500 270/1750 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 198 193 199
Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa manualna, 6-biegowa
Napęd na przednie koła na przednie koła na przednie koła
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 602-1650 476-1516 521-1504
Pojemność zbiornika paliwa/płynu AdBlue (l) 50/- 53/- 47/-
Marka i model opon testowanego auta Michelin Primacy 3 Continental SportContact 5 Continental SportContact 5
Rozmiar opon testowanego auta 225/45 R 17 215/50 R 17 205/50 R 17
Emisja CO2 (g/km) 102 99 103
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1500/650 1200/690 1850/730

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)

i30 Focus MÉgane
Wersja 1.6 CRDi Premium 1.5 TDCi Titanium 1.6 dCi 130 Bose Edition
Airbagi czołowe, boczne i kurtyny powietrzne S S S
Poduszka kolanowa kierowcy 4100 zł (pakiet) N N
Reflektory ksenonowe/LED/przeciwmgielne N/S/S N/4200/4800 zł (pakiet) N/4000 zł/S
Klimatyzacja automatyczna S S S
Elektrycznie podgrzewane/składane lusterka S/S S/4800 zł (pakiet) S/S
Elektrochromatyczne luterko wsteczne S 4800 zł (pakiet) S
System multimedialny S S S
Bluetooth/złącze USB/nawigacja satelitarna S/S/3300 zł (pakiet) S/S/4330 zł S/S/S
Sterowanie radiem na kierownicy S S S
Elektryczne szyby p + t/podgrzewane fotele S/S S/1300 zł S/1000 zł
Czujnik deszczu/światła S/S 4800 zł za obie opcje (pakiet) S/S
Tempomat/adaptacyjny tempomat S/N (tylko ze skrzynią biegów DCT) S/3100 zł S/2200 zł (pakiet)
Czujniki parkowania/kamera cofania S/S 1100/1000 zł S/2500 zł (pakiet)
System unikania kolizji/kluczyk zbliżeniowy S/S 4800 zł (pakiet)/S 2200 zł (pakiet)/S
Czujnik martwego pola (z czuj. ruchu poprz. przy cofaniu) 4100 zł (pakiet) 4800 zł (pakiet) 2500 zł (pakiet)
Asystent utrzymania pasa ruchu/skaner znaków drogowych S/3300 zł (pakiet) 4800 zł za obie opcje (pakiet) S/S
Wykrywanie zmęczenia kierowcy/automat parkujący S/N 4800 (pakiet)/1500 zł N/2500 zł (pakiet)
Lakier metalizowany/felgi w testowanym aucie 2300 zł/17 cali (S) 1950 zł/17 cali (2150 zł) 2200 zł/17 cali (S)

Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny podstawowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana.

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - ceny, gwarancja, przeglądy, utrata wartości (oceniane)

i30 Focus MÉgane
Cena podstawowa 99 500 zł 94 420 zł 100 400 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 48,1 proc. 52,2 proc. 47,9 proc.
Gwarancja mechaniczna 5 lat 2 lata 2 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 20 tys. km co 30 tys. km
Cena po doposażeniu 106 900 zł 116 600 zł 109 100 zł

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt. i30 Focus Megane
Przestronność z przodu 40 30 26 28
Przestronność z tyłu 30 20 18 18
Pojemność bagażnika 25 24 18 20
Ładowność 15 9 9 9
Widoczność 20 17 17 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 26 26 26
Ergonomia obsługi 20 18 16 14
Jakość wykończenia 20 17 15 16
Suma punktów 200 161 145 147
Napęd i zawieszenie Maks. pkt.
Przyspieszenie 25 15 13 15
Elastyczność 25 15 14 18
Poziom hałasu 15 10 9 10
Skrzynia biegów 15 13 14 12
Zachowanie na drodze 30 26 28 25
Komfort jazdy 30 24 26 23
Układ kierowniczy 15 13 14 12
Średnica zawracania 5 3 5 4
Skuteczność hamulców 40 35 36 29
Suma punktów 200 154 159 148
Koszty Maks. pkt.
Cena po doposażeniu 50 33 30 32
Utrata wartości 15 10 8 10
Zużycie paliwa 30 22 22 23
Wyposażenie – komfort 30 24 26 26
Wyp. – bezpieczeństwo 30 27 28 27
Ubezpieczenia 10 6 6 6
Gwarancja 15 14 8 8
Przeglądy 20 17 12 17
Suma punktów 200 153 140 149
Wynik końcowy 600 468 444 444
Miejsce w teście  1. 2. 2.

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - spalanie katalogowe kontra testowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Tak, te samochody palą niewiele. Ale na tym optymizm się kończy. Dlaczego? Ponieważ każde z tych aut zużyło w teście znacznie więcej oleju napędowego, niż firmy obiecują w swoich katalogach. Czy to musi być wina producentów? Niekoniecznie. To przede wszystkim wina urzędników, którzy urzędują, urzędują i urzędują, ale jakoś nie mogą zmienić obecnego, przedpotopowego cyklu pomiaru spalania, który odbywa się w warunkach laboratoryjnych.

Ford Focus 1.5 TDCI, Hyundai i30 1.6 CRDI, Renault Megane 1.6 dCi - podsumowanie

Żeby z taką klasą pobić mistrza zwinnego prowadzenia oraz pierwszego narcyza wśród kompaktów, trzeba mieć dużo do pokazania w wielu dziedzinach. Koreański samochód nie zawiódł nadziei producenta, pokonując Focusa i Mégane’a w porównaniu na punkty. Auta fajne, ale ceny prosto z kosmosu...

Macie własny pomysł na kolejność na podium? Zapraszamy do komentowania!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Czy nowy Hyundai i30 słusznie wygrał porównanie?
Tak

100 %

Nie

0 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~qweqwe Użytkownik anonimowy
~qweqwe
No photo ~qweqwe Użytkownik anonimowy
do ~Gigi:
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
17 sie 02:42 użytkownik ~Gigi napisał
Przecież te auta w ogóle nie posiadaja dynamiki. Co z tego ze maja po 130 koni, skoro osiagi sa takie same jak w starszych modelach ktore miały po 100 KM? I jeszcze jak to możliwe ze producenci chca za nie ponad 100 tys. zł? Kiedyś mogłeś kupić kompakta z
Kilka ważnych punktów:
- po co Ci drogi diesel palący jakieś 5.5-6l/100km, jak możesz mieć o wiele taniej benzynę 140-150KM, która spali ok. 7l/100km
- ceny tutaj nie uwzględniają rabatów i dealerów, by poznać prawdziwe ceny trzeba ruszyć 4 litery do salonu
- ceny uwzględniają jakiś wymyślony pakiet wyposażenia, który niekoniecznie każdy chce, ja dla przykładu nie dopłaciłbym ani złotówki do podgrzewanych siedzeń przy materiałowej tapicerce, nie lubię też fabrycznych nawigacji, wolę używać tej z telefonu przez android auto/apple car play
- nikt chyba nie kupuje auta na podstawie jakiś punktów, które nie oddaję tego jakie uczucia samochód w tobie wywołuje, gdy na niego patrzysz i gdy usiądziesz za wieńcem kierownicy, ludzie nie kupują aut za pomocą tabelek, na prawdę chciałbym, by auto świat zaczął robić subiektywne testy, coś jak dwóch panów na ich kanale yt, tamte testy są bardzo dobre, te w wersji drukowanej nie

Wracając do cen, po własnych doświadczeniach wydaje mi się, że każde z tych aut z mocną benzyną i niezłym wyposażeniem można kupić za 80-90k zł, a to już zaczyna brzmieć akceptowalnie.
17 sie 18:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~gad:
No photo ~gad Użytkownik anonimowy
16 sie 18:13 użytkownik ~gad napisał
Prawie 100tys za kompakta to gruba przesada, za 70tys mamy Tipo SW
Nie 70, a 80 tys. za diesla w wersji Lounge. A żeby zbliżyć się do wyposażenia tych auto potrzebujesz kolejnych 7-8tys. (a i tak będą braki).
PS. Czy jest szansa aby wszystkiego nie porównywać do Tipo? Mam wrażenie, że niedługo wybierając się po lodówkę ktoś przypomni mi że przecież Fiat ma chłodzony schowek...
18 sie 11:04 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
Przecież te auta w ogóle nie posiadaja dynamiki. Co z tego ze maja po 130 koni, skoro osiagi sa takie same jak w starszych modelach ktore miały po 100 KM? I jeszcze jak to możliwe ze producenci chca za nie ponad 100 tys. zł? Kiedyś mogłeś kupić kompakta z dieslem za 70-80 tys. zł, a teraz bez stowy nie podchodz...
17 sie 02:42 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~A Użytkownik anonimowy
~A :
No photo ~A Użytkownik anonimowy
Megane z silnikiem benzynowym 1.6 130 KM w wersji BOSE kupiłem w Październiku zeszłego roku za 86 tysięcy. Jestem baaaardzo zadowolony. Diesel pali tylko litr mniej a kosztuje znacznie więcej.
19 sie 17:48 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~qweqwe:
No photo ~qweqwe Użytkownik anonimowy
17 sie 18:34 użytkownik ~qweqwe napisał
Kilka ważnych punktów:
- po co Ci drogi diesel palący jakieś 5.5-6l/100km, jak możesz mieć o wiele taniej benzynę 140-150KM, która spali ok. 7l/100km
- ceny tutaj nie uwzględniają rabatów i dealerów, by poznać prawdziwe ceny trzeba ruszyć 4 litery do salo
Jeden z nielicznych bardzo sensownych komentarzy na forum AŚ
Pozdrawiam
18 sie 10:59 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~stały czytelnik Użytkownik anonimowy
~stały czytelnik :
No photo ~stały czytelnik Użytkownik anonimowy
"Układ kierowniczy przypomina swoimi przyjaznymi reakcjami charakterystykę znaną z aut Grupy Volkswagena" - cytat z artykułu. Brak auta niemieckiego, wcale nie oznacza, że gdyby było na pewno by wygrało. Niestety tak jest w większości porównań. Trudno więc traktować porównania aut w Aś obiektywnie, a szkoda bo to jedna z niewielu gazet motoryzacyjnych.
19 sie 22:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gad Użytkownik anonimowy
~gad :
No photo ~gad Użytkownik anonimowy
Prawie 100tys za kompakta to gruba przesada, za 70tys mamy Tipo SW
16 sie 18:13 | ocena: 62%
Liczba głosów:13
62%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
Hyundai nawet za darmo niechce!Padlo na kolach.No coz AS!Czyli SYF!
25 sie 09:56 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~elllak Użytkownik anonimowy
~elllak :
No photo ~elllak Użytkownik anonimowy
szybki kredyt na sam dowód do 37min http://forom.pl
21 sie 09:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ANTYKIBIC Użytkownik anonimowy
~ANTYKIBIC :
No photo ~ANTYKIBIC Użytkownik anonimowy
Tu mi jedzie czołg jeśli HYUNDAI ma rzeczywiście bagażnik 600 litrów. ...czekam na redakcyjny pomiar metodą VDA.
24 sie 14:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

3 x kombi z dieslem: nowy Hyundai i30 kontra Ford Focus i Renault Megane

Focus w tym gronie ani trochę nie wygląda na weterana, chociaż Megane debiutowało nie tak dawno, a i30 dopiero wjeżdża do salonów. Szacunek dla stylistów Forda!

3 x kombi z dieslem: nowy Hyundai i30 kontra Ford Focus i Renault Megane (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego