CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.294.404.001.96
Średnio4.594.794.442.13
Najdrożej4.944.994.922.38

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 - pierwsze starcie

7 lis 16 16:01
Udostępnij
0
Skomentuj

Na ten pojedynek długo czekaliśmy: spóźnialska Alfa Giulia nareszcie może stawić czoła BMW serii 3. Serce nam wali, ale niech zadecydują bezstronne pomiary i punkty!

Turyn i Monachium, miasta, w których mieszczą się siedziby Alfy Romeo i BMW, dzielą Alpy. A jednak patrząc przez pryzmat osiągów, wymiarów oraz wielu innych parametrów nowej Giulii i produkowanej od 5 lat serii 3, obie firmy są sobie bliskie. Albo mówiąc brutalnie: Włosi, projektując Giulię, zawsze mieli przed oczami popularną bawarską limuzynę! Oba auta, choć zbudowane z całkowicie różnych podzespołów, obiektywnie różnią się tylko w detalach. Subiektywnie – trudno oprzeć się bardziej zmysłowym kształtom Giulii, ale za urodę punktów nie przyznajemy. Możemy jednak wam zdradzić, że BMW już dawno nie stoczyło tak ciężkiego boju!

Zewnętrzne i wewnętrzne wymiary obu limuzyn są praktycznie identyczne – każde z aut zapewnia komfortowe warunki dla czwórki dorosłych i ich bagażu. Giulia zgarnęła jednak o jeden cenny punkt więcej niż BMW – o 2 cm większa jest przestrzeń wokół kolan z tyłu. W pierwszym rzędzie wolimy siedzieć w BMW, pod warunkiem że ma opcjonalne sportowe fotele za 2424 zł. Siedzenia Giulii w wersji wyposażeniowej Super nie przystają do nich, są ciaśniejsze i nie podpierają wystarczająco dobrze ciała, a alternatywy, niestety, brak.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 Foto: Auto Bild

Jakość wykończenia każdej z tych limuzyn nie powala, w tej klasie są lepsi. Ale i tak Alfa miejscami przyoszczędziła na tworzywach, które nawet na tle BMW robią wrażenie miernych. Z kolei pod względem obsługi monachijczycy wyznaczają standardy. Seryjne pokrętło iDrive i opcjonalny system nawigacyjny Professional pozwalają wygodnie sterować wszystkimi funkcjami. Obsługa pokładowych multimediów Alfy była wyraźnie inspirowana rozwiązaniami BMW, jednak nie jest to tak intuicyjnie i płynnie działający system, jak w serii 3. Alfie brakuje też łączności z siecią, przycisku „powrót” i logicznego sposobu przybliżania widoku mapy. Jak już wspomnieliśmy – to szczegóły. Tyle że ich suma robi różnice: w kategorii „nadwozie” to aż 7 punktów na korzyść BMW. Co dalej?

Po wnioskach z badania nadwozia i kabiny nie zaskakuje nas, że obie limuzyny bardzo podobnie się prowadzi – dynamiczna, angażująca kierowcę jazda jest przecież wpisana w DNA każdej z marek. Giulię napędza aż 2,2-litrowy diesel o mocy 180 KM, „trójkę”– mniejsza, ale mocniejsza jednostka 2.0/190 KM. Oba auta korzystają z automatycznych przekładni firmy ZF i kierują napęd oczywiście na tylną oś. BMW miało zamontowany opcjonalny wariant, określany w cennikach mianem „sportowy”. Jednak to skrzynia Alfy potrafi czasem szarpnąć podczas redukcji, czego nigdy nie doświadczycie w BMW. Sprint 0-100 km/h trwa w obu przypadkach 7,3 s, natomiast w pozostałych pomiarach przyspieszenia Alfa urywa dziesiąte części sekundy „beemce”. To fenomen, bo do tej pory BMW potrafiło najefektywniej zamieniać moc na osiągi, a tu przegrywa równoległy wyścig o włos ze słabszą i lżejszą Alfą. W codziennej jeździe tej różnicy się nie odczuwa, ale kilkanaście pomiarów przyspieszenia wykazało drobną przewagę Alfy – i za to punkt więcej. BMW odbija sobie przegraną w równoległym wyścigu niższym spalaniem: 5,3 l/100 km zamiast 5,6 l.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 - dane techniczne

Alfa Romeo Giulia BMW 320d
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16 t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa 2143 cm3 1995 cm3
Moc maksymakna 180 KM/3750 obr./min. 190 KM/4000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 450 Nm/1750 obr./min. 400 Nm/1750 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h (testowe) 7,3 s 7,3 s
Prędkość maksymalna 230 km/h 230 km/h
Śr. spalanie (testowe) 5,6 l/100 km 5,3 l/100 km
Skrzynia biegów aut. 8b. aut. 8b.
Napęd tylny tylny
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 35,9/36,0 m 35,9/36,0 m
Pojemność bagaznika 480 l 480 l
Masa rzeczywista/ładowność 1565/460 kg 1547/473 kg
Pojemność zbiiornika paliwa/zasięg 57 l/1075 km 52 l/930 km km
Długośc/szerokośc/wysokość 4643/1860/1436 mm 4633/1811/1429 mm
Rozstaw osi 2820 mm 2810 mm
Rozmiar opon testowanych aut 225/45 | 225/40 R 18 225/45 | 225/40 R 18
Gwarancja mechaniczna 4 lata/120 tys. km 2 lata bez limitu km
Przeglądy co 20 tys. km lub rok wg. wskazań lub co 2 lata
Cena podst. test. wersji/cena po doposaż. 163 300/179 300 zł 165 359/204 412 zł

Jedziemy poatakować zakręty i... znowu o różnicy decyduje tylko jeden punkt, który przypadł w udziale BMW, a konkretnie – za układ kierowniczy, pozwalający lepiej wyczuć granicę przyczepności, który do tego bardzo linearnie pracuje. W Alfie po prostu podsterowność pojawia się bardziej niespodziewanie. Początkowo układ kierowniczy Giulii zdaje się nieco nerwowo reagować na polecenia dawane kierownicą, ale można się do tego przyzwyczaić i czerpać frajdę. W tych wersjach silnikowych raczej nikt nie będzie dezaktywował ESP, ale z dziennikarskiego obowiązku donosimy, że tylko w BMW istnieje taka możliwość. Nawet gdy system jest aktywny, dyskretnie ingeruje. Radosne zamiatanie tyłem na zakrętach – cóż, nie w tej Alfie.

Oba auta są dość sztywno zestrojone, ale BMW, dzięki opcjonalnym adaptacyjnym amortyzatorom (4849 zł), sprawniej wygładza nierówności. Alfa też może mieć regulowane zawieszenie (5000 zł), choć w testowym egzemplarzu go nie było. Pasażerowie Giulii są dobitniej niepokojeni wstrząsami na dziurach, także pofałdowania jezdni skutkują dłuższym, mniej harmonijnym bujaniem nadwozia. W rezultacie BMW wygrało kolejną kategorię punktową.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 Foto: Auto Bild

Alfa dzielnie walczy, ale jej ostatnią nadzieją pozostają koszty. Mimo zbliżonej ceny wyjściowej (ponad 163 000 zł) doliczenie opcji skutkuje różnicą 25 000 zł w punktowanej kwocie zakupu. Eurotax prognozuje także niższą utratę wartości Alfy. Gwarancje są w obu autach zaledwie 2-letnie. Giulii do triumfu zabrakło 6 punktów. Ale w naszej 600-punktowej skali jest jak w futbolu: drobiazg może zadecydować o wszystkim, a Giulia „oddała” dziś za dużo małych pojedynków. Jednak ten „mecz” Niemcy-Włochy będziemy długo wspominać i nie możemy doczekać się rewanżu pozostałych wersji silnikowych.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 - punktacja

Nadwozie Maks. punktów Alfa Romeo Giulia BMW serii 3
Przestronność z przodu 40 34 34
Przestronność z tyłu 30 24 22
Pojemność bagażnika 25 17 17
Ładowność 15 9 9
Widoczność 20 16 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 25 28
Ergonomia obsługi 20 15 18
Jakość wykończenia 20 16 18
Suma punktów 200 156 163
Napęd i zawieszenie Maks. punktów Alfa Romeo Giulia BMW serii 3
Przyspieszenie 25 17 16
Elastyczność 25 22 22
Poziom hałasu 15 12 13
Skrzynia biegów 15 13 14
Zachowanie na drodze 30 28 28
Komfort jazdy 30 26 26
Układ kierowniczy 15 13 14
Średnica zawracania 5 4 4
Skuteczność hamulców 40 30 30
Suma punktów 200 162 167
Koszty Maks. punktów Alfa Romeo Giulia BMW serii 3
Cena po doposażeniu 50 27 21
Utrata wartości 15 15 12
Zużycie paliwa 30 27 28
Wyposażenie - komfort 30 19 19
Wyp. - bezpieczeństwo 30 19 19
Ubezpieczenia 10 8 8
Gwarancja 15 8 8
Przeglądy 20 13 14
Suma punktów 200 136 129
Wynik końcowy 600 454 459
Miejsce w teście 2. 1.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 - naszym zdaniem: Alfa dawno nie była tak mocna

Giulia zrobiła na nas duże wrażenie, ale „trójka” jak najbardziej zasłużyła na wygraną - BMW w wielu detalach okazało się bardziej dopracowane, Alfie nie udało się nadgonić strat samą wygraną w kategorii kosztów. Bawarska limuzyna ewidentnie służyła Włochom za wzór do naśladowania.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 9/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe auta sportowe Mercedesa, Forda, Lamborghini, Renault i Porsche; pierwsze jazdy Toyotą Prius Plug-In i odnowionym Seatem Leonem Cuprą; raport - PSA przejmuje Opla; porównanie SUV-ów z napędem na jedną oś; testy Audi A5 Sportback, Jaguara XF i Mazdy 3 po liftingu; kupujemy samochód uzywany; regeneracja wtryskiwaczy; BMW serii 5 z drugiej ręki; używany Fiat Panda III, dodatek Market.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (115)

No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Szanowny panie "redaktorze" Błażeju, dałem w cudzysłów bo pomieszanie silników w tabeli to woła o pomstę do nieba. Dalej pisze pan o zyskaniu punktu przez AR za przestrzeń na kolana na tylnych siedzeniach, ale już w tabeli punktu brak, kolejne to przyspieszenie skoro jest takie samo to czemu punkt odjęty, no i jak już pisali przedmówcy porównuje pan opcjonalne wyposażenie BMW do standardowego AR. Po prostu brak słów na temat rzetelności, czas chyba wrócić do szkoły i się douczyć :) Dodam że nie jestem właścicielem AR ani BMW, po prostu chciałbym przeczytać dobry (bez błędów) artykuł. Na koniec coś wesołego: myślałem że w podsumowaniu będzie że zwycięzcą zostaje Skoda:)
Pozdr
8 lis 16 09:39 | ocena: 100%
Liczba głosów:42
100%
0%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DBX Użytkownik anonimowy
~DBX :
No photo ~DBX Użytkownik anonimowy
Szkoda, że mimo wszystko test jest stronniczy, z oczywistym błędem w samej tabeli co świadczy o sumienności reszty, jak dla mnie to kiepska forma tłumaczenia z niemieckiego. Konkrety.. suma i tak wyjdzie raczej na korzyść BMW, ale.. jeśli się pisze w artykule, że z tyłu jest więcej miejsca na kolana to czemu jest tyle samo punktów za przestronność, jeśli mówi się Alfa jest minimalnie szybsza w przyspieszaniu to czemu nie wykazują tego również punkty za elastyczność, to przecież musi iść w parze.
W artykule jest napisane : "Ale i tak Alfa miejscami przyoszczędziła na tworzywach, które nawet na tle BMW robią wrażenie miernych" ...tzn., że w BMW są kiepskie materiały, a w Alfie jeszcze gorsze od kiepskich ?
Niech mnie hejterzy nie linczują bo uważam, że BMW to bardzo dobry samochód, choć tylko niemieckie firmy tak potrafią zdzierać z klientów jeśli chodzi o możliwość dopłat do opcji wyposażenia, gdzie w innych firmach dany element jest przeważnie standardem.
Raczej prawdą jest , że Alfa projektując ten model bacznie przyglądała się BMW, ale znaczy to tylko jak bardzo Włosi szanują jakość i projekty tej firmy, myślę, że nie jest to ujmą dla Włochów.
Oczywiście na początku jest napisane,że nie przyznają pkt. za design, ale ....... tak prywatnie to Alfa jest ładniejsza na zewnątrz i ma ładniejszy kokpit (np. bez sterczącego monitora), ale o gustach się nie powinno dyskutować.
7 lis 16 22:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:33
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenon Użytkownik anonimowy
~Zenon
No photo ~Zenon Użytkownik anonimowy
do ~hen:
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
7 lis 16 21:20 użytkownik ~hen napisał
"Oba auta korzystają z automatycznych przekładni firmy ZF" , "Jednak to skrzynia Alfy potrafi czasem szarpnąć podczas redukcji, czego nigdy nie doświadczycie w BMW". Uwielbiam takie opisy, wynika z tego, że skrzynia niemieckiej firmy ZF albo rozpoznaje au
Dalej także jest zabawnie, AR ma std. fotele i BMW takie ma, więc w teście występuje BMW ze "sportowymi" fotelami kontra AR z fotelami std, więc punktów BMW przybywa:-), BMW ma std. zawieszenie i AR takie ma, więc w teście do porównania BMW ma "zmodyfikowane" zawieszeni kontra zawieszenie std. w AR i znów punktów BMW przybywa:-). Na końcu jest również zabawnie, bo pada stwierdzenie, że "Bawarska limuzyna ewidentnie służyła Włochom za wzór do naśladowania":-), tak bo Włosi są jak Koreańczycy i nie mają doświadczenia w produkcji usportowionych samochodów:-)), a AR nie jest prekursorem klasy sports sedan:-)). Wiedza redaktora poraża!!
7 lis 16 23:32 | ocena: 98%
Liczba głosów:46
98%
2%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
~hen :
No photo ~hen Użytkownik anonimowy
"Oba auta korzystają z automatycznych przekładni firmy ZF" , "Jednak to skrzynia Alfy potrafi czasem szarpnąć podczas redukcji, czego nigdy nie doświadczycie w BMW". Uwielbiam takie opisy, wynika z tego, że skrzynia niemieckiej firmy ZF albo rozpoznaje automatycznie rodzimy produkt czyli BMW i tam nie szarpie albo "celowo" i złośliwie szarpie w "obcym" włoskim samochodzie. Dla mnie opis rewelacja, ponadto Auto Świat to polska agenda niemieckiego Auto Bild-a więc BMW musiał wygrać.
7 lis 16 21:20 | ocena: 96%
Liczba głosów:69
96%
4%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alfa men Użytkownik anonimowy
~Alfa men :
No photo ~Alfa men Użytkownik anonimowy
Bez wlochow to zanda Bawarska limuzyna nie wyjechala by na drogi, bo nie miala by na czym, nie bylo by wachaczy, zawieszen, nie bylo by ukladu kierowniczego i jeszcze sporo innych elemntow niezbednych do jazdy a nie gadzetow. 35% kazdego BMW czy innych tak szumnie nazywanych Niemieckimi pojazdow to FIAT, a raczej jego firmy zajmujace sie produkcja komponentow. Poza tym jesli cos sie porownuje to bierze sie rownorzedne, a nie lepiej wyposazony i usiluje orzylozyc do standardowego. Jula juz udowodnila w zielonym piekle, ze nie ma sobie rownych jak na razie. A podsterownosci - hm bardzo ciekawe zjawisko, bo widac umiejetnosci kierownia nie sa za dobre. A jak mogl wyczuc, skoro jak pisze slabo wyczuwal uklad kierowniczy Juli. Ale nawet i Niemiecka propaganda musiala sie poddac. I nie to ze jestem wielbicielem FIATA czy Alfy, po prostu nie znosze indolenctwa, klamstwa i propagandy. Zreszta nowe 4 cylindrowe 2 litrowe silniki BMW nie dojezdzaja 100 tys km. A naprawa od 2 do 8 tysiecy Euro. I najlepszy rodzynek wiarygodnosci i ``dziennikarskiej rzetelnosci`` - Giulia zrobiła na nas duże wrażenie, ale „trójka” jak najbardziej zasłużyła na wygraną - BMW w wielu detalach okazało się bardziej dopracowane, Alfie nie udało się nadgonić strat samą wygraną w kategorii kosztów. Bawarska limuzyna ewidentnie służyła Włochom za wzór do naśladowania. - i wynik sumaryczny - Giulia 459 oraz BMW 454. Wiecej znaczy sie mniej. Dlatego juz od lat tego smiecia prasowego nie kupuje, co najwyzej jakies nedzne wypociny poczytam w necie i posumuje.
8 lis 16 09:23 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
Nie bardzo rozumiem o co chodzi redaktor napisal ze BMW zasluzenie wygralo porownanie,tymczasem w tebeli miejsce w tescie pierwsze zajmuje Alfa iloscia punktow 459 wobec BMW 454.Pomieszanie z poplataniem.rzeczywiscie rzetelnosc redaktora to sprawa bardzo odbiegajaca od prawdy i przygotowania technicznego po prostu wzial w lape i naskrobal cos glupiego
12 lis 16 13:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~łonetidiotonet Użytkownik anonimowy
~łonetidiotonet
No photo ~łonetidiotonet Użytkownik anonimowy
do ~ja:
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
7 lis 16 20:42 użytkownik ~ja napisał
lol, punkty odjęte za to, ze opcja jest, ale redaktor nie dostał modelu w nią wyposażonego?
poza tym, to bez sensu nie przyznawać punktów za wygląd:D
gdy ktoś ma tyle kasy, jak najbardziej patrzy na wygląd samochodu...
rozumiem, że wydawca niemiecki, ale
Nie spodziewałbym się żadnego poziomu po Onecie. BMW wygra nawet z promem kosmicznym, jest szybsze niż błyskawica, prowadzi się lepiej niż pociąg, niż tramwaj, jest najładniejsze, ładniejsze niż Belluci, nawet cycki ma ładniejsze. Biegi się szybciej zmienia w niż w CVT. Nigdy się nie psuje. BMW to po prostu BWM i nic, ale to nic tego nie zmieni. Nawet BWM.
7 lis 16 23:39 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
~ja :
No photo ~ja Użytkownik anonimowy
lol, punkty odjęte za to, ze opcja jest, ale redaktor nie dostał modelu w nią wyposażonego?
poza tym, to bez sensu nie przyznawać punktów za wygląd:D
gdy ktoś ma tyle kasy, jak najbardziej patrzy na wygląd samochodu...
rozumiem, że wydawca niemiecki, ale sposób przyznawania punktów...dziwny:D
7 lis 16 20:42 | ocena: 98%
Liczba głosów:44
98%
2%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~no Użytkownik anonimowy
~no :
No photo ~no Użytkownik anonimowy
Jedno jest pewne - auto świat to kompletne dno. Tak było, jest i będzie. Taki "obiektywny" test to może równie dobrze przeprowadzic moja 8 letnia siostrzenica po przejażdżce jakimkolwiek nowym samochodem. Panowie autoswiatowcy - Polacy to nie barany, nawet a.h to wiedział.
8 lis 16 01:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:14
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bzdura Użytkownik anonimowy
~bzdura :
No photo ~bzdura Użytkownik anonimowy
kurna ja nie rozumiem ni w ząb gościu mówi jedno pisze drugie a w niezależnych testach (czyli nie niemieckie) jest zupełnie coś innego angole napisali że alfa sponiewierała bmw 3 pan redaktor chyba zbłądził ale tak jak sie pisze pod dyktando niemiaszków
7 lis 16 21:34 | ocena: 98%
Liczba głosów:55
98%
2%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3

Kierowca BMW mocniej odczuwa tylny napęd „trójki”. W Giulii próby zamiatania tyłem szybko ucina niewyłączalne ESP.

Alfa Romeo Giulia kontra BMW serii 3 - pierwsze starcie (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego