CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.861.60
Średnio4.294.554.081.82
Najdrożej4.784.654.952.21

Alfa Romeo Giulia - Maszyna do sportowej jazdy

16 maja 16 10:11
Udostępnij
0
Skomentuj

Koniec z prezentacją zdjęć i obietnicami! Po długim okresie oczekiwania Alfa Romeo Giulia musi udowodnić, na co ją stać.

Najwyższy czas! Fani Alfy Romeo mają anielską cierpliwość, ale i ta nie jest niewyczerpywalna. Jedenaście miesięcy po premierze mamy możliwość wypróbować auto, pod maską którego znalazł się 2,2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 180 KM, połączony z 8-stopniowym „automatem” – w przyszłości będzie to tzw. biznesowe auto Alfy. Tylko przycisk start/stop na kierownicy jest obietnicą sportowych doznań.

Alfa Romeo Giulia - Wyważona sportowa limuzyna

Czy przez to czekanie Giulia nie zrobiła się przypadkiem ładniejsza? W aucie nic co prawda nie zmieniono, ale konkurencja też do przodu specjalnie nie poszła. Weźmy takie Audi A4 – jeździ lepiej od poprzednika, ale czy lepiej wygląda? Jaguar XE? Nieźle, ale żeby złamał nam serce? W Alfie najbardziej podobają nam się mocne proporcje, z krótkim tyłem i szerokim przodem. „Nos” z pięknym wlotem powietrza do chłodnicy (scudetto) powoduje, że numer rejestracyjny musiał zostać umieszczony po lewej stronie.

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Foto: Auto Bild

Wsiadamy. Witają nas dwa klasyczne zegary, których wskazówki zaczynają swoją drogę od dołu wskaźnika. Wszystko jest po sportowemu zredukowane do niezbędnego minimum. Ekran na środkowym panelu jest tak ładnie wkomponowany, że robi wrażenie mniejszego. Tworzywa w środku Alfy są czarne, matowe i wyglądają naprawdę korzystnie. Trochę gorzej wygląda montaż – tu i tam spasowanie można by poprawić. Giulia zaczyna z wszystkim od początku, od białej kartki papieru. Nowy jest napęd, układ jezdny, elektronika – nowa maszyna do sportowej jazdy z DNA Alfy. Siedzenia „wciągają” ciało kierowcy i po zajęciu miejsca za kierownicą mamy wrażenie jedności z autem. Po „odpaleniu” wyraźnie słychać 2,2-litrowego diesla, ale tylko na początku. Motor może występować z mocami od 136 do 210 KM. My mamy okazję jeździć wersją, która pewnie będzie najpopularniejsza (180 KM). Panna Giulia rozpędza się do „setki” w 6,8 s – silnik bardzo chętnie kręci się aż do 4,5 tys. obr./min.

Alfa Romeo Giulia - Nowy układ jezdny

Układ kierowniczy Alfy aż się prosi, by sprawdzić jego możliwości w sportowych próbach. W stosunku do przednionapędowych aut postęp jest kolosalny – świetne rozłożenia mas na osie, żadnych wpływów napędu na kierownicę, superprecyzyjne prowadzenie auta. Mamy wrażenie, że wystarczy dotknąć kierownicy, by nastąpiła reakcja. Na zakrętach mamy wrażenie, że jesteśmy w stanie zewnętrzną częścią opony jechać dokładnie po linii namalowanych pasów ruchu – współzawodnictwo Alfy i BMW wchodzi w zupełnie nową fazę. Podczas jazdy ani przez chwilę nie mamy odczucia, że auto waży ponad 1,5 tony.

Kierowca może przełącznikiem systemu DNA na środkowej konsoli wybrać program jazdy, który zmienia nastawy auta – od najbardziej sportowych, aż po komfortowe. 8-stopniowy „automat” posłusznie reaguje na życzenia prowadzącego. Pod względem zawieszenia widać wyraźnie, że twórcom samochodu zależało bardziej na stworzeniu sportowego auta niż statecznej limuzyny.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Foto: Auto Bild

Alfa Romeo Quadrifoglio - Pogromca M3 i klasy C AMG

Czerwony przycisk uruchamiania silnika, prędkościomierz wyskalowany do 330 km/h, sportowe siedzenia z możliwością dopasowywania do ciała kierowcy – Quadrifoglio to naprawdę rasowy sportowiec. Jego 3-litrowa jednostka potrafi cicho wystartować, gdy dwie turbiny wezmą się do pracy, robi się ciekawie – „setka” pojawi się na prędkościomierzu po 3,9 s, a prędkość maksymalna tego 510-konnego bolidu to 307 km/h. Do przeniesienia napędu użyto 6-biegowej manualnej skrzyni. Czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 6,5 tys. obr., ale to tylko sugestia – jednostka V6 (kąt rozwarcia cylindrów wynosi 90 stopni) kręci się aż do 7,3 tys. obr. W trybie częściowego obciążenia elektronika odcina jeden rząd cylindrów – zamyka zawory i odcina paliwo. Maska silnika i dach są z włókna węglowego.

Polskie ceny Giulii poznamy już 19 maja, a pierwsze samochody pojawią się u nas na przełomie czerwca i lipca.

Alfa Romeo Giulia - to nam się podoba

Alfa nie stara się nikomu przypodobać. Albo ją pokochasz, albo pójdziesz do konkurencji.

Alfa Romeo Giulia - to nam się nie podoba

Mimo tak długiego czasu wprowadzania auta do produkcji nie dopracowano szczegółów montażu.

Alfa Romeo Giulia - naszym zdaniem

Alfa nie będzie grała ceną. W Niemczech auto ze 180-konnym dieslem kosztuje 37 400 euro – niewiele mniej niż porównywalne BMW serii 3. Pod względem właściwości jezdnych to auto dzielą od niezłej przecież poprzedniczki lata świetlne.

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry t.diesel R4
Pojemność 2143 ccm
Moc maksymalna 180 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obr. 450 Nm/1750 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8b
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie 4,2 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4643/1860/1436 mm
Masa własna 1520 kg
Pojemność bagażnika 480 l
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (53)

No photo
No photo ~Franz Użytkownik anonimowy
~Franz :
No photo ~Franz Użytkownik anonimowy
Jeśli Alfa Romeo Giulia miałaby nawiązywać do poprzedniego modelu to byłoby to coś takiego jak w koncernie VAG, czyli kontynuacja modelu ale nic się nie zmieniło. Także marka chcę się rozwijać, a nie stać w miejscu.
16 maja 16 23:11 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~helio Użytkownik anonimowy
~helio :
No photo ~helio Użytkownik anonimowy
Ładne auto, sam przez długi czas miałem 156 i byłem nią zachwycony. Może mi nikt nie uwierzyć ale poza przepływomierzem powietrza i układem sterującym absem nie naprawiałem w niej przez 10 lat nic. No może jeszcze klamkę raz na mrozie. I tyle. Teraz jeżdżę większym autem ale zawsze miło ją wspominam. Z resztą jeździ nią jeszcze mój kolega. Z Gulia natomiast jest wg mnie jeden problem. Za długo z nią czekali i wg mnie teraz na starcie wygląda jak auto sprzed 5ciu lat. Stylistyką odbiega od najnowszych modeli i mam wrażenie (oczywiście subiektywne), że wygląda przestarzale. Ładnie ale nie nowocześnie. Jak 156 wchodziło do sprzedaży to aż szokowało stylistyką. Moim zdaniem - spóźnili się...
24 maja 16 08:54 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~grzes Użytkownik anonimowy
~grzes :
No photo ~grzes Użytkownik anonimowy
Piękne auto dla konesera Alfy. Cena może być nieco zaporowa
16 maja 16 11:41 | ocena: 90%
Liczba głosów:20
90%
10%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Super ! Bravissimo, najładniejsze auto klasy premium Użytkownik anonimowy
~Super ! Bravissimo, najładniejsze auto klasy premium :
No photo ~Super ! Bravissimo, najładniejsze auto klasy premium Użytkownik anonimowy
Ideał po prostu, tak na zewnątrz jak i wewnątrz, wszystko wskazuje na to że jest to powrót w wielkim stylu, jak feniks z popiołów ! Bravissimo !
18 maja 16 18:52 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik :
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
Nie jestem fanem Alfy ale jest Piekna !
18 maja 16 13:15 | ocena: 79%
Liczba głosów:14
79%
21%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Clakson Użytkownik anonimowy
~Jarek Clakson :
No photo ~Jarek Clakson Użytkownik anonimowy
): niestety to już nie jest alfa - z zewnątrz wygląda jak połączenie bmw 3 (przód) z jakąś kią optimą (tył) a w środku jak bmw (środkowy panel i prawa część deski mocno przypomina z wyglądu wnętrza ostatnich bmw). Od strony technicznej wygląda ciekawie ale nie ma tego czegoś co miały wcześniejsze afly - oryginalnego i pięknego wyglądu. Ta wygląda jedynie poprawnie, bez szału ):
24 maja 16 09:03 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
30%
70%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ale wóz ! Użytkownik anonimowy
~Ale wóz ! :
No photo ~Ale wóz ! Użytkownik anonimowy
Konkurencja mu do opon nie dorasta !
18 maja 16 19:24 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
~Darek :
No photo ~Darek Użytkownik anonimowy
Z tą ceną nie zobaczymy wielu Giulii na ulicy. A szkoda.
16 maja 16 11:57 | ocena: 59%
Liczba głosów:22
59%
41%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
~Robert-aw :
No photo ~Robert-aw Użytkownik anonimowy
Linia boczna mocno zalatuje BMW 3, ogólnie ładna, chociaż stylistycznie można było oczekiwać czegoś więcej.
16 maja 16 16:10 | ocena: 63%
Liczba głosów:27
37%
63%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gm Użytkownik anonimowy
~gm :
No photo ~gm Użytkownik anonimowy
jakiś poniemiecki mutant Audi i BMW, nijak mający się do pierwszych, bardzo ciekawych propozycji następcy 159
16 maja 16 18:05 | ocena: 63%
Liczba głosów:27
37%
63%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Alfa Romeo Giulia

Ceny Giulii poznamy już za chwilę. Pierwsze auta trafią do klientów na przełomie czerwca i lipca.

Alfa Romeo Giulia - Maszyna do sportowej jazdy (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego