Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo Giulia - Maszyna do sportowej jazdy

16 maja 16 10:11

Koniec z prezentacją zdjęć i obietnicami! Po długim okresie oczekiwania Alfa Romeo Giulia musi udowodnić, na co ją stać.

Udostępnij
0
Skomentuj

Najwyższy czas! Fani Alfy Romeo mają anielską cierpliwość, ale i ta nie jest niewyczerpywalna. Jedenaście miesięcy po premierze mamy możliwość wypróbować auto, pod maską którego znalazł się 2,2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 180 KM, połączony z 8-stopniowym „automatem” – w przyszłości będzie to tzw. biznesowe auto Alfy. Tylko przycisk start/stop na kierownicy jest obietnicą sportowych doznań.

Alfa Romeo Giulia - Wyważona sportowa limuzyna

Czy przez to czekanie Giulia nie zrobiła się przypadkiem ładniejsza? W aucie nic co prawda nie zmieniono, ale konkurencja też do przodu specjalnie nie poszła. Weźmy takie Audi A4 – jeździ lepiej od poprzednika, ale czy lepiej wygląda? Jaguar XE? Nieźle, ale żeby złamał nam serce? W Alfie najbardziej podobają nam się mocne proporcje, z krótkim tyłem i szerokim przodem. „Nos” z pięknym wlotem powietrza do chłodnicy (scudetto) powoduje, że numer rejestracyjny musiał zostać umieszczony po lewej stronie.

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Foto: Auto Bild

Wsiadamy. Witają nas dwa klasyczne zegary, których wskazówki zaczynają swoją drogę od dołu wskaźnika. Wszystko jest po sportowemu zredukowane do niezbędnego minimum. Ekran na środkowym panelu jest tak ładnie wkomponowany, że robi wrażenie mniejszego. Tworzywa w środku Alfy są czarne, matowe i wyglądają naprawdę korzystnie. Trochę gorzej wygląda montaż – tu i tam spasowanie można by poprawić. Giulia zaczyna z wszystkim od początku, od białej kartki papieru. Nowy jest napęd, układ jezdny, elektronika – nowa maszyna do sportowej jazdy z DNA Alfy. Siedzenia „wciągają” ciało kierowcy i po zajęciu miejsca za kierownicą mamy wrażenie jedności z autem. Po „odpaleniu” wyraźnie słychać 2,2-litrowego diesla, ale tylko na początku. Motor może występować z mocami od 136 do 210 KM. My mamy okazję jeździć wersją, która pewnie będzie najpopularniejsza (180 KM). Panna Giulia rozpędza się do „setki” w 6,8 s – silnik bardzo chętnie kręci się aż do 4,5 tys. obr./min.

Alfa Romeo Giulia - Nowy układ jezdny

Układ kierowniczy Alfy aż się prosi, by sprawdzić jego możliwości w sportowych próbach. W stosunku do przednionapędowych aut postęp jest kolosalny – świetne rozłożenia mas na osie, żadnych wpływów napędu na kierownicę, superprecyzyjne prowadzenie auta. Mamy wrażenie, że wystarczy dotknąć kierownicy, by nastąpiła reakcja. Na zakrętach mamy wrażenie, że jesteśmy w stanie zewnętrzną częścią opony jechać dokładnie po linii namalowanych pasów ruchu – współzawodnictwo Alfy i BMW wchodzi w zupełnie nową fazę. Podczas jazdy ani przez chwilę nie mamy odczucia, że auto waży ponad 1,5 tony.

Kierowca może przełącznikiem systemu DNA na środkowej konsoli wybrać program jazdy, który zmienia nastawy auta – od najbardziej sportowych, aż po komfortowe. 8-stopniowy „automat” posłusznie reaguje na życzenia prowadzącego. Pod względem zawieszenia widać wyraźnie, że twórcom samochodu zależało bardziej na stworzeniu sportowego auta niż statecznej limuzyny.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Foto: Auto Bild

Alfa Romeo Quadrifoglio - Pogromca M3 i klasy C AMG

Czerwony przycisk uruchamiania silnika, prędkościomierz wyskalowany do 330 km/h, sportowe siedzenia z możliwością dopasowywania do ciała kierowcy – Quadrifoglio to naprawdę rasowy sportowiec. Jego 3-litrowa jednostka potrafi cicho wystartować, gdy dwie turbiny wezmą się do pracy, robi się ciekawie – „setka” pojawi się na prędkościomierzu po 3,9 s, a prędkość maksymalna tego 510-konnego bolidu to 307 km/h. Do przeniesienia napędu użyto 6-biegowej manualnej skrzyni. Czerwone pole obrotomierza zaczyna się przy 6,5 tys. obr., ale to tylko sugestia – jednostka V6 (kąt rozwarcia cylindrów wynosi 90 stopni) kręci się aż do 7,3 tys. obr. W trybie częściowego obciążenia elektronika odcina jeden rząd cylindrów – zamyka zawory i odcina paliwo. Maska silnika i dach są z włókna węglowego.

Polskie ceny Giulii poznamy już 19 maja, a pierwsze samochody pojawią się u nas na przełomie czerwca i lipca.

Alfa Romeo Giulia - to nam się podoba

Alfa nie stara się nikomu przypodobać. Albo ją pokochasz, albo pójdziesz do konkurencji.

Alfa Romeo Giulia - to nam się nie podoba

Mimo tak długiego czasu wprowadzania auta do produkcji nie dopracowano szczegółów montażu.

Alfa Romeo Giulia - naszym zdaniem

Alfa nie będzie grała ceną. W Niemczech auto ze 180-konnym dieslem kosztuje 37 400 euro – niewiele mniej niż porównywalne BMW serii 3. Pod względem właściwości jezdnych to auto dzielą od niezłej przecież poprzedniczki lata świetlne.

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm - dane techniczne

Silnik-typ/cylindry t.diesel R4
Pojemność 2143 ccm
Moc maksymalna 180 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obr. 450 Nm/1750 obr./min.
Napęd tylny
Skrzynia biegów aut. 8b
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie 4,2 l/100 km
Długość, szerokość, wysokość 4643/1860/1436 mm
Masa własna 1520 kg
Pojemność bagażnika 480 l
Cena b.d.
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej