Po cichu liczyliśmy na to, że właśnie wersja po modernizacji będzie zadziorniejsza od tej z lat 2010-14, tym bardziej że odziedziczyła zespół napędowy (silnik i skrzynia) po rasowym modelu 4C. Przed modernizacją silnik wersji QV rozwijał 235 KM, teraz jest ich o 5 więcej, do tego jednostkę 1.75 TBi przeprojektowano (niższa masa, norma Euro 6).
Zamiast haczącej i nieprzyjemnej skrzyni ręcznej zastosowano obecnie dwusprzęgłową TCT. Dobra wiadomość jest taka, że już po pierwszych kilometrach czuć postęp techniczny: Giulietta QV szybciej jeździ, do tego mniej pali. Spokojna jazda w trasie oznacza wynik na poziomie 7-7,5 l/100 km, zaś żwawe podróżowanie przez miasto – 12 l/100 km. To w pełni akceptowalne wyniki, jeśli weźmie się pod uwagę osiągi (w 6 s do „setki”; o 0,8 s mniej niż dotąd).
Skrzynia szybko zmienia biegi, ale np. podczas manewrowania potrafi się pogubić i auto robi „kangura”. Zawieszenie jest wystarczająco komfortowe, przy tym zapewnia odpowiednią dawkę emocji w czasie pokonywania krętych dróg.
Nowy silnik ma mniejszą masę, zmalała więc i tendencja do podsterowności. Jednak Giulietta nie jest rozrabiaką pokroju Mégane’a R.S., mimo że bardzo się stara: do uszu kierowcy dociera sztuczne (i na dłuższą metę męczące) bulgotanie silnika, a w trybie Dynamic biegi są wbijane z „rasowym” szarpnięciem. Bo charakter układu kierowniczego i podwozia sprawia, że mamy do czynienia raczej z kompaktowym... gran turismo.
Alfa Romeo Giulietta QV - to nam się podoba
Dynamika, funkcja Launch Control, wygląd, akceptowalne spalanie, zaskakująco wysoki komfort jazdy.
Alfa Romeo Giulietta QV - to nam się nie podoba
Skrzynia potrafi szarpać i gubi się przy niskich prędkościach, natarczywy sztuczny dźwięk silnika.
Alfa Romeo Giulietta QV - nasza opinia
Wyścigówka to raczej nie jest. Ale czy to wada? Wcale nie, bo po Giuliettę QV sięgną ci, którzy szukają szybkiego kompaktu, a podczas jazdy nie chcą szarpać się z kierownicą lub co chwila sprawdzać plomb w zębach.
Alfa Romeo Giulietta QV - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1742 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 240/5750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 340/2000-4500 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 6/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/40 R 18 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4351/1798/1465 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1320/495 |
Pojemność bagażnika (l) | 350 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,0 s |
Prędkość maksymalna | 244 km/h |
Spalanie w mieście | 9,5 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 6,2 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 154 g/km |
Teoretyczny zasięg | 820 km |