Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Alfa Romeo Stelvio - zawsze dobrze wygląda

16 mar 17 16:18

Alfie w modelu Stelvio udało się w wyjątkowo udany sposób wpisać urodę aut tej marki i grację, z jaką się poruszają, w karoserię SUV-a

Udostępnij
0
Skomentuj

Alfa Romeo Stelvio nie wywołuje takich kontrowersji, jak pierwszy SUV Porsche. Cayenne zdążył już przetrzeć szlaki i dziś nie tylko SUV Alfy, lecz nawet SUV Lamborghini nie wywołują szoku. Alfa Romeo Stelvio to drugi po Giulii model wpisujący się w erę renesansu Alfy. Trzeba przyznać, że bardzo podoba nam się to odrodzenie. Dziś to jeden z najbardziej urodziwych SUV-ów, do tego jest komfortowy i świetnie się go prowadzi. Mimo że prześwit jest powiększony o 6,5 cm, a pozycja za kierownicą wyższa o 19 cm, technicznie Stelvio ma wiele wspólnego z Giulią.

Te same są płyta podłogowa, silniki oraz konstrukcja zawieszenia. Od momentu debiutu w Alfie Romeo Stelvio będą dostępne cztery wersje silnikowe: diesel 2,2 litra w dwóch wariantach mocy 180 i 210 KM oraz benzyniak 2,0 l o mocy 200 i 280 KM. W przyszłości pojawi się również wersja Quadrifoglio z doładowaną „V6-ką” o mocy 510 KM oraz słabsze odmiany, dostępne z napędem na tylne koła. Nie można natomiast kupić Stelvio z ręczną skrzynią biegów, ale w segmencie SUV-ów chyba nikomu nie będzie jej brakowało. Tym bardziej że 8-biegowy „automat” ZF szybko zmienia i właściwie dobiera przełożenia.

Alfa Romeo Stelvio - postrach dla Jagura F-Pace'a

Podczas prezentacji na wymagających drogach parku krajobrazowego Stelvio mieliśmy okazję prowadzić wersję z 280-konnym benzyniakiem, który świetnie sprawdza się w sportowym SUV-ie. Pozwala rozpędzić się do „setki” w czasie 5,7 sekundy i ma aż 400 Nm dostępnych już przy 2250 obr./min. Wcale nie jest paliwożerny, bo podczas jazd testowych spalanie utrzymało się na poziomie 10 l/100 km.

Takie osiągi to również efekt niewielkiej masy 1660 kg. Alfa sporo uwagi poświęciła odchudzaniu modelu Stelvio. Pod maskami kryją się nowe silniki z blokami i głowicami wykonanymi z aluminium, a dzięki zastosowaniu włókna węglowego udało się odciążyć wał napędowy o 15 kg. Lekkość Alfy Romeo Stelvio podkreślają też: bezpośredni układ kierowniczy, perfekcyjne rozłożenie masy w proporcji 50/50 oraz sportowo zestrojony napęd 4x4, który stawia na tylne koła. Pomocą w szybkim pokonywaniu zakrętów służy też opcjonalny aktywny układ różnicowy. W efekcie Alfa uwielbia kręte drogi, ale nie boi się też trudnych warunków.

Mimo niewielkiej masy udało się Alfie zachować imponującą sztywność karoserii. Nawet na nieprzyjaznych nierównościach nie zdarza się, żeby kolumna kierownicza wpadała w drgania. Dzięki sztywnej konstrukcji oraz wyszukanym materiałom we wnętrzu samochód budzi wrażenie wysokiej jakości. Nie można mieć również zastrzeżeń do ergonomii bardzo eleganckiego kokpitu. Jedynie multimedia, których ekran estetycznie wkomponowano w deskę rozdzielczą, nie dorastają do niemieckiego poziomu.

Przed Alfą stoi ogromne wyzwanie. Musi nawiązać walkę z mocnymi konkurentami w cieszącym się ogromną popularnością segmencie SUV-ów premium.

Alfa Romeo Stelvio - w punkt

To jest super. Zwinność, z jaką ten SUV może jeździć.

To nie wyszło. Alfa powinna bardziej nęcić klientów ceną.

Efekt WOW! To jeden z najlepeij wyglądających SUV-ów.

Kto to kupi? Każdy, kogo uwiedzie wygląd Stelvio.

Alfa Romeo Stelvio - nasza opinia

Alfa wróciła do formy, co bardzo nas cieszy. Nie tylko świetnie jeździ, lecz także znakomicie wygląda. Bez dwóch zdań brakowało SUV-a Alfy na rynku. Jego największy problem to bardzo silna i bogata konkurencja w postaci niemieckich SUV-ów, które ugruntowały już swoją pozycję. Wydaje się, że sukces będzie zależał od cen transakcyjnych.

Alfa Romeo Stelvio - dane techniczne

Silnik t.benz./R4
Pojemność 1995 cm3
Moc maksymlana 280 KM/5250 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 400 Nm/2250 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4697/1903/1671 mm
Masa własna 1660 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Średnie spalanie 7,0 l/100 km
Emisja CO2 161 g/km
Cena 232 500 zł (First Edition)
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej