CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata)

17 sty 16 15:43
Udostępnij
0
Skomentuj

Cudowny silnik Audi i Volkswagena. Oszczędny i dynamiczny. Idealny wybór dla zimno kalkulujących nabywców kombi. Na które spośród czterech ubrań najlepiej się zdecydować?

Wybór właściwego stroju dla 90-konnego silnika TDI nie jest rzeczą prostą. Klient stoi przed ofertą Volkswagena/Audi, dobrze posortowaną z modelami w rozmiarach „S” (small). „M” (middle), „L” (large) i „XL” (extra large). Który krój i rozmiar konfekcji pasuje do cudownego silnika tak dobrze jak ubranie szyte na miarę? Żeby zaoszczędzić Państwu straty czasu na przymierzanie, przetestowaliśmy silnik TDI w czterech różnego rodzaju rozmiarach „ubrań”. Oto rezultaty.

Pierwsza próba: rozmiar „S”, Volkswagen Golf Variant GT (34 850 DM). TDI zakłada dres do joggingu. Prezentuje swoje 90-konne mięśnie, dowodzi dobrej kondycji. Już tuż po starcie rozpoczyna dynamiczny sprint - mamy prawie wrażenie jazdy modelem GTI.

Tym, co zupełnie nie pasuje do sportowych wrażeń, jest brzmienie. Bezsprzecznie diesel. Chociaż w Golfie hałasuje najmniej, słychać jednak jego warkot. To charakterystyczna cecha silnika TDI, dająca o sobie znać niezależnie od tego, w jaki kostium jest ten silnik ubrany.

Następny rozmiar "M" - Audi 80 Avant (44 950 DM). Tak, on jeszcze istnieje. Zmiana warty (A4 Avant) nastąpi prawdopodobnie na początku przyszłego roku. Wraz z ubraniem TDI zmienia także swój charakter, przywdziewa flanelowy garnitur urzędnika bankowego.

W solidnej osiemdziesiątce TDI jedno potrafi robić najlepiej: oszczędzać. W teście na 100 km wystarcza mu 5,6 l. Apetyt wróbelka jest argumentem przemawiającym za starszym modelem Audi. W tej konkurencji nawet o 140 kg szczuplejszy Golf Variant nie może dotrzymać mu kroku pod względem zużycia paliwa ( 6,3 1/100 km) .

Jednak w kategorii osiągów Audi 80 pozostaje w tyle. Przyczyną są zorientowane na oszczędne zużycie paliwa, długie przełożenia biegów. Pozbawiają one silnik znacznej porcji siły - zwłaszcza na czwartym i piątym biegu.

Silnik w Audi 80 nie został umieszczony poprzecznie, w sposób pozwalający zaoszczędzić miejsce, tak jak w Golfie czy Passacie, wobec czego rozmiar "M" Audi zapewnia przestronność wnętrza, odpowiadającą wielkością zaledwie ciasno skrojonym markowym ciuchom. Od kombi oczekuje się czegoś więcej.

W takiej sytuacji lepiej już założyć luźne dżinsy w rozmiarze "L'', czyli wybrać Volkswagena Passata Varianta CL (39 900 DM). Nie jest wprawdzie tak elegancki jak Audi 80 Avant, ale za to o wiele wygodniejszy. Miejsca jest w nim pod dostatkiem, a osiągi są wyraźnie lepsze.

Silnik TDI prezentuje się w Passacie ze swojej przeciętnej strony. Dobry do codziennej jazdy, ale w żadnym punkcie nie zbliża się do rekordu. Passat CL TDI jest po prostu jak dobry garnitur: wszechstronny, niemal na każdą okazję .

Rozmiar ,,XL'' dla TDI to Audi A6 Avant (52 600 DM). Elegancki strój na wytworne wyjście, wykwintna konfekcja na miarę. Czterocylindrowy silnik zachowuje się powściągliwie, co daje się odczuć przynajmniej subiektywnie. Jego brzmienie jest bardziej głuche, przyjemniejsze.

Audi A6 zapewnia znaczny komfort jazdy. Czuje się to na siedzeniach, w resorowaniu. Nie dziwi fakt, Że TDI w ważącym 1470 kg Audi zużywa najwięcej paliwa. Bardziej może zaskoczyć to, że jego osiągi nie odbiegają od mniejszych modeli. Elastycznością dorównuje prawie Golfowi. Tajemnica tkwi – podobnie jak w Audi 80 - w przełożeniach biegów. Tylko że w A6 nie są one długie, lecz krótkie.

Podsumowanie

Szata jednak zdobi człowieka. Podobnie jest z samochodami. „Ubranie” jednego silnika – 90-konnego TDI – w cztery różne nadwozia daje w rezultacie cztery samodzielne modele. Wybór jednego z nich jest czymś więcej niż tylko kwestią pieniędzy. My polecamy dwa.

Po pierwsze Volkswagena Golfa Varianta. Większość kierowców znajdzie w nim dostatecznie dużo miejsca i przyjemności płynącej z jazdy. Po drugie – Audi A6, propozycja dla tych którzy chcieliby mieć bardziej luksusowy samochód i których Na to stać. Nie istnieje jednak ubranie na miarę silnika TDI, które byłoby spełnieniem wszystkich życzeń jednocześnie. Być może uda się to w przyszłości modelowi Audi A4 Avant?

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Oszczedny Użytkownik anonimowy
~Oszczedny
No photo ~Oszczedny Użytkownik anonimowy
do ~Rrr:
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
17 sty 16 19:40 użytkownik ~Rrr napisał
Całe szczęście większość tego szkaradztwa już dawno jest na zlomie :)
Ty tez sie tylko na zlom nadajesz!
17 sty 16 22:19 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
Całe szczęście większość tego szkaradztwa już dawno jest na zlomie :)
17 sty 16 19:40 | ocena: 68%
Liczba głosów:25
32%
68%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
90 KM śmiesznie brzmi w tych czasach i takiej wielkości autach autach, te porównanie do GTI trochę śmieszne. Coraz mniej tych modeli na drogach.
29 lis 16 17:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lukas1992 Użytkownik anonimowy
~lukas1992 :
No photo ~lukas1992 Użytkownik anonimowy
Audi ale jak diesel to 2.5 140 km lub 115 km
11 mar 16 11:53 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
~Rrr :
No photo ~Rrr Użytkownik anonimowy
Fakt faktem:)
19 sty 16 21:38 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Siemaaaaaa Użytkownik anonimowy
~Siemaaaaaa
No photo ~Siemaaaaaa Użytkownik anonimowy
do ~Tdik:
No photo ~Tdik Użytkownik anonimowy
17 sty 16 18:19 użytkownik ~Tdik napisał
Golfik najlepszy,jeszcze do dzisiaj spokojnie daje rade,a spala około 5litry na setkę. Klima chodzi posuchy obecne. Korozji brak-ocynk.
W golfie III brak rdzy??? Hahah
18 sty 16 13:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tdik Użytkownik anonimowy
~Tdik :
No photo ~Tdik Użytkownik anonimowy
Golfik najlepszy,jeszcze do dzisiaj spokojnie daje rade,a spala około 5litry na setkę. Klima chodzi posuchy obecne. Korozji brak-ocynk.
17 sty 16 18:19 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
18%
82%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Bild

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej?

Cudowny silnik Audi i Volkswagena. Oszczędny i dynamiczny. Idealny wybór dla zimno kalkulujących nabywców kombi. Na które spośród czterech ubrań najlepiej się zdecydować?

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata) (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego