Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro: Piękno i wyższa funkcjonalność

6 mar, 09:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Jego młodszy brat – A5 coupé – zachwycił nas stylem i prowadzeniem. Odmiana Sportback podoba się nie mniej, zwłaszcza w wersji S line, ale kilka niedoskonałości w aucie odebrało nam nieco przyjemności z jazdy.

Nazwanie A5 Sportback autem rodzinnym będzie sporą przesadą. Oczywiste jest to, że ci, którym zależy na dużej przestrzeni dla pasażerów i na bagaż, wybiorą klasyczne A4 lub A6. Dodatkowa para drzwi sprawia, że usportowiony model klasy średniej może stać się co najwyżej alternatywą dla rodzin.

Przestrzeni w drugim rzędzie Sportbacka nie ma wiele. Owszem, dzieci się tam zmieszczą, ale gdy zechcecie je posadzić w fotelikach, to będą uderzały nogami o oparcia przednich siedzeń. Ze względu na nisko osadzoną kanapę czynność przypinania maluchów pasami wymaga nie lada gimnastyki i zdrowego kręgosłupa. Producent ambitnie przewidział na tylnej kanapie trzy miejsca siedzące, ale już dwójce dorosłym nie będzie tam wygodnie. Dyskomfort powstaje głównie z powodu małej przestrzeni na stopy i nad głową. Pocieszenie może stanowić dodatkowy nawiew 3-strefowej klimatyzacji (3300 zł).

Audi A5 Sportback – bagażnik pojemny jak w sedanie

Pochwały należą się projektantom za bagażnik Sportbacka, który ma pojemność aż 480 l. Kufrem o identycznej wielkości dysponuje właściciel sedana A4. Co ważne, w nowym modelu można zwiększyć przestrzeń bagażową do 1300 l za pomocą seryjnych dzielonych oparć kanapy (w proporcji 40:20:40). Dostęp do walizek umożliwia potężna pokrywa, którą seryjnie wyposażono w sterowanie elektryczne. Na życzenie (czytaj: za dopłatą 2770 zł) może być otwierana za pomocą gestów.

Sportową atmosferę i poczucie luksusu we wnętrzu zapewniają spłaszczona u dołu kierownica, świetnie wyprofilowane fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz materiały o wysokiej jakości. W przypadku tych ostatnich odnotowaliśmy pierwszą od lat wpadkę w Audi. Podczas pokonywania nierówności z okolic wyświetlacza head-up (górna część deski rozdzielczej) dochodziło drażniące skrzypienie.

Dobre zdanie o A5, które mieliśmy okazję sobie wyrobić przy okazji testu coupé 2.0 TDI/190 KM 4x2, zepsuł komfort jazdy. Wydawałoby się, że mający rodzinny charakter Sportback powinien oferować lepszą wygodę podróżowania niż model z nadwoziem coupé, tym bardziej że był wyposażony w system regulacji tłumienia amortyzatorów (4760 zł). W rzeczywistości (nawet w trybach Auto i Comfort) gorzej filtrował nierówności. Podejrzewamy, że za poczucie dyskomfortu odpowiadały 19-calowe koła z oponami o niskim profilu.

Audi A5 Sportback – sam hamuje i skręca

Zachowanie się auta na zakręcie i stabilność podczas jazdy na wprost nadal oceniamy wysoko. Także w samych superlatywach możemy wypowiadać się o elektrycznie wspomaganym układzie kierowniczym, który precyzyjnie przekazuje prowadzącemu informację zwrotną z kół.

Audi A5 Sportback Audi A5 Sportback Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Byliśmy pod wrażeniem działania elektronicznych systemów, a szczególnie automatycznego tempomatu i asystenta jazdy w korku (elementy pakietu wspomagającego kierowcę na trasie – 7240 zł), które przez pewien czas pozwalają na niemal autonomiczne prowadzenie. Nie tylko korygują tor jazdy, lecz także potrafią utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu, a nawet mogą całkowicie zatrzymać auto.

Pod maską Sportbacka pracował ten sam silnik, który kilka miesięcy temu testowaliśmy w A5 coupé. Również i teraz zrobił na nas dobre wrażenie pod względem kultury pracy, gdyż osoby, które nie wiedziały wcześniej o rodzaju zasilania, o tym, że jadą dieslem, dowiadywały się dopiero dzięki obserwacji skali obrotomierza. Pod względem dynamiki 190-konny wariant tym razem już nie zachwycił. Co prawda, mimo napędu quattro nadal nieźle przyspieszał od 0 do 100 km/h (słabszy od „ośki” tylko o 0,3 s), ale gorsze wrażenie zrobiła na nas współpraca diesla z dwusprzęgłową skrzynią S-tronic.

Audi A5 Sportback – wrażenie gorszej dynamiki

Zdarzały się bowiem sytuacje, w których skrzynia reagowała z opóźnieniem, a kierowca miał wrażenie, że silnik łapie zadyszkę. Faktycznie, pomiar czasu rozpędzania potwierdził nasze subiektywne gorsze odczucia. Nie wiemy, czy te różnice powstały w związku z zastosowaniem innego rodzaju oprogramowania silnika i skrzyni z powodu napędu 4x4, ale na pewno niebagatelny wpływ miała większa masa Sportbacka (cięższy o 170 kg od przednionapędowego coupé 2.0 TDI/190 KM).

Większy ciężar i napęd quattro niekorzystnie wpłynęły też na spalanie. Sportback zużył na pętli pomiarowej 6,7 l/100 km, czyli o prawie litr więcej niż coupé. Różnica w zakupie między wspomnianymi autami wynosi 10 000 zł na korzyść dwudrzwiowego modelu.

Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,7 s
0-100 km/h 8,0 s
0-130 km/h 13,1 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 4,3 s (aut.)
80-120 km/h 5,6 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1726/459 kg
Rozdział masy (przód/tył) 55/45 proc.
Śr. zawracania (w lewo/w prawo) 11,4/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 42,5 m (opony zimowe)
ze 100 km/h (gorące) 41,8 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50 km/h 56 dB
przy 100 km/h 63 dB
przy 130 km/h 67 dB
Spalanie testowe 6,6 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 880 km
Dane producenta
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika wzdłużnie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maksymalna (KM/obr./min) 190/3800-4200
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 400/1750-3000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,4
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 4,7
Prędkość maksymalna (km/h) 235
Skrzynia biegów/napęd aut. 7/4x4
Pojemność bagażnika (l) 480
Opony testowanego auta 255/35 R 19
Poj. zbiornika paliwa (l) 58

Audi A5 Sportback - to nam się podoba

Świetne prowadzenie, materiały o wysokiej jakości, niskie zużycie paliwa, pojemny bagażnik, znakomity wygląd dzięki pakietowi S line, nowoczesne multimedia i asystenci jazdy.

Audi A5 Sportback - to nam się nie podoba

Dwusprzęgłowy „automat” miewa momenty zawahania, 19-calowe koła odbierają komfort jazdy, z tyłu mało przestrzeni na nogi i nad głową, skrzypienia z okolicy wyświetlacza head-up.

Audi A5 Sportback - podsumowanie

Jestem pragmatykiem, dlatego gdy stanąłbym przed wyborem między coupé a 5-drzwiowym Sportbackiem, bez wahania kupiłbym drugą wersję, Tak byłoby, gdybym nimi nie jeździł, bo po testach przyznaję, że w przypadku A5 muszę dokonać innego wyboru. Dodatkowa para drzwi i napęd quattro nie przekonały mnie do Sportbacka, gdyż coupé po prostu jeździło przyjemniej.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
~asdf :
No photo ~asdf Użytkownik anonimowy
po drugim spojrzeniu - z przodu wyglada jak mondeo polaczone z hyundaiem...
6 mar 11:21 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
~qwer :
No photo ~qwer Użytkownik anonimowy
Wyglada jak hyundai...
6 mar 11:20 | ocena: 80%
Liczba głosów:10
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gosc Użytkownik anonimowy
~Gosc :
No photo ~Gosc Użytkownik anonimowy
"Piękno i funkcjonalność" no nie byłbym tego taki pewien. Ale są gusta i guściki.
6 mar 18:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik :
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
Mnie się nie podoba, takie samochody to rysuje moja 5 letnia córka :)
6 mar 12:12 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motoryzacja fan Użytkownik anonimowy
~Motoryzacja fan :
No photo ~Motoryzacja fan Użytkownik anonimowy
Wnętrze koszmarne !
6 mar 12:22 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo :
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
Wyśmienita propozycja śmietnikwagena za którą trzeba płacić stawkę'Premium'. Czy przepalanie oleju w ilościach półhurtowych przy każdej wizycie na stacji benzynowej (ponad litr na 700 km) jest w standardzie czy znajduje się na wyposażeniu dodatkowym i trzeba za to dopłacić jak za podłokietnik? 2.0 tfsi zatarł się po przejechaniu 75 tyś km (spokojna jazda miejska głównie i serwisowany) i przepalaniu oleju po litr na 600-700 km. VAG szmelcwagen group to tylko kłopoty i czy chcecie czy nie zostaniecie nabici w butelkę.Posiadacze tych złomów dzielą się na dwie grupy - tych którzy już zapłacili i tych co zapłacą za usuwanie wadkonstrukcyjnych i bubli produkowanych przez ten koncern.
6 kwi 13:52
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maciek Użytkownik anonimowy
~Maciek :
No photo ~Maciek Użytkownik anonimowy
Na żywo ten samochod wyglada o niebo lepiej niż na zdjęciach. Byłem przeciwnikiem tego modelu bo 1.Poprzednik lepszy 2.Zbyt podobny do mondeo itd. Dopóki nie zobaczyłem tego rekina na żywo! Ma sa kra! Śliczny jest a poprzednik to przy nim gniot! Tylko na zdjęciach wydaje się słaby. Zapraszam do salonów!
20 mar 22:48
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy zapewnia dobrą precyzję, a wielowahaczowe zawieszenie – świetną przyczepność. Asystent jazdy w korkach potrafi czasowo przejąć kierowanie.

Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro: Piękno i wyższa funkcjonalność (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego