Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Audi Q5 2.0 TFSI - Do turystyki i na co dzień

29 maja, 15:04
Udostępnij
0
Skomentuj

Mocny silnik benzynowy, napęd na cztery koła i pneumatyczne zawieszenie – te rozwiązania sprawiają, że Q5 2.0 TFSI jest nie tylko szybkie, lecz także bezpieczne i komfortowe. Czyżby jeżdżący ideał? Przekonajmy się!

Poprzednik, produkowany od 2008 roku, cieszył się dużym zainteresowaniem. W zeszłym roku znalazł w Polsce aż 2681 nabywców i był drugim najczęściej kupowanym, po Volvo XC60, średniej wielkości SUV--em klasy premium. Zaprojektowanie następcy nie było więc łatwym zadaniem. Inżynierowie zmniejszyli masę auta, poszerzyli ofertę o zawieszenie pneumatyczne oraz postawili na multimedia.

Choć nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od poprzednika, to zmiany w stylistyce nie są wcale duże. Znakiem rozpoznawczym modelu jest osłona chłodnicy Singleframe z masywną ramą. Wnętrze, tradycyjnie już dla Audi, wykonano z materiałów o wysokiej jakości, a ich spasowanie jest nienaganne.

Audi Q5 - idealne dla czterech osób

Producent zapewnia, że wnętrze nowego Q5 jest pięciomiejscowe, a w wielu wymiarach przewyższa poprzednika i konkurentów, jednak my uważamy to za stwierdzenie nieco na wyrost. Owszem, z przodu jest mnóstwo przestrzeni, ale z tyłu miejsca na nogi nie ma wcale więcej niż w kompaktowym Golfie. Mało tego, wysoki tunel w podłodze sprawia, że pasażer siedzący na środkowym miejscu będzie czuł się tak, jakby jechał tam za karę.

Powodów do narzekań nie daje za to przestrzeń bagażowa. 550-litrowy kufer pozwoli spakować wakacyjny bagaż czterech osób i jest dokładnie taki sam, jak w konkurencyjnym BMW X4 czy Mercedesie GLC. Dostęp do bagażnika umożliwia elektrycznie unoszona pokrywa, a dzielone oparcia kanapy po złożeniu tworzą niemal płaską powierzchnię z podłogą kufra. Jedyny mankament, którego się doszukaliśmy, to konieczność wysokiego unoszenia pakunków.

Jeśli chodzi o napęd odpowiedni do Q5, to naturalnym wyborem będzie diesel. Odmiany wysokoprężne 150 i 190 KM są po prostu tańsze (odpowiednio 159 000 zł i 192 000 zł) od benzynowej 252 KM (od 199 000 zł). Oprócz kosztów zakupu decydującym czynnikiem będzie także niższe spalanie. Mimo to benzynowa wersja, którą testowaliśmy, bardzo przypadła nam do gustu.

Audi Q5 Audi Q5 Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Po pierwsze, ze względu na znakomite osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 s), które plasują 1,9-tonowego SUV-a na poziomie kompaktowych GTI, po drugie, z racji wysokiej kultury pracy. Choć benzyniak ma tylko cztery cylindry, to jednak zachwycił niskim poziomem hałasu i aksamitną pracą. Mniej pochlebnie wypowiemy się o spalaniu, które mimo nowego systemu quattro ultra (odłącza napęd tylnej osi, kiedy nie jest potrzebny) na autostradzie wyniosło ponad 12 l/100 km.

Audi Q5 - pneumatyka podnosi komfort

Poprzednik był chwalony za precyzję prowadzenia, nie inaczej jest także z nowym modelem. Układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia prowadzącego, a na zakrętach samochód jest niezwykle stabilny. Duża w tym zasługa także pneumatycznego zawieszenia z możliwością zmiany regulacji twardości. Q5 dzięki pneumatyce zyskało przede wszystkim na komforcie. Mniej spodobała nam się praca zawieszenia podczas offroadowej jazdy. Owszem, „technika powietrzna” pozwala zwiększyć prześwit auta (5 wysokości), ale na bezdrożach przednia oś zaskakująco głośno pracowała.

Zachwyciły nas możliwości nawigacji MMI plus z modułem Audi connect, wyposażonej w modem LTE i hotspot wi-fi. Znakomitą jakość dźwięku gwarantował z kolei system Bang & Olufsen. Pod względem bezpieczeństwa nowe Q5 stoi na wysokim poziomie i pozwala na półautonomiczne prowadzenie. Adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korkach może częściowo sam kierować w spowolnionym ruchu.

Audi Q5 - to nam się podoba

Świetne prowadzenie, skuteczne hamulce, dobry komfort jazdy, znakomita dynamika, wysoka jakość wykonania, perfekcyjne nagłośnienie, wirtualne zegary, wygodne fotele.

Audi Q5 - to nam się nie podoba

Wysokie zużycie paliwa, wadliwe sterowanie głosowe, z tyłu przestrzeń tylko dla dwojga, głośna praca zawieszenia na bezdrożach, wysoka cena zakupu.

Audi Q5 - nasza ocena

Choć większość klientów z powodów ekonomicznych wybierze do Q5 wysokoprężny silnik, to jednak gorąco namawiamy na benzyniaka. Zapewnia znakomite osiągi (tylko o 1 s gorsze od SQ5 TFSI 354 KM) i jednocześnie dzięki aksamitnej pracy dodaje więcej prestiżu. Owszem, nie pali mało, ale przy tej masie auta, jeśli ktoś myśli, że 190-konny diesel zużyje 5 l/100 km, to jest w błędzie.

Audi Q5 Sport 2.0 TFSI S tronic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz/R4/16
Pojemność skokowa 1984 cm3
Moc maksymalna 252 KM/5000-6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 370 Nm/1600-4500 obr./min
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 2,3 s/6,4 s
Prędkość maksymalna 237 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 36,5 m/35,9 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/63 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 10,1 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b (dwusprzęgłowa)/4x4
Pojemność bagażnika 550-1550 l
Długość/szerokość/wysokość 4663/1893/1659 mm
Rozstaw osi 2819 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1891 kg/509 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 3 lata (90 tys. km)/12 lat
Przeglądy wg wskazań komputera
Cena podst. testowanej wersji 208 400 zł
Cena egz. po doposażeniu 324 130 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Parę luźnych uwag Użytkownik anonimowy
~Parę luźnych uwag :
No photo ~Parę luźnych uwag Użytkownik anonimowy
Też polecam ten samochód, przy cenie 324.000 zł to okazja. Myślę, że klienci indywidualni kupią może nawet 200 sztuk w rok? Kto wie, jeśli jest taki dobry i szybki to możliwe. Statystyczny Kowalski - zbierze na to autko - nie jedząc, nie pijąc i odkładając całą pensję w jakieś 9 lat. Swoją drogą ciekawe, że za pół ceny można nabyć Tiguana jeżdżącego równie szybko...
1 cze 23:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MW Użytkownik anonimowy
~MW :
No photo ~MW Użytkownik anonimowy
Zato odchodzacy model fajnie potanial i wlasnie jade do salonu go kupic
29 maja 17:06 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
wszystko fajnie ale za 320 tys to juz dobrze wyposazone q7 które jest wiekszym i bardziej wygodnym autem biorąc pod uwagę długośc pojazdu, osiągi moze slabsze bo jest duzo cieższe, ale komfort jest
30 maja 11:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bkkgds Użytkownik anonimowy
~Bkkgds :
No photo ~Bkkgds Użytkownik anonimowy
Wszystkie modele tych Audi na jedno kopyto. Zupełnie jak w BMW i i Mercedesie. Trzeba się wysilić żeby odróżnić poszczególne modele
7 cze 11:26 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gree Użytkownik anonimowy
~gree :
No photo ~gree Użytkownik anonimowy
sprawdzcie brytyjska organizacje warranty direct. Statystycznie Audi ma najbardziej awaryjne silniki po roverze.
6 cze 23:27 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sl Użytkownik anonimowy
~Sl :
No photo ~Sl Użytkownik anonimowy
Po terenie chodzi sie a nie jeździ.
10 cze 06:01 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kiciu Użytkownik anonimowy
~kiciu
No photo ~kiciu Użytkownik anonimowy
do ~papaj:
No photo ~papaj Użytkownik anonimowy
7 cze 12:00 użytkownik ~papaj napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
wypad!
3 wrz 11:15
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BmwE60 Użytkownik anonimowy
~BmwE60 :
No photo ~BmwE60 Użytkownik anonimowy
Wsrod marek premium najbardziej niezawodne sa Lexusy potem Volvo. Trzecie miejsce zajmuje Bmw, przedostatnie Mercedes, a nistety ostatnie Audi. Coz pokrewienstwo z awaryjnym Vw nie moze wrozyc niczego dobrego.
11 cze 16:03 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sl Użytkownik anonimowy
~Sl :
No photo ~Sl Użytkownik anonimowy
Do orania pola dobry.
10 cze 05:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ro-ro Użytkownik anonimowy
~Ro-ro :
No photo ~Ro-ro Użytkownik anonimowy
W tabelce zabrakło dwóch rubryk
——–——————————————————————————
Spalanie oleju silnikowego litry/1000 km I minimum 2 litry
—————————————————————————————
Jazda w mieście/terenie komfort i ekomia I tylko na wprost / zakaz skręcania

6 cze 19:42 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Audi Q5

Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu można zmienić prześwit, a dwa nowe tryby – Lift/Offroad i Allroad – polepszają trakcję w terenie.

Audi Q5 2.0 TFSI - Do turystyki i na co dzień (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego