Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Audi RS 3 Limousine - jest pompa!

9 lut, 13:01

400-konne RS 3 to najbardziej napakowany sportowy kompakt. W garniturze limuzyny zgrywa eleganta, ale nabrzmiałe muskuły zdradzają jego zamiłowanie do surowej krzepy. Co jeszcze potrafi?

Udostępnij
0
Skomentuj

Regularnie odwiedzający siłownię znają ten stan po treningu: ukrwienie mięśni się zwiększa, odczuwamy ich nabrzmienie i wówczas wypada ogłosić współćwiczącym triumfalne: „jest pompa”! Określenie ze slangu kulturystów pasuje jak ulał do Audi RS 3. W klasie wyżyłowanych sportowych kompaktów nic nie wyciska tyle, co on.

Audi jest ostatnią marką, która kultywuje tradycję 5 cylindrów w silniku. 2,5-litrowe TFSI katapultuje ważącą 1560 kg limuzynę w 3,7 s do „setki”! Zmierzone przez nas przyspieszenie jest o 0,4 s lepsze, niż deklaruje Audi. Testowy egzemplarz miał opcjonalny komplet kół z szerszymi oponami na przedniej osi.

Dzięki znakomitej trakcji, szybkiej skrzyni biegów i napędowi na 4 koła RS 3 może na prostej równać się ze znacznie mocniejszymi i droższymi zawodnikami. Jakość wykończenia kabiny i dostępność takich opcji, jak matrycowe LED-y czy wirtualne zegary, też stawiają go ponad kompaktowymi rywalami. Dzięki daleko sięgającym „mackom” systemu Drive Select kierowca może się cieszyć wieloma obliczami RS 3. Może regulować: czujność ESP, twardość amortyzatorów, siłę wspomagania układu kierowniczego, charakterystykę reakcji silnika na gaz i pracę przekładni S-tronic, nastawy napędu quattro i brzmienie wydechu.

Program Individual pozwala zestawić np. miększy tryb zawieszenia z ostrzejszym ustawieniem układu kierowniczego. I rzeczywiście, po maksymalnym złagodzeniu podzespołów RS 3 staje się mniej brutalne i nie nęka kierowcy swoimi muskułami ani ambicjami. Ale w razie potrzeby w każdej chwili można błyskawicznie obudzić w nim zwierzę, np. programując pod wielofunkcyjnym przyciskiem na kierownicy ustawienia Dynamic.

Audi RS 3 Limousine Audi RS 3 Limousine Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

I co wtedy? RS 3 zaczyna buzować, charczeć i pędzić. Koła szybko i precyzyjnie reagują na skręt kierownicą, ale Audi ze swoimi przednionapędowymi genami i ciężkim przodem nigdy nie będzie dawało wprowadzać się w zakręty tak zwinnie, jak np. BMW M2, a kierowcy będą umykać drobne informacje o stanie przyczepności przednich opon. Audi stosuje tu system przyhamowujący wewnętrzne koła, a napęd quattro potrafi wysłać do tylnej osi nawet 100 proc. momentu, jednak pewnych uwarunkowań elektronika nie przeskoczy: mimo długo podtrzymywanej neutralności podsterowność pojawia się szybciej niż w lepiej wyważonym BMW. Co jednak nie znaczy, że RS 3 psuje zabawę w zakrętach. Każde wciśnięcie gazu wyzwala chrapliwy, jedyny w swoim rodzaju dźwięk. Silnik zawzięcie „wisi” na gazie i równomiernie ciśnie. Jazda RS 3 to po prostu orgia mocy – jest pompa!

Audi RS 3 Limousine - to nam się podoba

Fenomenalne osiągi, duży zakres ustawień podzespołów, świetna jakość wykończenia kabiny, przemyślana obsługa rozbudowanych multimediów.

Audi RS 3 Limousine - to nam się nie podoba

Nieco syntetyczny układ kierowniczy, bardzo wysoka cena testowanego egzemplarza, nieco za wysoka pozycja za kierownicą, ciasny tył kabiny, mały bagażnik.

Audi RS 3 Limousine - naszym zdaniem

Modułowy system konstrukcji Audi pozwala cieszyć się „wnętrznościami” i osiągami TT RS w skórze eleganckiego sedana. RS 3 jest piekielnie szybkie, wszechstronniejsze od sportowych coupé i wspaniale brzmi, ale w tym budżecie wolę jednak BMW M2.

Audi RS 3 Limousine - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R5/20
Pojemnośc skokowa 2480 cm3
Moc maksymalna 400 KM/5850 obr./min
Maks. moment. obrotowy 480 Nm/1700 obr./min
Skrzynia biegów/napęd automatyczna dwusprzęgłowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 280 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,0 s (testowe: 3,7 s)
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 1,8 s (aut.)/2,2 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 36,1 m/35,6 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 59 dB/69 dB/70 dB
Średnie spalanie testowe 10,9 l/100 km
Średnie spalanie producenta 8,4 l/100 km
Pojemność bagażnika 315-770 l
Długość/szerokość, wysokość 4479/1802/1397 mm
Rozstaw osi 2631 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1560 kg/445 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 267 000 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata lub 90 tys. km/12 lat
Przeglądy wg wskazań lub co 2 lata
Cena testowanego auta 360 050 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
~Jerry :
No photo ~Jerry Użytkownik anonimowy
Super Audi, bardzo przyjemnie mi się jeździ samochodami tej marki, miałem 3 modele ale z awaryjnością jest jakoś średnio, obecnie już od 8 lat jeżdżę Mercedesami, do Audi chyba już nie wrócę bo się trochę zraziłem ale mimo to wolałbym kupić Audi niż jakiś produkt z Japoni, który często wyglada co najwyżej średnio a jeździ tylko przeciętnie, wolałbym częściej odwiedzać serwis niż nie mieć przyjemności z jazdy i wchodzić do samochodu z zamkniętymi oczami. Niech nikt nie myśli ze nie miałem żadnego azjatyckiego pojazdu, miałem dwa: Acura(Honda) oraz Toyota, nie odpowiada mi design, deski rozdzielcze oraz charakterystyka aut z Japoni.
10 lut 03:03 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
45%
55%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RS3 Użytkownik anonimowy
~RS3 :
No photo ~RS3 Użytkownik anonimowy
Kupiłem w zeszłym roku i nie żałuje. Może trochę za drogie ale to wina przede wszystkim akcyzy na auta powyżej 2 L pojemności
11 lut 23:55 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Waldi Użytkownik anonimowy
~Waldi :
No photo ~Waldi Użytkownik anonimowy
Samochód marzenie, piękny i piekielnie mocny
9 lut 13:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qq-ryk Użytkownik anonimowy
~qq-ryk :
No photo ~qq-ryk Użytkownik anonimowy
Alfa Romeo Giulia i tyle w temacie.
12 lut 17:52 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vw Użytkownik anonimowy
~Vw :
No photo ~Vw Użytkownik anonimowy
Miałem okazję jeździć w fabryce na Węgrzech bo tam to Audi jest produkowane
12 lut 11:14 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zdeptać ~Vw Użytkownik anonimowy
~zdeptać ~Vw
No photo ~zdeptać ~Vw Użytkownik anonimowy
do ~Vw:
No photo ~Vw Użytkownik anonimowy
12 lut 11:14 użytkownik ~Vw napisał
Miałem okazję jeździć w fabryce na Węgrzech bo tam to Audi jest produkowane
brawo, kiedy można ci się oddać panie?
12 lut 14:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ggg Użytkownik anonimowy
~Ggg :
No photo ~Ggg Użytkownik anonimowy
Hamulce to jakas porazka, juz chyba hujdaj N30 ma lepsze, a amg to chyba ze 2 krotsza droga hamowania
14 lut 18:50
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej