CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.304.424.111.95
Średnio4.554.664.302.08
Najdrożej4.784.954.592.32

Audi RS 5 Coupé - oddał cylindry, ale dużo zyskał

25 sie, 15:05
Udostępnij
0
Skomentuj

Z RS 5 z wolnossącym V8 nowy model zachował tylko moc 450 KM. Teraz jest oszczędniejszy, szybszy, zwinniejszy, zawieszenie stało się bardziej komfortowe, a gadżety – nowocześniejsze. Ale emocji... jest jakby mniej.

Brzmienie 4,2-litrowego silnika V8 Audi zapadało w pamięć. Przejmujący ryk definiował charakter starego RS 5. Nie był to szczególnie zwinny ani precyzyjny w prowadzeniu samochód, ale trafiał prosto w serce użytkowników.

Nowy model stawia swojego poprzednika w cieniu pod wieloma względami, z opcjonalnym sportowym wydechem też potrafi rozgrzewać uszy hałasem, ale wokalnego talentu po swoim przodku nie odziedziczył. „Słuchowcy” będą niepocieszeni, natomiast „wzrokowcy” zauważą, że wygląd RS 5 nabrał ogłady i smukłości. I to jest dobry trop, żeby zrozumieć istotę zmian. Z groźnego „zbója” auto zmieniło się w szybkie i zwinne GT z manierami. Rozpiętość doznań dostarczanych przez RS 5 w różnych ustawieniach podzespołów naprawdę robi wrażenie. Niepokoi jednak to, że tak chętnie wybiera się ustawienie Comfort, a nie Dynamic.

Audi RS 5 Coupé - zadziwiająco komfortowy

Adaptacyjne zawieszenie, nawet gdy koła mają rozmiar 275/30 ZR 20, imponująco wygładza niedoskonałości jezdni. A gdy się utwardza, kierowca ma wrażenie, jakby auto przyssało do asfaltu. To także zasługa dopracowanego, precyzyjnego układu kierowniczego ze zmiennym przełożeniem i napędu 4x4, błyskawicznie rozdzielającego moment obrotowy między osiami (maks. 85 proc. na przód, 70 proc. na tył), a także między tylnymi kołami. W rezultacie RS 5 ma mniejszą tendencję do podsterowności niż jego poprzednik, a przede wszystkim kierowca otrzymuje bardziej klarowne informacje zwrotne z układu jezdnego i kół. Dużo frajdy można czerpać w sportowym trybie ESP, w którym elektronika dopuszcza lekki uślizg tyłu. System można też oczywiście wyłączyć, ale wówczas bardziej zaczyna ciążyć masa 1801 kg. Pod tym względem RS 5 niestety dorównuje poprzednikowi.

Audi RS 5 Coupé Audi RS 5 Coupé Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Zamiast 7-stopniowej dwusprzęgłówki, jak w poprzedniku, w RS 5 biegi sortuje teraz 8-stopniowy „automat”: szybki i kiedy trzeba – łagodny, choć lekkie szarpnięcia się zdarzają. Z kolei w najostrzejszym trybie nie wbija biegów tak brutalnie, jak np. konkurencyjne BMW M4. Audi zawstydza rywala przyspieszeniem: zmierzyliśmy, że sprint do „setki” trwa 3,8 s, co jest nawet lepszym wynikiem, niż podaje firma. Napęd quattro, skrzynia biegów i opony robią tu fenomenalną robotę, ale ze względu na tę niebywałą trakcję dzieje się to wszystko bez wielkiej dramy. Silnik hałasuje, ciało jest mocno wciskane w rewelacyjnie wyprofilowany fotel, horyzont gwałtownie się przybliża. A hamulce... Urywają głowę. 32,8 m po rozgrzaniu tarcz! A w opcji jest jeszcze ceramika!

Audi RS 5 Coupé - downsizing tu akurat działa

Jednak RS 5 zadziwia też podczas przepisowej jazdy: na naszej pętli pomiarowej 450-konne V6 zadowoliło się 9,1 l/100 km (benzyna 98-okt.). V8 poprzednika o tej samej mocy potrzebowało tu 11,7 l. RS 5 zachęca do spokojnej jazdy także świetnie wyciszonym wnętrzem, daje dobre warunki do słuchania muzyki z doskonałego zestawu audio Bang & Olufsen. Wygodne fotele pozwalają się odprężyć w trasie i wówczas naprawdę docenia się dojrzałe oblicze GT w tym RS-ie.

Audi RS 5 Coupé - wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 1,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,8 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 6,0 s
Przyspieszenie 0-160 km/h 9,0 s
Elastyczność 60-100 km/h 2,0 s
Elastyczność 80-120 km/h 2,5 s
Masa rzeczywista/ładowność 1801/354 kg
Rozdział masy (przód/tył) 57/43 proc.
Średnica zawracania 11,8/11,7 m
Hamowanie ze 100 km/h zimne 33,6 m
Hamowanie ze 100 km/h gorące 32,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 54 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 661 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 67 dB (A)
Spalanie testowe (benz. 98-okt.) 9,1 l/100 km
Zasięg 640 km

Audi RS 5 Coupé - to nam się podoba

Ogromna rozpiętość ustawień podzespołów, stosunkowo niskie spalanie testowe, rewelacyjne hamulce i osiągi, wysoka jakość wykonania.

Audi RS 5 Coupé - to nam się nie podoba

Nie tak ekscytujące brzmienie jak w poprzedniku, równie wysoka rzeczywista masa, jak w starej generacji, mimo teoretycznie lżejszych silnika i skrzyni biegów.

Audi RS 5 Coupé - nasza ocena

Audi RS 5 nie chce już być brutalnym mięśniakiem. Potrafi teraz służyć jako komfortowe oraz zadziwiająco oszczędne GT i tak samo ulepszyło swoje sportowe talenty – prowadzi się je zwinniej, bardziej komunikatywnie, no i ma niesamowite osiągi. Tyle że mimo wszystko brakuje mi trochę brzmienia i aury starego V8, które istotnie podkręcało emocje podczas szybkiej jazdy.

Audi RS 5 Coupé - dane techniczne

Silnik:typ/cylindry/zawory benz. biturbo/V6/24
Pojemność silnika 2894 cm3
Moc maksymalna KM/obr/min. 450 KM/5700-6700 obr./min.
Maks. moment obrotowy Nm/obr/min. 600 Nm/1900-5000 obr./min.
Skrzynia biegów aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,9 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Spalanie fabryczne 8,7 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość 4723/1861/1360 mm
Rozstaw osi 2766 mm
Poj. bgażnika 465 l
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy wg wskazań komputera
Cena podstawowa testowanej wersji 404 300 zł
Cena testowanego auta 555 440 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 36/2017 już w sprzedaży a w nim m.in. prezentacja trzeciej generacji Porsche Cayenne; pierwsza jazda nowym VW Polo; porównanie Volvo XC60 z Audi Q5 i Mercedesem GLC; test Forda Ka+; mandaty z zagranicy; najlepsze kamerki samochodowe; Mercedes Klasy C w teście 100 tys. km; ranking kompaktowych kombi za 10 tys. zł oraz Lamborghini Aventador S.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
~Boruta :
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
artykuł chyba niedokończony... gdzie wzmianka o skodzie superb, gdzie poddanie wątpliwości sensu zakupu tego auta, skoro można mieć skodę fabię albo wypasioną octavię z dodatkowym taboretem w bagażniku i tytanowym uchwytem na parasol ! o miejscu na kapelusz i rolkę papieru toaletowego nie wspomnę... to nie są dotychczas starannie pielęgnowane standardy atuo-świata.
1 wrz 10:35 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
~Polak :
No photo ~Polak Użytkownik anonimowy
Jeszcze trochę to będziecie pisać że z 3 cylindrami RS jest cudowny i wspaniały...! Żenada!
25 sie 21:31 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szepszep Użytkownik anonimowy
~szepszep
No photo ~szepszep Użytkownik anonimowy
do ~Boruta:
No photo ~Boruta Użytkownik anonimowy
1 wrz 10:35 użytkownik ~Boruta napisał
artykuł chyba niedokończony... gdzie wzmianka o skodzie superb, gdzie poddanie wątpliwości sensu zakupu tego auta, skoro można mieć skodę fabię albo wypasioną octavię z dodatkowym taboretem w bagażniku i tytanowym uchwytem na parasol ! o miejscu na kapelu
jesteś trochę a zaraz zupełnie jakby całkiem nie do końca intelektualnie teges. Twój wywód kojarzy mi się z silnikiem porsche cayenne zasilanym podtlenkiem gazotu. Niby ma sens, ale jednak w mniejszych siedliskach raczej w okolicach Radomia.
1 wrz 11:51 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
@polak poczytaj inne testy, ten silnik na naprawde rewelacyjne oceny. Większość opinii się pokrywa. Btw, nowe a5 skradlo mi serce ;-) genialnie wygląda, świetne proporcje. To chyba pierwsze audi które naprawdę chciałbym mieć (niekoniecznie rs)
27 sie 16:24 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
~Gość :
No photo ~Gość Użytkownik anonimowy
Zastanawiam się czemu koncern VW jeszcze nie instaluje systemów Dynaudio w samochodach Audi tylko tkwi przy tym Bang & Olufsen...
1 wrz 13:53 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~deuhcwieuhc Użytkownik anonimowy
~deuhcwieuhc :
No photo ~deuhcwieuhc Użytkownik anonimowy
250KG różnicy między BMW M4. To jest po prostu żart!
9 wrz 09:02
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Hfhjko Użytkownik anonimowy
~Hfhjko :
No photo ~Hfhjko Użytkownik anonimowy
Polacy bojkotujmy niemieckie marki
2 wrz 12:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Audi RS 5 Coupé

Nowy model stawia swojego poprzednika w cieniu pod wieloma względami, z opcjonalnym sportowym wydechem też potrafi rozgrzewać uszy hałasem, ale wokalnego talentu po swoim przodku nie odziedziczył.

Audi RS 5 Coupé - oddał cylindry, ale dużo zyskał (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego