Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Tnie asfalt i krzesze iskry!

6 lip 15 09:04

Szary kolor nadwozia może nieco mylić. To nie jest zwykły kompakt Audi z „tedeikiem” pod maską. To RS 3, 367-konny hot-hatch, który zachwyca nie tylko osiągami, lecz także rasowym brzmieniem silnika i wydechu.

Udostępnij
0
Skomentuj

Audi RS3 – nowy instrument muzyczny...

Gdy kilka tygodni temu zszedłem na redakcyjny podziemny parking, do moich uszu dotarł dźwięk nadjeżdżającego samochodu. Nie był to wcale pisk opon, charakterystyczny dla aut prowadzonych przez przedstawicieli handlowych, lecz głęboki rasowy gang, kojarzący się z silnikami V10. Niezwykle głośny, bardzo głęboki i jednocześnie intrygujący.

I kiedy auto pojawiło się już w zasięgu wzroku, jego kierowca na mój widok postanowił zagrać wydechem doping kibiców warszawskiej Legii: „Ce, ce, cewuka, cewukaes Legia...” Przyznam się, że w tym momencie pojawiły się u mnie jednocześnie banan na twarzy i ciarki na plecach, ale nie z powodu klubowej przyśpiewki (nie jestem fanem piłki nożnej), lecz właśnie z racji barwy dźwięku wydawanego przez RS 3.

Gdybym go wcześniej nie usłyszał, pewnie nie zwróciłbym na nie uwagi. Szary lakier wygląda przecież skromnie, a w rzeczywistości RS 3 daleko do skromności. 19-calowe, 5-ramienne polerowane alufelgi z oponami 255/30 (przód) i 235/35 (tył) oraz grill single frame o wzorze plastra miodu budzą respekt, podobnie jak potężne wentylowane tarcze i czerwone zaciski hamulców.

Rzut oka do wnętrza i wszystko staje się jasne. Świetnie wyprofilowane fotele RS, sportowa, spłaszczona u dołu kierownica, pokryta częściowo zamszem, oraz zestaw zegarów z wskaźnikiem doładowania i prędkościomierzem wyskalowanym do 300 km/h wyraźnie sugerują, dla kogo i w jakim celu zbudowano to auto.

Audi RS3 – quattro robi świetną robotę

Wrócę jednak do rasowego brzmienia. Już samo uruchomienie silnika sprawia frajdę. Eksplozja decybeli, przypominająca barwą grzmienie podczas burzy, sprawia, że przechodząca obok auta pani z dzieckiem wyraźnie odciąga malca na drugą stronę chodnika. Dwie klapy umieszczone w końcówkach wydechu sterują przepływem spalin i zależnie od obciążenia oraz obrotów gwarantują jeszcze intensywniejsze brzmienie.

2,5-litrowy motor wytwarza prawie 380 KM i przekazuje tę moc na cztery koła (od 50 do 100 proc. momentu może trafiać na tylną oś) za pośrednictwem 7-biegowej, 2-sprzęgłowej skrzyni automatycznej. Robi to nie tylko bardzo sprawnie (osiągnięcie „setki” zajmuje zaledwie 4,3 s), lecz jednocześnie łagodnie. Żadnych szarpań na kierownicy, problemów z trakcją ani konieczności pilnowania momentu zmiany biegów. Warto jedynie zerkać na prędkościomierz, bowiem RS-em pozbawionym elektronicznej blokady prędkości (8380 zł) można „bujnąć się” aż do 280 km/h.

Audi RS3 – jeździ jak przyklejony

Przyjemność z szybkiej jazdy po zakrętach jest w tym kompakcie nadzwyczaj duża! Progresywny układ kierowniczy posłusznie wykonuje polecenia kierowcy, a twardo zestrojone zawieszenie (w testowym aucie z układem zmiennej twardości amortyzatorów – Audi magnetic ride) sprawia, że nadwozie nie wychyla się na zakrętach, a koła mają ciągły kontakt z podłożem. W trybie Dynamic zapomnijcie jednak o komforcie. Jest tak twardo, że po przejechaniu torowiska lub wystającej studzienki powinno się odwiedzić dentystę i sprawdzić, czy plomby są na swoich miejscach...

Silnik-typ/cylindry/zawory t.benz. R5/20
Pojemność 2480
Moc. maks. 367/5550-6800 KM/obr./min
Moment 465/1625-5550 Nm/obr./min
Masa własna 1595
Zbiornik paliwa 50 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4343/1800/1411 mm
Przysp. 0-100 km/h fabr. 4,3 s
Napęd aut. 7/4x4
Prędkość maks. 280 km/h
Średnie spalanie fabr. 8,1 l/100 km
Cena (Audi RS3) od 257 000 zł

Audi RS3 - nasza opinia:

Najszybsze i najdroższe

Inżynierowie Audi potrafią budować szybkie auta. RS 3 nie tylko ma najwięcej koni mechanicznych pod maską, lecz także, jak na razie, najszybciej rozpędza się od 0 do 100 km/h i ma najwyższą prędkość maksymalną. Niestety, cenę również...

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej