Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Audi S3 Limousine - z genami supersamochodu

7 lut, 12:11

Pod stateczną karoserią kompaktowego sedana ukryto technikę, która potrafi zawstydzić niejedno sportowe auto. Rozpoczynamy długodystansowy test najmocniejszego (na razie) Audi A3 – wersji S3 Limousine.

Udostępnij
0
Skomentuj

Audi fabrycznie przyprawione znaczkiem „S” zawsze wyróżniały się poprawionymi osiągami, napędem quattro i... srebrnymi obudowami lusterek. Egzemplarz S3 z nadwoziem szumnie nazwanym „Limousine”, który trafił do naszej redakcji na półroczny test długodystansowy, z daleka można rozpoznać także po metalizowanym czerwonym lakierze „Tango metalik” (dopłata 3360 zł).

W zeszłym roku paleta A3 przeszła lifting, który objął również mocne S3. Samochód z zewnątrz otrzymał nowe zderzaki i wzory obręczy, ale największą nowością było wprowadzenie reflektorów full-LED Matrix, składających się z 26 diod każdy. Nowe światła, które wymagają dopłaty 2700 zł, w aktywny sposób oświetlają drogę i dają jak najdłuższy snop bez oślepiania innych kierowców. Przednie i tylne światła są też wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy.

Audi S3 Limousine - ekran zamiast zegarów

We wnętrzu A3 zadebiutował Audi virtual cockpit – ekran o przekątnej 12,3 cala, zastępujący tradycyjne zegary. To rozwiązanie kosztuje 1520 zł, ale wymaga doposażenia auta w najdroższy zestaw nawigacji Audi MMI Navigation Plus za, bagatela, 12 090 zł. W zamian otrzymujemy najnowocześniejsze rozwiązanie z konfigurowalnym wyświetlaczem, który może pokazywać tradycyjne zegary, ale też dużą mapę nawigacji z widokiem Google Earth, bazę kontaktów telefonicznych lub dane komputera pokładowego. Jakość wyświetlacza jest tak dobra, że po ustawieniu widoku zwykłych zegarów momentalnie zapominamy, że mamy do czynienia z cyfrową grafiką.

Audi S3 Limousine - osiągi robią wrażenie

Pod maską pracuje turbodoładowany dwulitrowy silnik TFSI o mocy podniesionej po liftingu z 300 do 310 KM. Jednostka jest sprzężona z nową, siedmiobiegową przekładnią S-tronic z dwoma sprzęgłami. Ten zestaw w połączeniu z napędem quattro pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w deklarowanym przez producenta czasie 4,6 s. I to na zimowych oponach Uniroyal. To już rejon 370-konnego Porsche 911 Carrera! Co ciekawe, S3 w wersji z ręczną przekładnią ma maksymalny moment obrotowy obniżony z 400 do 380 Nm i gorsze przyspieszenie do „setki” – w 5,3 s. Prędkość maks. pozostaje na tym samym, ograniczonym elektronicznie poziomie 250 km/h.

Audi S3 Limousine Audi S3 Limousine Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Trochę gorzej Audi S3 wypadło w teście zużycia paliwa. Zamiast deklarowanych 6,5 l/100 km na naszej trasie testowej osiągnęliśmy 7,8 l, co – biorąc pod uwagę potencjał samochodu – i tak zasługuje na uznanie. Średnie zużycie z ponad 4 tys. km, spędzonych głównie na krótkich trasach w mieście w ujemnych temperaturach, to 11,2 l/100 km.

W naszych testach długodystansowych jeszcze nigdy nie mieliśmy tak drogiego i tak mocnego auta, ciekawi nas zatem, czy S3 sprawdzi się na co dzień. Na razie przekonuje poprawionym układem kierowniczym i dynamicznym napędem, a zawieszenie o regulowanej twardości pozwala na komfortową jazdę. Zaskoczyły natomiast komunikaty sygnalizujące awarię m.in. systemu Audi Sense. Sprawdzimy to w serwisie.

Audi S3 Limousine - to nam się podoba

Zgrabne nadwozie z ledowymi akcentami, imponujące osiągi, prowadzenie, jakość wykończenia, wiele nowoczesnych systemów elektronicznych do wyboru.

Audi S3 Limousine - to nam się nie podoba

Mały i płytki bagażnik, umiarkowana przestrzeń z tyłu na nogi, elektroniczne systemy czasem meldują o chwilowej awarii.

Audi S3 Limousine - nasza ocena: poprawki dużo dały

Audi S3 po liftingu otrzymało zarówno większą moc, jak i garść technicznych nowinek. Zmieniła się też kalibracja układu kierowniczego, dopracowano zawieszenie i napęd. Drogo? Za nieco mocniejszego i szybszego Mercedesa-AMG CLA 45 trzeba zapłacić o 50 000 zł więcej.

Audi S3 Limousine - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemność 1984 cm3
Moc maksymlana 310 KM/5500-6500 obr./min
Maks. moment obrrotowy 400 nm/2000-5400 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/skrzynia aut. 7b
Długość/szerokść/wysokość 4466/1796/1392 mm
Rozstaw osi 2631 mm
Pojemność bagażnika 390 l
Masa własna/ładowność 1570 kg/450 kg
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 2,4 s/3,0 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56,9 dB/65,9 dB/67,0 dB
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 41,7 m/43,8 m
Średnie spalanie testowe 7,8 l/100 km
Gwarancja mech./perforac. 3 lata (90 tys. km)/12 lat
Cena podst. test. wersji 174 700 zł
Cena test. egzemplarza 271 140 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (28)

No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Do ~ Tyom. Pali tyle ile wlejesz do baku. Naprawdę wszystko spali to nie żart, wierzysz w to? Ludzie to już chyba jakiś narodowy tik nerwowy z tym pytaniem " ile pali", w obecnych czasach gdy potencjalne awarie silnika mogą kosztować krocie, paliwo już dawno nie jest na kartki i mamy wszędzie mnóstwo stacji paliwowych to nie jest najważniejszy parametr. Druga sprawa to kupowanie z uporem maniaka diesla w szczególności w mniejszych samochodach osobowych które nie robią ogromnych rocznych przebiegów wyłącznie na trasach.
7 lut 15:17 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lu Użytkownik anonimowy
~Lu :
No photo ~Lu Użytkownik anonimowy
"Elektroniczne systemy CZASEM meldują o CHWILOWEJ awarii." Galopująca demagogia. W aucie francuskim, włoskim japońskim czy jakimkolwiek innym brzmiałby to: "Fatalna elektronika!", "Samochód wysoce awaryjny!", "Auto przeładowane wadliwą elektroniką." itp.
8 lut 12:02 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
~sport :
No photo ~sport Użytkownik anonimowy
300 tys zl za s3 . Hm m Polska Piekny kraj z obrzydliwym stosunkiem zarobkow do cen nabywanych dobr szczegolnie samochodow i nieruchomosci. No ale jak jedni moga za darmo zabierac po kilkadziesiat kamienic w stolicy to inni musza za to zaplacic. Walczmy o 1 wolny rzad.
7 lut 14:06 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~staruszek Użytkownik anonimowy
~staruszek :
No photo ~staruszek Użytkownik anonimowy
Mam super Lexusa i h.. Pamiętam jak lata temu doczekałem się pierwszego auta, Fiata 126P groszek, tych emocji, tej przyjemności nigdy więcej nie dał mi żaden samochód. Super auta to tylko auta, wierzcie mi to tylko rzecz i nic więcej.
8 lut 18:42 | ocena: 78%
Liczba głosów:9
78%
22%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mechanik Użytkownik anonimowy
~Mechanik
No photo ~Mechanik Użytkownik anonimowy
do ~szczery:
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
8 lut 11:04 użytkownik ~szczery napisał
Ciekawe ile pali oleju, niemiecki złom
Od 15 lat zajmuję się serwisowaniem a także modyfikacjami mechanicznymi i elektronicznymi aut i przez mój warsztat przewinęły się setki aut produkowanych przez koncern VAG.
Dwulitrowe benzyny montowane poprzecznie w Golfie R/Audi S3 od dobrych paru lat nie brały i nie biorą grama oleju.
Problem był z 1.4, 1.8, a także 2.0 montowanymi wzdłużnie.
Podobnie, jak dwulitrowe diesle z pompowtryskiwaczami i szesnastozaworową głowicą były bardzo zawodne, tak teraz dwulitrowe silniki diesla w technologii common rail są bardzo solidne. Zwłaszcza wersje 140 i 170 KM. Najnowsze: 184, 190 KM mają trochę zbyt delikatne turbosprężarki, natomiast wciąż niezawodny układ paliwowo-wtryskowy, brak problemów z głowicą, rozrządem i panewkami.
8 lut 22:29 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zbychu Użytkownik anonimowy
~Zbychu :
No photo ~Zbychu Użytkownik anonimowy
A za wtryskiwacze zapłacisz jeden z drugim z 12 tys. za sprężarkę 20 tys, za filtr cząstek stałych 5 tys I stoisz gościu na parkingu jak h.. na wietrze a ja zwykłym autkiem z silnikiem wolnossącym jade na ryby.
8 lut 18:46 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~RS6 Użytkownik anonimowy
~RS6
No photo ~RS6 Użytkownik anonimowy
do ~Tyom:
No photo ~Tyom Użytkownik anonimowy
7 lut 13:40 użytkownik ~Tyom napisał
Ciekawe ile pali?
tyle ile musi
8 lut 10:21 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tim Użytkownik anonimowy
~Tim :
No photo ~Tim Użytkownik anonimowy
Za 300tys to kupie pare samochodów
8 lut 11:43 | ocena: 75%
Liczba głosów:16
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edu Użytkownik anonimowy
~edu
No photo ~edu Użytkownik anonimowy
do ~szczery:
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
8 lut 11:04 użytkownik ~szczery napisał
Ciekawe ile pali oleju, niemiecki złom
kup chamie to sie przekonasz!
8 lut 14:01 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
~szczery :
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
Ciekawe ile pali oleju, niemiecki złom
8 lut 11:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:24
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Audi S3 Limousine

Charakterystyczne oznaczenie wyróżnia usportowione modele Audi. Lada moment do sprzedaży trafi ekstremalna wersja RS 3 Limousine o mocy 400 KM!

Audi S3 Limousine - z genami supersamochodu (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Bartłomiej Szyperski / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego