Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW 530d xDrive Touring - aż nie chce się wysiadać

8 gru 17 13:20

„Piątka w touringu” z 6-cylindrowym dieslem i napędem 4x4 to wzorzec superuniwersalnego kombi, którym chętnie obiera się dalekie cele podróży.

Udostępnij
0
Skomentuj

W pakiecie z tym samochodem powinno się dostawać: ogólnoeuropejską winietę autostradową, całoroczny karnet na najlepsze ośrodki narciarskie, mapę najbardziej malowniczych tras naszego kontynentu, no i może jeszcze przewodnik po najsłynniejszych winnicach. Że ponosi mnie fantazja? Może. Po prostu ostrzegam: pożeranie ogromnej liczby kilometrów tym autem sprawia taką przyjemność, że podświadomie zawsze się myśli o kolejnej wyprawie.

Cennik serii 5 Touring nie obejmuje co prawda wspomnianych „globtrotterskich” opcji, ale jest tak rozbudowany, że zaspokoi wszelkie wymogi. Są gusta i guściki, jednak złotym środkiem jest testowane przez nas 530d z napędem obu osi. To prawdziwy kameleon charakteru, który każdą drogę potrafi uczynić bardzo komfortową – lub wedle potrzeb – też szybką i ekscytującą. 620 niutonometrów 3-litrowego diesla R6 pozwala jeździć prędko i dostojnie, silnika nie trzeba nawet kręcić wyżej niż 2,5-3 tys. obr. Na autostradzie spokojnie da się osiągnąć wynik poniżej 7 l/100 km, a to oznacza, że tankować trzeba tylko co ok. 900 km. Poza miastem można walczyć nawet o wyniki z piątką przed przecinkiem. W mieście wszystko zależy od temperamentu i natężenia ruchu: zanotowaliśmy od 7 do 11 l.

BMW 530d xDrive Touring - ten silnik, ta skrzynia...

Ale silnik cieszy nie tylko oszczędnym spalaniem. Pracuje cicho, bez wibracji, miarowo nabiera obrotów i reaguje na gaz bez zwłoki. Nawet w najłagodniejszym trybie pracy podzespołów Eco Pro nie ma mowy o ospałości. Co więcej – każdy z trybów jazdy ma jeszcze wariant Individual, w którym można programować charakterystykę poszczególnych elementów według upodobań. Ale nie każdy chce sobie zaprzątać tym głowę, dlatego przewidziano też tryb Adaptive, który sam reguluje wszystko w zależności od warunków jazdy i temperamentu kierowcy. Taki sprytny!

BMW 530d xDrive Touring BMW 530d xDrive Touring Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Silnik nie mógłby tak oczarowywać kierowcy, gdyby nie jego towarzyszka – automatyczna skrzynia biegów. Zawsze bezbłędnie odczytuje intencje prowadzącego, nigdy nie pozwala sobie na szarpnięcia czy opieszałość podczas zmiany przełożeń. Wykonuje swoje zadanie tak dobrze, że trudno sobie wyobrazić, żeby gdzieś w linijkach kodu oprogramowania, które nią steruje, można było coś poprawić.

W samych superlatywach należy też mówić o układzie kierowniczym ze zmiennym przełożeniem, który steruje także tylnymi kołami (6437 zł). Dzięki niemu samochód bacznie „słucha się” kierowcy, precyzyjne manewry przychodzą wręcz instynktownie i łatwo zapomnieć, że prowadzi się blisko 5-metrowe, 2-tonowe kombi.

Do BMW serii 5 nie można zamówić pneumatycznego zawieszenia jak u konkurentów, jednak adaptacyjne amortyzatory mają ogromną rozpiętość sztywności i bardzo skutecznie tłumią drgania. Komfort jazdy należy do najwyższych w klasie także dzięki bajecznie wygodnym opcjonalnym fotelom i świetnemu wyciszeniu kabiny. Pewien dyskomfort mogą odczuwać jedynie wyżsi pasażerowie na kanapie: jak na auto tej klasy jest ona dość twarda, ma mało pochylone oparcie i nisko umieszczone siedzisko.

BMW 530d xDrive Touring - touringowa klasyka

Touringi nigdy nie były rekordzistami pakowności w swojej klasie. Słyną z tego, że pozwalają z klasą przewozić to, czego nie da się wsadzić do limuzyny, czasem nawet „pod dach”. Wówczas przydaje się wysuwana siatka, z której można korzystać też po złożeniu oparć. Tradycyjnie tylne okno można osobno otworzyć, a elektryczny napęd klapy i rolety są seryjne.

BMW 530d xDrive Touring BMW 530d xDrive Touring Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Kluczyk z ekranem, funkcja zdalnego parkowania, kamera dająca perspektywiczny widok czy sterowanie gestami to szpanerskie bajery, jednak mocno podbijają cenę. Owszem, w określonych sytuacjach te rozwiązania bardzo umilają użytkowanie, jednak gdyby ktoś miał wybierać między nimi a opcjami technicznymi, to namawiamy do inwestycji w adaptacyjne zawieszenie, układ kierowniczy czy aktywną stabilizację nadwozia.

BMW 530d xDrive Touring - to nam się podoba

Rewelacyjne właściwości jezdne i osiągi, oszczędny, mocny i cichy silnik, perfekcyjna skrzynia biegów, wysoki komfort jazdy, topowe multimedia.

BMW 530d xDrive Touring - to nam się nie podoba

Bardzo wysoka cena bazowa i nawet tych mniej zaawansowanych opcji (akcyza!), przeciętnie komfortowa tylna kanapa, kamery łatwo się brudzą.

BMW 530d xDrive Touring - nasza ocena

Tak, moim nowym marzeniem jest właśnie takie kombi z dieslem. Ale jakież to jest kombi i cóż za diesel! Co więcej: wolałbym 530d od SUV-a porównywalnej klasy. „Piątkę” z tym napędem i możliwościami śmiało nazwę rodzinnym GT, bowiem pokonywanie wielkich odległości jest jej żywiołem, auto daje też ogrom przyjemności na krętych drogach.

BMW 530d xDrive Touring - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R6/24
Pojemnośc skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna 265 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 620 Nm/2000-2500 obr./min
Skrzynia biegów/napęd aut. 8-biegowa
Napęd 4x4
Prędkość maksymlana 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s
Elastyczność 60-100 km/h/80-120 km/h 3,3 s/4,1 s (aut.)
Hamowanie ze 100 km/h (zimne/gorące) 41,6 m/41,8 m (opony zimowe)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 54 dB/60 dB/65 dB
Średnie spalanie testowe 6,8 l/100 km
Średnie spalanie producenta 5,7 l/100 km
Pojemność bagażnika 570-1700 l
Długość/szerokość, wysokość 4943/1868/1498 mm
Rozstaw osi 2975 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1991 kg/539 kg
Cena podstawowa testowanej wersji 314 300 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 2 lata lub 30 tys. km
Cena testowanego auta 478 134 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
~Adamz1985 :
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
Mam dwa auta w domu. Jeden żony a drugi mój. Żaden nie jest suvem! Jeden i drugi to proste benzyny, jeden większy z gazem drugi jeździ tylko po mieście i nie potrzeba gazu. Żoną bardzo by chciała suva ale cały czas jej tłumacze dla kogo są takie auta, ile kosztuje serwis i jakie są koszty utrzymania suva. W mieście gdzie nawet nie ma potrzeby wjeżdżać na krawężniki zwykle samochody są najlepszym rozwiązaniem. Nikomu nie musimy się pokazywać. Większe auto to skoda Octavia II 1.6 mpi a drugi to seat ibiza poprzedniej generacji z 1.4 mpi. I kasę można odłożyć i samochodami się cieszyć.a inni niech się zapozyczaja na suvy. Ja żyję bez kredytu.
9 gru 17 23:01 | ocena: 56%
Liczba głosów:9
56%
44%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as
No photo ~as Użytkownik anonimowy
do ~Adamz1985:
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
9 gru 17 23:01 użytkownik ~Adamz1985 napisał
Mam dwa auta w domu. Jeden żony a drugi mój. Żaden nie jest suvem! Jeden i drugi to proste benzyny, jeden większy z gazem drugi jeździ tylko po mieście i nie potrzeba gazu. Żoną bardzo by chciała suva ale cały czas jej tłumacze dla kogo są takie auta, ile
Tez mam 2 samochody oba suvy. Oba ponad 300 i 400KM. Takie duze paliwaozerne potworki. Oba kupione za gotowke podobnie jak dom i wszystko inne. Nie zmieniam samochodu co roku bo te mi wystarczaja. Czy koniecznie mam sie przesiasc do starego sedana zeby zyc jak prawdziwy polak i narzekac?:)
ps. Ta beemka jest fajna ale fajniejsza jest X5. Kto co woli. Pozdrawiam, Wesolych Swiat!
17 gru 17 10:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Poldek z Zerania Użytkownik anonimowy
~Poldek z Zerania :
No photo ~Poldek z Zerania Użytkownik anonimowy
Samochód nota bene wspanialy, ale nie dla normalnego zjadacza chleba. W fazie nowosci w 80% (BMW) sprzedawany za kosmiczne ceny do flot koncernów & Co. W fazie zuzycia (wysokie przebiegi) wprawdzie dostepny odpowiednio taniej na rynku sam. uzywanych, ale w momencie naprawy lub wymiany czesci zamiennych nie do przelkniecia - oczywiscie ceny. Na temat wszelkich ASO nie chce nawet wspominac, poniewaz samochód przezyl ewolucje, ASO do dzisiaj nie - nie rózniac sie przy tym od TOS-ów lat ´80 -tych. Dlatego fajnie sobie poczytac, ale wiekszosc z nas nigdy na taki wóz sie nie zdecyduje.
8 gru 17 14:04 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witkacy Użytkownik anonimowy
~Witkacy :
No photo ~Witkacy Użytkownik anonimowy
Ja zawsze mówiłem że się na kombika nie zgodzę a teraz w Peugeocie kupiłem 308sw - ale o dziwo mega mi się podoba, zadbali o szczegóły, fajnie wykończony jest. A poza tym ta cena... dostaliśmy solidny rabat na końcówkę rocznika ale nie żałuje żadnej wydanej złotówki na niego
8 gru 17 23:42 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
~Robert :
No photo ~Robert Użytkownik anonimowy
Piekna jak jak kazda bmka seri 5 jednak pomarzyć można ja jednak zostaje przy moim starym E60 2004r z M57 po chipowaniu na 260Koni Pozdrawiam wszystkich normalnych kierowców BMW
10 gru 17 17:50 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
@witkacy ile płacą za taką reklamę? Pod każdym artykułem wciskasz podobne teksty. Admini śpią? Spamerzy z wypożyczalni samochodów już się wynieśli, to teraz czas na peugeota...
9 gru 17 12:10 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
~jan :
No photo ~jan Użytkownik anonimowy
Pod względem designu poprzednik wypadał znacznie lepiej. Ale u nas i tak nikt go nie kupi, bo polaczek musi mieć suva.
9 gru 17 11:16 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ifuvo Użytkownik anonimowy
~Ifuvo :
No photo ~Ifuvo Użytkownik anonimowy
Po to sa te artykuly aby sie podniecac. Jednak artykul bez ani jednej krytycznej uwagi to tylko reklama!
10 gru 17 18:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
~Michal :
No photo ~Michal Użytkownik anonimowy
No prawie pol miliona to na pewno fajnie sie jezdzi.
8 gru 17 14:01 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
~K1 :
No photo ~K1 Użytkownik anonimowy
Co kto lubi. Ja lubię duże kombi, ale SUVy też mają swoje zalety. Gdyby mnie było stać to kupiłbym taką piątkę kombi. Mocny diesel, automat, komfort, pewność prowadzenia, aktywny układ kierowniczy, itd. Coś pięknego.
31 gru 17 09:20
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej