Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW M5 - ta ślicznotka to bestia

10 gru 17 09:31

Oglądane z zewnątrz M5 prezentuje się jak elegancki biznesmen, jednak pod tą grzeczną maską kryje się rebeliant: 600 KM, w 3,4 s do „setki” i v maks. 305 km/h

Udostępnij
0
Skomentuj
BMW M5 - ta ślicznotka to bestia BMW M5 - ta ślicznotka to bestia Foto: Steffen Jahn / Auto Bild
  • BMW M5 zachwyca niewzruszonym spokojem. Debiut auta: 31 marca 2018 roku
  • Gdyby nie logo M, pewnie mało kto podejrzewałby, że w ta limuzyna ma 600-konny silnik 4.4 V8 biturbo
  • Podwójnie doładowane 4,4-litrowe V8 osiąga moc 600 KM i moment obrotowy 750 Nm, co pozwala rozpędzić M5 w 3,4 s od startu do „setki”

W Bawarii się dzieje. Najpierw pod koniec listopada drużyna Roberta Lewandowskiego przegrała z Borussią Mönchengladbach, a teraz M GmbH zbroi M5 w napęd na 4 koła. Co może się jeszcze wydarzyć? Bez paniki, nowa superlimuzyna po wciśnięciu guzika staje się tylnonapędowa. Uf! Szef M GmbH, Holender Frank van Meel, kierował do końca 2014 r. firmą quattro, która już z samej nazwy wiadomo, czym się zajmowała. Teraz dawny pracodawca nazywa się wprawdzie „Audi Sport GmbH”, ale przywiązanie do napędu 4x4 u niegdysiejszego szefa przetrwało.

I zostało przekazane najnowszej generacji M5. Jednak u Monachijczyków 4x4 zbudowane jest inaczej – tylny napęd ma pierwszeństwo, a przednia oś jest dołączana tylko w razie potrzeby. Jeśli chce się wybrać czysty tryb 2WD, trzeba to zrobić z premedytacją i świadomie – to ukłon w stronę tych, co to potrafią. Dzięki napędowi 4x4 M5 prowadzi się zdecydowanie pewniej. Centralna jednostka steruje szperą, mechanizmem różnicowym M i zespołem ABS/ASR/DSC.

Foto: Auto Bild

Dzięki temu 600-konną limuzynę prowadzi się płynnie aż do granicy przyczepności. Żeby zapobiec niepożądanej ingerencji elektroniki, czteronapędowe BMW dopiero po wyłączeniu kontroli stabilności pokazuje, co naprawdę potrafi. Do wyboru są 3 stopnie: w 4WD z lekkim wskazaniem na tył auto budzi apetyt na więcej, mocniejszych wrażeń dostarcza 4WD Plus, w trybie 2WD M5 daje czadu. Jednak po kolei. Na początek: kalibracja układu kierowniczego, zawieszenia i napędu w trzech trybach (Efficient, Sport i Sport Plus), które można wybrać w dowolnej konfiguracji lub za pomocą przycisków.

Regulować w 3 stopniach można także szybkość zmiany biegów – właściwy przełącznik znajduje się z boku dźwigni „automatu”. BMW twierdzi wprawdzie, że nowa 8-stopniowa skrzynia przełącza tak szybko, jak stara dwusprzęgłówka, ale jakoś brakuje nam tego brutalnego kopa przy zejściu na niższy bieg. W trybie manualnym kolorowe pierścienie na obrotomierzu ostrzegają przed odcięciem obrotów, co następuje przy 7300 obr./min. Podwójnie doładowane 4,4-litrowe V8 osiąga moc 600 KM i moment obrotowy 750 Nm, co pozwala mu rozpędzić M5 w 3,4 s od startu do „setki” i z M Driver's Package – do maksymalnych 305 km/h! Tylne „285-ki” Pirelli na torze Estoril wytrzymały zaledwie 10 rund, a gdybyśmy zdradzili spalanie testowe, w centrali OPEC otworzyliby szampana. Ale i BMW wyjdzie na swoje: cena auta to zaledwie początek, po którym następuje długa lista kosztownych opcji. Sam lakier metalik może kosztować tyle, co małe auto.

Foto: Auto Bild

BMW M5 - możesz jeździć tak, jak lubisz

Skomplikowana obsługa wprowadza zamęt, ale to przypadłość prawie wszystkich aut premium. Dostęp do licznych możliwości regulacji parametrów jazdy utrudnia koncentrację na samym prowadzeniu. Na usprawiedliwienie BMW trzeba odnotować, że dwa indywidualnie zestawione programy jazdy można zapamiętać i wywołać za pomocą przycisków M1/M2 na kierownicy. M5 to w istocie dwa samochody w jednym: daje się nim statecznie płynąć i dziko sunąć bokami.

Nie, komfort nie należy do jego mocnych stron, nie ma też mowy o elektryfikacji. To BMW błyszczy za to tam, gdzie modele z Monachium zwykle błyszczą. Właściwości jezdne są nie do podrobienia, hamulce działają jak brzytwa, a silnik V8 ciągnie jak zły. Rozkład mocy – pierwsza klasa, układ kierowniczy – sama radość, zawieszenie – elastyczne aż do granicy poślizgu. Już wkrótce będzie się działo – i to nie tylko w Bawarii.

Foto: Auto Bild

BMW M5 - w punkt

To jest super. Właściwości jezdne i silnik.

To nie wyszło. Skomplikowana obsługa licznych programów.

Efekt WOW! 600 KM i 750 Nm pod maską szykownej limuzyny.

Kto to kupi? Ci, którym nie potrzeba spoilerów, żeby szybko jeździć.

BMW M5 - naszym zdaniem

Nowe BMW M5 jest lepsze od poprzednika, ale nie musi tego udowadniać – dlatego stać je na to, żeby niczego nie demonstrować. Nie da się ukryć, że już wkrótce na rynku sportowców klasy wyższej zrobi się ciasno. Audi RS 6 i Mercedesie-AMG E 63 – miejcie się na baczności!

BMW M5 - dane techniczne

Silnik benzynowy V8 biturbo
Pojemność silnika 4395 cm3
Moc maksymalna 600 KM/5600 obr./min
Maks. moment. obr. 750 Nm/1800 obr./min
Napęd na cztery koła
Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa
Dł./szer./wys. 4966/1903/1473 mm
Bagażnik 530 l
Masa własna 1930 kg
Prędkośc maksymalna 305 km/h
Przysp. 0-100 km/h 3,4 s
Średnie spalanie 10,5 l/100 km
Emisja CO2 241 g/km
Cena od 565 000 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (70)

No photo
No photo ~właściciel Lexusa Użytkownik anonimowy
~właściciel Lexusa :
No photo ~właściciel Lexusa Użytkownik anonimowy
Zawsze mam wrażenie, że artykuły zamieszczane w VW Bild, Mercedes Bild, opisujące auta BMW, mają stały schemat. Zamiszczamy dane techniczne, opisujemy nowości i zaczynamy narzekać. Kiepski komfort, mało skrytek, jakość wykończenia mogła by być lepsza. Wrazie potrzeb, można coś dodać lub ująć. Z wychwalaniem nie przesadzamy. Zakończenie artykułu musi być mniej więcej takie. BMW to dobre auto, ale wkrótce pojawi się Audi i Mercedes. To będą dopiero auta. W domyśle: nie kupujcie BMW. Te z konkurencji będą lepsze. Schemat ten dotyczy również porównań koncernu VW i Mercedesa z innymi światowymi koncernami. Są tylko te dwie marki, reszta to cieniasy.
10 gru 17 16:28 | ocena: 89%
Liczba głosów:18
89%
11%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~XLO Użytkownik anonimowy
~XLO :
No photo ~XLO Użytkownik anonimowy
Jeżdżę już trzecim BMW i będzie to ostatnie auto tej firmy. Banda ździerców i kanciarzy. Rżną ludzi bez mrugnięcia okiem na wszystkim, kiedy się da. Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości co do polityki firmy (wycisnąć kasę z kamienia), proponuję wizytę w BMW Welt w Monachium. Złudzeń pozbawiają tam z prędkością światła. Smutne, jak nisko można upaść....
10 gru 17 19:55 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~BMW 328 Użytkownik anonimowy
~BMW 328 :
No photo ~BMW 328 Użytkownik anonimowy
BMW to świetne lecz stosunkowo drogie auta dla tych, co lubią i potrafią jeżdzić. Frustraci i hejterzy nie mają żadnego znaczenia. To nieprawda, że wszyscy kierowcy BMW jeżdżą jak wariaci czy dla szpanu. Ja jeżdżę spokojnie i dla siebie.
Silnik w nowej M5, widzę, oparty wciąż na starej konstrukcji v8 4.4L. Można stuningować starą 550kę do niezłych osiągów.
10 gru 17 12:30 | ocena: 76%
Liczba głosów:50
76%
24%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
~siwydarek
No photo ~siwydarek Użytkownik anonimowy
do ~właściciel Lexusa:
No photo ~właściciel Lexusa Użytkownik anonimowy
10 gru 17 16:28 użytkownik ~właściciel Lexusa napisał
Zawsze mam wrażenie, że artykuły zamieszczane w VW Bild, Mercedes Bild, opisujące auta BMW, mają stały schemat. Zamiszczamy dane techniczne, opisujemy nowości i zaczynamy narzekać. Kiepski komfort, mało skrytek, jakość wykończenia mogła by być lepsza. Wra
tak czy inaczej , niemieckie auta to juz tylko legenda , lexus pozostaje niedoscignionym wzorem ,,,,,,,,,,,,,, ale wszystkich "osmieszyl" genesic 90 , tanszy , lepszy I ladniejszy niz merc s czy audi 8,,,,,,,,,,,,,
Tanszy oczywisci tutaj ( Kanada , usa - okolo 65 tysiecy baksow) bo w jewropie prawdobodobnie bedzie kosztowal ponad "stowe".
11 gru 17 13:50 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
~roman
No photo ~roman Użytkownik anonimowy
do ~XLO:
No photo ~XLO Użytkownik anonimowy
10 gru 17 19:55 użytkownik ~XLO napisał
Jeżdżę już trzecim BMW i będzie to ostatnie auto tej firmy. Banda ździerców i kanciarzy. Rżną ludzi bez mrugnięcia okiem na wszystkim, kiedy się da. Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości co do polityki firmy (wycisnąć kasę z kamienia), proponuję wizytę w BMW
Weź cyrków nie rób :D Przegląd gwarancyjny Porsche kosztuje 5 tys pln, BMW jest w zakupie tańsze niż MB czy Audi. Nie wiem jak z Lexusem, ale to samochód dla wąskiej grupy odbiorców. Infiniti to żenada, oprócz mocnych silników nic nie oferuje - powolna skrzynia, beznadziejne zawieszenie i design wnętrza z lat 90. Jak chcesz mieć dobrzy samochód, to zostaje niemiecka trójka, albo Lexus. Tylko nie wyskakujcie tu z jakimś paździerzem typu Honda, Subaru, czy inne citroeny, bo mówię o samochodach ważących 2,5 tony które robią setkę w niecałe 6 sekund i prowadzą się jak kompakt przy bardzo wysokim komforcie.
11 gru 17 08:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:20
50%
50%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KING Użytkownik anonimowy
~KING :
No photo ~KING Użytkownik anonimowy
Wszystko pięknie i ładnie, ale silnik bmw v8 biturbo to nie wypadł jakich mało, padają co 50tys. km... pytanie czy w M coś się zmieniło? wyeliminowali wady? wątpliwe
10 gru 17 23:03 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dfg Użytkownik anonimowy
~dfg :
No photo ~dfg Użytkownik anonimowy
Nie wiem kogo jeszcze rajcują tez przerośnięte, idiotycznie mocne, przeładowane elektroniką kloce.
11 gru 17 14:09 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bens Użytkownik anonimowy
~Bens :
No photo ~Bens Użytkownik anonimowy
To już nie te auta co kiedyś. Teraz po 5 letniej gwarancji psują się na potęgę!
10 gru 17 18:27 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Maciek Użytkownik anonimowy
~Maciek
No photo ~Maciek Użytkownik anonimowy
do ~Forester SG:
No photo ~Forester SG Użytkownik anonimowy
10 gru 17 17:00 użytkownik ~Forester SG napisał
Wlasciciele poniemeickiego zlomu typu e46 niezadowoleni, prawda w oczy kole? Wasze BMW jadqa tylko po suchym asfalcie. Nawet te z imitacja 4x4 zwana haldex szans zadnych nie maja z S-AWD Subaru. Ale dla dziadka na autostradzie BMW idealne jest.
Jak musisz przyczepką świniaka na targ przez pole dowieźć to faktycznie BMW nie ma szans z Foresterem :) Nie każdy dzień w dzień musi przedzierać się przez bagna, żeby dojechać do roboty.
10 gru 17 20:55 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
~Zawiedziony :
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
Pytanie tylko po co aż taki mocny silnik? To miała być szybka limuzyna a pakowanie bardzo mocnego silnika to obniżanie komfortu jazdy, bo zawieszenie musi się zająć całą mocą. Czy to ma być auto sportowe? Czy szybki sedan? Nie wiem czy to nie krok za daleko i czy wielbiciele M5 nie wybiorą słabszej wersji serii 5. Nie wiem czy ten wyścig ma sens. Przecież na torze to auto nie będzie częstym gościem.
10 gru 17 17:09 | ocena: 61%
Liczba głosów:18
39%
61%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej