Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Citroën C-Elysée 1.6 VTi - Duży sedan w rozsądnej cenie

11 kwi 17 09:32

W salonach Citroëna jest już dostępny model C-Elysée po liftingu. Dzięki modernizacji ten pojemny sedan za nieduże pieniądze nie tylko atrakcyjniej wygląda, lecz także oferuje więcej udogodnień podczas jazdy.

Udostępnij
0
Skomentuj

Oto jedno z najtańszych aut na rynku. W dodatku nie jest małe, wręcz przeciwnie – może pełnić nawet funkcję samochodu rodzinnego. Cennik modelu C-Elysée otwiera kwota 41 090 zł. Wprawdzie dotyczy ona „gołej” wersji z trzycylindrowym silnikiem 1.2, ale mocniejszy motor 1.6 z bogatszym wyposażeniem również został atrakcyjnie wyceniony – w okolicach 50 000 zł. Topowy egzemplarz kosztuje za to niecałe 60 000 zł. Co otrzymujemy w zamian?

Otóż samochód z klasycznym czterodrzwiowym nadwoziem, skrywającym przestronną kabinę dla czterech dorosłych osób i duży bagażnik o pojemności ponad 500 litrów. Pod maską pracuje prosty benzyniak, generujący 115 KM mocy i 150 Nm momentu obrotowego. Tyle w zupełności wystarczy do sprawnego napędzania pojazdu o masie własnej niewiele przekraczającej jedną tonę. Przyspieszenie 0-100 km/h jest możliwe w nieco ponad 10 s. Do szybszej jazdy trzeba korzystać z wysokich obrotów – tego wymaga silnik wolnossący. Do osiągów C-Elysée pasuje miękko zestrojone zawieszenie, dbające głównie o jak najwyższy komfort jazdy na drogach o gorszej jakości. Spalanie? Niewygórowane – wyniosło średnio ok. 8,0 l/100 km.

Citroën C-Elysée - multimedia na pokładzie

Do tej pory niewielki sedan Citroëna nie zadowalał osób wymagających od auta nowoczesnych multimediów. Po modernizacji się to zmieniło. W testowanym egzemplarzu w najwyższej wersji Shine na środku deski rozdzielczej znalazł się siedmiocalowy ekran dotykowy do obsługi systemu Citroën Connect Navi 3D. Jak sama nazwa wskazuje, w jego skład wchodzą nawigacja (z mapami 3D i dostępem do informacji w czasie rzeczywistym) oraz funkcje łączności ze smartfonami. Odsłuchiwanie muzyki i korzystanie z zainstalowanych aplikacji umożliwia funkcja Mirror Screen (Android Auto lub Apple CarPlay). Radioodtwarzacz MP3 z 4 głośnikami zapewnia niską jakość dźwięku, za to rozdzielczość wyświetlacza jest wysoka. Nie zapomniano przy tym o zestawie głośnomówiącym Bluetooth, porcie USB i przydatnej kamerze cofania.

Żadne auto nie ma samych zalet. Narzekać można na pozycję za kierownicą. Jej odpowiednie dobranie utrudnia brak poziomej regulacji kolumny kierowniczej. Niskobudżetowy samochód poznaje się również po przyciskach do elektrycznego sterowania szybami zlokalizowanych na konsoli centralnej, a także po twardych plastikach, którymi wykończono deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Należy jednak przyznać, że spasowanie elementów jest na dobrym poziomie, więc we wnętrzu nic nie trzeszczy. Funkcjonalność bagażnika ograniczają z kolei wchodzące do środka zawiasy.

Citroën C-Elysée stanowi ciekawą propozycję dla osób szukających nowego, pojemnego i nieskomplikowanego samochodu w przystępnej cenie zamiast auta używanego o nieznanej przeszłości. Face lifting wyszedł temu modelowi na dobre.

Citroën C-Elysée - to nam się podoba

Rozsądna cena, prosta konstrukcja, przestronne wnętrze, duży bagażnik, przyzwoite osiągi, kamera cofania ułatwiająca parkowanie, komfortowe zawieszenie.

Citroën C-Elysée - to nam się nie podoba

Materiały wykończeniowe o przeciętnej jakości, mało schowków i przegródek, zawiasy bagażnika ograniczają jego pojemność, tylko pionowa regulacja kierownicy.

Citroën C-Elysée - nasza ocena

Citroën C-Elysée przeszedł wiosenną metamorfozę. Dzięki niej świeżo wygląda i może być wyposażony w wiele przydatnych elementów, niedostępnych do tej pory nawet za dopłatą. Niewygórowana cena auta pozwala przymknąć oko na drobne mankamenty.

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa 1587cm3
Moc maksymalna 115 KM/6050 obr./min.
Maks. moment obrotowy 150 Nm/4000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
Średnie spalanie testowe 8,0 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd ręczna 5b/przedni
Pojemność bagażnika 506 l
Długość/szerokość/wysokość 4419/1748/1466 mm
Rozstaw osi 2652 mm
Masa własna/ładowność 1090/434 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 20/30 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 54 790 zł
Cena egz. po doposażeniu 58 990 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 15/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. BMW serii 3 nowej generacji; relacja z targów w Poznaniu; porównanie małych aut z benzyniakami; testy Toyoty Land Cruiser, Peugeota 308 GTI i BMW X2; samodzielna wymiana kół lub w warsztacie; pielęgnacja skórzanej tapicerki; napoje energetyczne podczas jazdy autem; używane hity z importu; Chevrolet Camaro z drugiej reki; targi Techno Classica Essen.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej