Citroën C-Elysée 1.6 VTi - Duży sedan w rozsądnej cenie

11 kwi, 09:32
Udostępnij
0
Skomentuj

W salonach Citroëna jest już dostępny model C-Elysée po liftingu. Dzięki modernizacji ten pojemny sedan za nieduże pieniądze nie tylko atrakcyjniej wygląda, lecz także oferuje więcej udogodnień podczas jazdy.

Oto jedno z najtańszych aut na rynku. W dodatku nie jest małe, wręcz przeciwnie – może pełnić nawet funkcję samochodu rodzinnego. Cennik modelu C-Elysée otwiera kwota 41 090 zł. Wprawdzie dotyczy ona „gołej” wersji z trzycylindrowym silnikiem 1.2, ale mocniejszy motor 1.6 z bogatszym wyposażeniem również został atrakcyjnie wyceniony – w okolicach 50 000 zł. Topowy egzemplarz kosztuje za to niecałe 60 000 zł. Co otrzymujemy w zamian?

Otóż samochód z klasycznym czterodrzwiowym nadwoziem, skrywającym przestronną kabinę dla czterech dorosłych osób i duży bagażnik o pojemności ponad 500 litrów. Pod maską pracuje prosty benzyniak, generujący 115 KM mocy i 150 Nm momentu obrotowego. Tyle w zupełności wystarczy do sprawnego napędzania pojazdu o masie własnej niewiele przekraczającej jedną tonę. Przyspieszenie 0-100 km/h jest możliwe w nieco ponad 10 s. Do szybszej jazdy trzeba korzystać z wysokich obrotów – tego wymaga silnik wolnossący. Do osiągów C-Elysée pasuje miękko zestrojone zawieszenie, dbające głównie o jak najwyższy komfort jazdy na drogach o gorszej jakości. Spalanie? Niewygórowane – wyniosło średnio ok. 8,0 l/100 km.

Citroën C-Elysée - multimedia na pokładzie

Do tej pory niewielki sedan Citroëna nie zadowalał osób wymagających od auta nowoczesnych multimediów. Po modernizacji się to zmieniło. W testowanym egzemplarzu w najwyższej wersji Shine na środku deski rozdzielczej znalazł się siedmiocalowy ekran dotykowy do obsługi systemu Citroën Connect Navi 3D. Jak sama nazwa wskazuje, w jego skład wchodzą nawigacja (z mapami 3D i dostępem do informacji w czasie rzeczywistym) oraz funkcje łączności ze smartfonami. Odsłuchiwanie muzyki i korzystanie z zainstalowanych aplikacji umożliwia funkcja Mirror Screen (Android Auto lub Apple CarPlay). Radioodtwarzacz MP3 z 4 głośnikami zapewnia niską jakość dźwięku, za to rozdzielczość wyświetlacza jest wysoka. Nie zapomniano przy tym o zestawie głośnomówiącym Bluetooth, porcie USB i przydatnej kamerze cofania.

Żadne auto nie ma samych zalet. Narzekać można na pozycję za kierownicą. Jej odpowiednie dobranie utrudnia brak poziomej regulacji kolumny kierowniczej. Niskobudżetowy samochód poznaje się również po przyciskach do elektrycznego sterowania szybami zlokalizowanych na konsoli centralnej, a także po twardych plastikach, którymi wykończono deskę rozdzielczą i boczki drzwi. Należy jednak przyznać, że spasowanie elementów jest na dobrym poziomie, więc we wnętrzu nic nie trzeszczy. Funkcjonalność bagażnika ograniczają z kolei wchodzące do środka zawiasy.

Citroën C-Elysée stanowi ciekawą propozycję dla osób szukających nowego, pojemnego i nieskomplikowanego samochodu w przystępnej cenie zamiast auta używanego o nieznanej przeszłości. Face lifting wyszedł temu modelowi na dobre.

Citroën C-Elysée - to nam się podoba

Rozsądna cena, prosta konstrukcja, przestronne wnętrze, duży bagażnik, przyzwoite osiągi, kamera cofania ułatwiająca parkowanie, komfortowe zawieszenie.

Citroën C-Elysée - to nam się nie podoba

Materiały wykończeniowe o przeciętnej jakości, mało schowków i przegródek, zawiasy bagażnika ograniczają jego pojemność, tylko pionowa regulacja kierownicy.

Citroën C-Elysée - nasza ocena

Citroën C-Elysée przeszedł wiosenną metamorfozę. Dzięki niej świeżo wygląda i może być wyposażony w wiele przydatnych elementów, niedostępnych do tej pory nawet za dopłatą. Niewygórowana cena auta pozwala przymknąć oko na drobne mankamenty.

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Shine - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemność skokowa 1587cm3
Moc maksymalna 115 KM/6050 obr./min.
Maks. moment obrotowy 150 Nm/4000 obr./min
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
Średnie spalanie testowe 8,0 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd ręczna 5b/przedni
Pojemność bagażnika 506 l
Długość/szerokość/wysokość 4419/1748/1466 mm
Rozstaw osi 2652 mm
Masa własna/ładowność 1090/434 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 20/30 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 54 790 zł
Cena egz. po doposażeniu 58 990 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Józef Użytkownik anonimowy
~Józef :
No photo ~Józef Użytkownik anonimowy
Hejtujcie dalej francuskie samochody, brawo a tak na prawdę 90 % z Was tym modelem nie jeździło. Ja go kupiłem na końcu 2012 r. w salonie, wersja diesel, najuboższe wyposażenie (czyt. przednie szyby elektryczne, klimatyzacja, radio i jakieś bajery) za śmieszne pieniądze do firmy, do przemieszczanie się nim tylko z Polski do Czech i od lekko ponad 4 lat jeździ bez żadnej awarii. Przebieg już 330 000 km, zero oznak zużycia nawet najmniejszego plastiku, nic nie wytarte itp. Silnik wzorowo, 1 turbo, 1 sprzęgło z kołem dwu masowym, nawet są jeszcze jakieś 1 elementy w zawieszeniu chyba amortyzatory nie wymieniane jeszcze. Hamulce bardzo dobre, brzytwa, na bardzo długo starczają (mowa o obsłudze w ASO oczywiście jeżeli chcesz utrzymać gwarancję) jak jeżdżę po miastach Czeskich spalanie max 6,5 L autostrada lub droga szybkiego ruchu prędkosć 120 km/h spalanie 5,3 L 140 km/h spalanie 6,1 L we wnętrzu miło, przyjemnie i przede wszystkim CICHO! A wiem o czym mówię i wiem co to jakość, bo żona w domu w Polsce użytkuje od nowości Audi A3 z 2009 r. z benzyną pod maską i piwiem Wam, że z audi jest więcej problemów, ale nie ma źle, bo najechała żona 170 000 km i już turbo poszło do wymiany, naprawa automatu i jakieś pierdoły. Pozdrawiam fanów francuskiej motoryzacji która jest PIĘKNA, proszę przejechać się najnowszą limuzyną z koncernu niemieckiego a następnie wsiąść do jak to niektórzy mówią najbrzydszego samochodu świata Citroena C6 i wtedy powiedzą państwo co to jest prestiż i przede wszystkim komfort.
12 kwi 13:51 | ocena: 82%
Liczba głosów:17
82%
18%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zawodowiec Użytkownik anonimowy
~zawodowiec :
No photo ~zawodowiec Użytkownik anonimowy
Całkowicie się zgadzam z tym, ze to bardzo dobra cena i fajne auto. W promocji jeszcze tydzien temu mozna było kupic nowiutkiego diesle w salonie a Al. Krakowskiej w stolicy za 46500 zł . Za diesla/to bardzo dobry silnik!/ to jest cena genialna!
12 kwi 14:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
~Sebix
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
do ~Marcin Max:
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
12 kwi 12:18 użytkownik ~Marcin Max napisał
Bez sensu - za połowę tej kwoty kupiłem dobrze wyposażone auto klasy wyższej (Passat B6 PY 2008) ze 140 km silnikiem TDI o przebiegu 105 000 km - więc pojeździ dłużej niż ten francuzki szmelc.
Muszę cię rozczarować. Passat to auto klasy średniej. :(
12 kwi 16:17 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tedi Użytkownik anonimowy
~tedi
No photo ~tedi Użytkownik anonimowy
do ~Marcin Max:
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
12 kwi 12:18 użytkownik ~Marcin Max napisał
Bez sensu - za połowę tej kwoty kupiłem dobrze wyposażone auto klasy wyższej (Passat B6 PY 2008) ze 140 km silnikiem TDI o przebiegu 105 000 km - więc pojeździ dłużej niż ten francuzki szmelc.
ale tu jest mowa o jeździe samodzielnej, a nie na lawecie.
12 kwi 15:12 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
do ~Marcin Max:
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
12 kwi 12:18 użytkownik ~Marcin Max napisał
Bez sensu - za połowę tej kwoty kupiłem dobrze wyposażone auto klasy wyższej (Passat B6 PY 2008) ze 140 km silnikiem TDI o przebiegu 105 000 km - więc pojeździ dłużej niż ten francuzki szmelc.
Tylko jak coś się zepsuje to koszty napraw będą kilka razy większe od takiego citroena.
12 kwi 13:22 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~co kto woli Użytkownik anonimowy
~co kto woli
No photo ~co kto woli Użytkownik anonimowy
do ~Marcin Max:
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
12 kwi 12:18 użytkownik ~Marcin Max napisał
Bez sensu - za połowę tej kwoty kupiłem dobrze wyposażone auto klasy wyższej (Passat B6 PY 2008) ze 140 km silnikiem TDI o przebiegu 105 000 km - więc pojeździ dłużej niż ten francuzki szmelc.
Ten passat dojedzie do 140 000 km i silnik się zatrze - o ile to jeszcze wersja na wtryskiwaczach. Jeśli na common railu to pierwsze padnie DSG, potem filtr cząstek stałych, turbo, wtryski , rozrząd itd.
Ten francuski nieskomplikowany samochód przejedzie jakieś 500 000 km.
17 kwi 22:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD :
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
Szkoda, że nie jest to liftback. Chociaż teraz marketingowcy promują nazwę fastback.
12 kwi 13:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~harry Użytkownik anonimowy
~harry :
No photo ~harry Użytkownik anonimowy
Szkoda, że nie ma kombiacza:(
16 kwi 21:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
~Marcin Max :
No photo ~Marcin Max Użytkownik anonimowy
Bez sensu - za połowę tej kwoty kupiłem dobrze wyposażone auto klasy wyższej (Passat B6 PY 2008) ze 140 km silnikiem TDI o przebiegu 105 000 km - więc pojeździ dłużej niż ten francuzki szmelc.
12 kwi 12:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:24
0%
100%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Citroën C-Elysée FL

Największych zmian dokonano z przodu. Przeprojektowano zderzak i grill oraz zamontowano nowe reflektory i światła dzienne LED.

Citroën C-Elysée 1.6 VTi - Duży sedan w rozsądnej cenie (slajd 1 z 13)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego