Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Citroën C4 Cactus - gruntownie odnowiony

Wizualne zmiany w zmodernizowanym C4 Cactusie to nieco mniejsze Airbumpy po bokach auta oraz logo marki umieszczone na klasycznym grillu. Innowacyjne zawieszenie i fotele to kolejne zmodernizowane elementy. Odmienione C4 Cactus wchodzi na rynek z zamiarem zastąpienia kompaktowego C4.

Udostępnij
0
Skomentuj
  •  Zmodernizowane auto łatwo rozpoznacie po inaczej rozmieszczonych Airbumpach
  • Konstruktorzy stawiają na komfort – opracowali nowe zawieszenie i fotele
  • Pod maską silniki 1.2 PureTech lub 1.6 Diesel

Komfort jazdy to jeden z najważniejszych elementów przyświecających konstruktorom zajmującym się nowym C4 Cactusem. W samochodzie nie brakuje innowacyjnych rozwiązań – trzeba do nich przede wszystkim zaliczyć fotele o nowoczesnej konstrukcji oraz dość proste, ale skuteczne w działaniu zawieszenie (z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi).

Citroen C4 Cactus - nowoczesne wyposażenie

C4 Cactus oferuje szerokie możliwości personalizacji wyglądu – poza 9 kolorami nadwozia można zamówić zewnętrzne dodatki kolorystyczne oraz 4 pakiety zapewniające możliwość dopasowania stylistyki do upodobań. Poza szerokim wyborem wyposażenia seryjnego (trzy poziomy) przewidziano sporą listę opcji – od panoramicznego dachu po automatyczną klimatyzację.

Nowe auto ma nie tylko zmodernizowane fotele, zadbano też o systemy wspomagające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo, np. automatyczne hamowanie awaryjne, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, monitorowania pasa ruchu i kontroli martwego pola. W trudniejszych warunkach pomóc ma opcjonalny system Grip Control, zawierający specjalne ustawienia systemu kontroli trakcji i wykorzystujący opony Mud & Snow.

Citroen C4 Cactus Live - od 52 990 zł

W podstawowej wersji znajdziecie: poduszki powietrzne przednie, boczne, kurtynowe i sufitową dla pasażera, tempomat, centralny zamek, elektryczne wspomaganie i dwupłaszczyznową regulację kierownicy, światła dzienne oraz tylne LED, elektr. regulowane lusterka, manualną klimatyzację, 7-calowy ekran dotykowy, audio z 4 głośnikami i Bluetoothem, podstawową tapicerkę. W opcji: reflektory przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów (800 zł), koło zapasowe (500 zł), lakiery metalizowane i specjalne (1100-2400 zł).

Wersja Live dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 82/110 oraz 1.6 BlueHDi 100

Citroen C4 Cactus Feel - od 55 990 zł

Środkowa wersja wyposażeniowa zawiera: skórzane wykończenie kierownicy, dzieloną kanapę, reflektory przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów, audio Arkamys z 6 głośnikami, czujniki cofania. W opcji: Grip Control (4620 zł), podgrzewane fotele (800 zł), dach panoramiczny (2400 zł), przyciemniane szyby (800 zł), relingi (1100 zł), Pakiet Aut. (klimatyzacja aut., światła i wycieraczki – 1900 zł), audio z nawigacją (3900 zł), kamera cofania (1100 zł), alufelgi, lakiery, pakiety kolorystyczne (1100 zł), tapicerki.

Wersja Feel dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 82/110/110 aut./130 i 1.6 BlueHDi 100

Citroen C4 Cactus Shine - od 70 490 zł

Najbogatsza odmiana dodaje: regulację wysokości fotela pasażera, ciemne szyby, elektr. składane lusterka, aut. klimatyzację, światła i wycieraczki, system Mirror Screen, system dźwięku przestrzennego Arkamys, nawigację, przednie i tylne czujniki parkingowe, aluminiowe felgi, pakiet kolorystyczny. W opcji: Grip Control (4620 zł), podgrzewane fotele (800 zł), dach panoramiczny (2400 zł), relingi (1100 zł), kamera cofania (1100 zł), lakiery, tapicerki, systemy bezpieczeństwa (np. martwego pola), system bezkluczykowy (1710 zł).

Wersja Shine dostępna jest z silnikami: 1.2 PureTech 110/110 aut./130 oraz 1.6 BlueHDi 100

Citroen C4 Cactus - dostępne tapicerki:

Foto: citroen

Citroen C4 Cactus - gama lakierów:

Foto: citroen

Citroen C4 Cactus - oferowane alufelgi:

Foto: citroen

Citroen C4 Cactus - opcjonalne pakiety kolorystyczne:

Foto: citroen

Citroen C4 Cactus - funkcjonalny kokpit

Wnętrze kompaktowego Citroëna doskonale harmonizuje z ideą całego samochodu – jest lekkie, stosunkowo proste, ale funkcjonalne i praktyczne. Światową premierę w zmodernizowanej wersji samochodu mają fotele nazwane „Advanced Comfort” (patrz w galerii). Są obszerne, inspirowane światem mebli. Innowacyjna tapicerka, łącząca bardzo wytrzymałą piankę umieszczoną w głębi ze specjalnie uformowaną gęstą pianką na wierzchu, jest miękka i jednocześnie zapewnia stabilną pozycję ciała. To rozwiązanie przekłada się na niespotykany komfort jazdy zarówno podczas krótkich przejazdów, jak i na długich trasach.

Gabaryty oraz wymiary wewnętrzne C4 Cactusa Gabaryty oraz wymiary wewnętrzne C4 Cactusa Foto: Auto Świat

Warto dokładnie zapoznać się z listą wyposażenia, żeby nie pominąć oczekiwanych elementów. Już bazowa odmiana zapewnia sporo atrakcyjnych dodatków (ma m.in. dwupłaszczyznową regulację kierownicy, komplet poduszek powietrznych, z sufitową dla pasażera), ale jeszcze więcej oferuje pośredni wariant Feel (polecany przez nas zakup!), w którym znajdziecie dodatkowo m.in. skórzaną kierownicę, dzieloną kanapę czy nieco lepszy system audio. Standardem we wszystkich autach są elektrycznie sterowane przednie szyby, tylne są uchylane – to znak rozpoznawczy C4 Cactusa.

Deska rozdzielcza w podstawowej
wersji ma szary kolor. W autach
wyposażonych w pakiet kolorystyczny pojawiają się czerwone
lub białe paski dekoracyjne, zmienia się też kolor wykończenia. Deska rozdzielcza w podstawowej wersji ma szary kolor. W autach wyposażonych w pakiet kolorystyczny pojawiają się czerwone lub białe paski dekoracyjne, zmienia się też kolor wykończenia. Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Citroen C4 Cactus - technika:

Francuska marka dba o komfort i precyzję prowadzenia. Nowością jest system Progressive Hydraulic Cushions. Przy znacznych sprężeniach i rozprężeniach hydrauliczne ograniczniki w progresywny sposób spowalniają reakcję zawieszenia, zapobiegając gwałtownemu szarpnięciu w końcowej fazie skoku i unikając dobicia. Przy łagodnych sprężeniach i rozprężeniach ograniczniki wywołują efekt „latającego dywanu”, zwiększając skok zawieszenia i skutecznie absorbując nierówności.

Nowość w podwoziu: Progressive 
Hydraulic Cushions. W wyposażeniu znajdziecie wiele systemów wspomagających kierowcę. Nowość w podwoziu: Progressive Hydraulic Cushions. W wyposażeniu znajdziecie wiele systemów wspomagających kierowcę. Foto: citroen
C4 Cactus - gama silników C4 Cactus - gama silników Foto: Auto Świat

Citroen C4 Cactus - historia modelu:

Od 2014 do 2017 r.
Charakterystycznym detalem są Airbumpy – poduszki powietrzne umieszczone na drzwiach, mające chronić karoserię przed drobnymi uszkodzeniami. Od 2014 do 2017 r. Charakterystycznym detalem są Airbumpy – poduszki powietrzne umieszczone na drzwiach, mające chronić karoserię przed drobnymi uszkodzeniami. Foto: citroen

Pokazany w 2013 r. samochód był zupełną nowością – należy sklasyfikować go jako miejskiego crossovera łączącego segmenty B i C (zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co modele C3 oraz DS 3). Auto jest produkowane w hiszpańskiej fabryce koncernu PSA. Choć wygląd samochodu może sugerować aspiracje do klasy SUV, C4 Cactus w żadnej wersji nie miało napędu 4x4. Charakterystyczną cechą modelu są poduszki umieszczone na bokach nadwozia, dzięki uproszczonej konstrukcji udało się zachować niską masę własną auta. Pod maską przedliftingowego samochodu znajdziecie podobne silniki jak w obecnie oferowanym wariancie, ale w nieco słabszych wersjach: 1.2 PureTech: 75 (niektóre rynki), 82 i 110 KM; 1.6 HDi: 92 i 99 KM).

Citroen C4 Cactus - gwarancja i serwis:

Zmodernizowany Cactus, podobnie jak inne Citroëny, jest objęty dwuletnią gwarancją podstawową bez limitu kilometrów. Powłoka lakiernicza jest chroniona przez 3 lata, zaś na perforację nadwozia nabywca otrzymuje 12-letnią ochronę. W trakcie trwania gwarancji nabywca korzysta też z bezpłatnych usług assistance. W opcji można przedłużyć ochronę gwarancyjną oraz wykupić pakiet przeglądów.

Citroën oferuje również usługę Connect Box – system odpowiadający za nawiązywanie połączeń alarmowych i geolokalizację auta. W razie wypadku lub sytuacji wymagającej wezwania pomocy system nawiązuje połączenie alarmowe. W zależności od okoliczności następuje to automatycznie lub przez naciśnięcie przycisku „SOS”. Serwis jest dostępny non stop i nie wymaga subskrypcji. To również wygodny i prosty sposób kontaktu z assistance – wystarczy przytrzymać przycisk z logo marki.

Pomoc na wycignięcie ręki - Connect Box Pomoc na wycignięcie ręki - Connect Box Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Citroen C4 Cactus - naszym zdaniem:

Foto: citroen

Paleta wersji silnikowych i wyposażeniowych Cactusa okazuje się wystarczająco szeroka. Podstawowy wariant za 52 990 zł ma klimatyzację, a 82-konny silnik pozwala na sprawną jazdę. Kto liczy na lepszą dynamikę, sięgnie po 110- lub 130-konne benzyniaki, najmniej spali diesel. Podstawowa wersja Live ma ograniczone możliwości doposażenia, nasz wybór to Feel z silnikiem 1.2 PureTech 110 i manualną skrzynią – za rozsądne 61 990 zł mamy zrywne, oszczędne auto z niezłym wyposażeniem. Kto dużo jeździ, powinien rozważyć zakup diesla.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Odnowiony Citroën C4 Cactus

Nieduży, ale komfortowy – samochód ma trafiać w gusta klientów ceniących przede wszystkim wygodę i ciekawy design. Silniki oszczędnie obchodzą się z paliwem.

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek, Citroen / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Foto: Przemek Wąworek / Auto Świat

Citroën C4 Cactus - gruntownie odnowiony (slajd 1 z 9)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego