Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.624.754.472.05
Najdrożej4.794.814.712.19

Citroen C1 1.0 VTI - cieszy oko, drażni ucho

14 mar 17 13:15

Druga generacja C1 po krótkim epizodzie rynkowym w 2015 roku teraz wraca do polskich salonów. Testujemy wersję z 68-konnym benzyniakiem i sprawdzamy, jakimi cechami chce zaskoczyć konkurencję

Udostępnij
0
Skomentuj

Boom na małe auta miejskie mamy w Polsce już dawno za sobą. W 2016 roku samochody tej klasy stanowiły niespełna 4 proc. wszystkich sprzedanych nowych aut. Liderką była Skoda Citigo (2883 szt.), tuż za nią – bratni VW up! (2773). Trzecie miejsce zajęła Toyota Aygo (2551). Skoro więc jeden z „trojaczków z Kolina” znalazł się na podium, to może warto wznowić w Polsce sprzedaż C1?

Najmniejszy Citroën, wraz z debiutującymi C3 (grudzień 2016) i odświeżonym C-Elysée (marzec 2017), ma wzmocnić pozycję francuskiego producenta w segmencie B. Są na to duże szanse, bowiem cena C1, która w 2015 r. była przyczyną wycofania auta z oferty, teraz została wreszcie korzystnie skalkulowana – od 36 200 zł. To zasługa obniżenia kosztów produkcji.

Testowane przez nas auto – mimo że wyposażone w podstawowy silnik benzynowy 1.0 VTi o mocy 68 KM – było jednak droższe (39 400 zł). Stało się tak za sprawą bogatszego (choć nie topowego) wyposażenia Feel. Na pokładzie C1 znalazły się m.in. klimatyzacja manualna, dzielona kanapa, centralny zamek i elektr. ster. przednie szyby. W zasadzie elementy te należałoby uznać za optymalne w tej klasie aut, jednak nam brakowało zestawu głośnomówiącego Bluetooth (1000 zł).

C1, podobnie jak większość aut tego segmentu, pozwala na wygodne podróżowanie, ale tylko z przodu (2. rząd nadaje się głównie dla dzieci). Przednie siedzenia są obszerne, miękko tapicerowane, a za uzyskanie optymalnej pozycji odpowiadają regulacje kierownicy i fotela na wysokość. Obsługa urządzeń pokładowych jest intuicyjna i ergonomiczna, ale opcjonalny obrotomierz (200 zł) można sobie darować z powodu słabej czytelności, która dodatkowo się pogarsza w słoneczne dni.

Obrotomierz jest zbędny także ze względu na głośność silnika. Żeby sprawnie przemieszczać się w mieście, trzycylindrową jednostkę trzeba utrzymywać na wysokich obrotach (maks. moment 95 Nm jest uzyskiwany przy 4300 obr./min). Jeździe z wysokimi obrotami sprzyja także zestopniowanie skrzyni biegów. Na „jedynce” bez trudu można się rozpędzić do 50 km/h, na „dwójce” – niemal do 100 km/h. Dzięki takiemu stylowi jazdy ruszamy pierwsi spod świateł, ale przez chwilę jesteśmy ogłuszeni.

W mieście C1 prowadzi się bez zarzutu, poza nim przeszkadzają słaba reakcja silnika na gaz, a także nie najlepsze prowadzenie. O ile komfort jazdy jest zadowalający, o tyle precyzja układu kierowniczego i to, że kierownica nie wraca po skręcie do pozycji wyjściowej, wręcz denerwuje.

Citroen C1 - nasza opinia

Choć C1 teraz pojawiło się w salonach, nie ma najmłodszej konstrukcji. Odczuwa się to zwłaszcza w prowadzeniu, gdyż pod względem precyzji odbiega od tego, co oferują nowsi konkurenci. Mimo to auto ma atrakcyjną cenę, bogate wyposażenie i jest solidnie wykonane oraz oszczędne.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
~DD :
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
Slaby artykuł. C1 ma długie przełożenia skrzyni biegów wraz ze słabym silnikiem nie zapewnia to dużej dynamiki. Panda ma krótsze przełożenia skrzyni mimo słabszego silnika zapewnia lepszą dynamikę w jeździe miejskiej. Dlaczego producenci samochodów nie lubią 6 biegowych?
17 mar 17 09:38 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szwagier Użytkownik anonimowy
~Szwagier :
No photo ~Szwagier Użytkownik anonimowy
Czemu w artykule nie napisano, że to Toyota Aygo tylko ze zmienioną blacharką? Przecież niczym w środku się nie różni (tylko chyba kształt tylnych okien jest inny).
20 mar 17 14:00 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sat Użytkownik anonimowy
~Sat :
No photo ~Sat Użytkownik anonimowy
Konkurencja lepsza, szczególnie spod znaku VW, jak zwykle w Auto-Świat. C1, 108 i Aygo o lata świetlne wyprzedzają niemieckie badziewie o wyglądzie kosiarki.
20 paź 17 18:36
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ding dong Użytkownik anonimowy
~ding dong :
No photo ~ding dong Użytkownik anonimowy
Jeździłem takim autem. Mam 190 cm wzrostu i podróżowałem również na tylnej kanapie.Spoko autko, miłe i przyjemne w jeździe.Nieźle wykonane.
20 mar 17 20:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
~bart
No photo ~bart Użytkownik anonimowy
do ~DD:
No photo ~DD Użytkownik anonimowy
17 mar 17 09:38 użytkownik ~DD napisał
Slaby artykuł. C1 ma długie przełożenia skrzyni biegów wraz ze słabym silnikiem nie zapewnia to dużej dynamiki. Panda ma krótsze przełożenia skrzyni mimo słabszego silnika zapewnia lepszą dynamikę w jeździe miejskiej. Dlaczego producenci samochodów nie lu
Bo nie każdy lubi wachlować prawą ręką od świateł do świateł. Poza tym w tak słabym motorze o tak nikłym i spłaszczonym momencie większa ilość przełożeń absolutnie nie polepszyłaby dynamiki.
18 mar 17 00:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej