CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel – zwykłe auto w niezwykłym opakowaniu

20 kwi, 14:00
Udostępnij
0
Skomentuj

C3 zawsze kojarzył mi się jako damski samochód. Jego trzecia generacja, mimo że wzorowana na odważnie wystylizowanym Citroenie C4 Cactus, nie zmieniła mojego wyobrażenia o tym modelu, szczególnie w takim majtkowym kolorze.

Spokojnie, konfiguracji nowego C3 może być tyle, że każdy dopasuje jego wygląd do własnych upodobań. Z karoserią mogą kontrastować dach, lusterka boczne i obudowy świateł przeciwmgielnych w innym kolorze oraz listwy ochronne drzwi Airbump (testowy egzemplarz ich nie posiada). Wszystkie kombinacje są naturalnie dodatkowo płatne.

Citroen C3 – zadaje szyku w mieście

Wnętrze samochodu jest przytulne. Ciekawie tapicerowane fotele, częściowo obszyte tkaniną deska rozdzielcza i boczki drzwi to niecodzienny widok w autach z segmentu B. Wewnętrzne uchwyty przednich drzwi również są nietypowe – jak w neseserze. To tylko przykładowy wystrój - w środku Citroen również pozwala się wykazać. Ogólne pozytywne wrażenie psują tylko twarde plastiki wykończeniowe.

Zgodnie z najnowszymi trendami, na środku deski rozdzielczej znajduje się sporej wielkości ekran dotykowy (7-calowy). Rozumiem to, już niemal wszystkie auta je mają, jednak obsługa nawet klimatyzacji poprzez ekran to już lekka przesada. Jest niewygodna i niebezpieczna w trakcie jazdy, ponieważ wymaga kilkukrotnego dotykania ekranu. To samo tyczy się zmiany stacji radiowych, ale kierowca może to obejść wykorzystując przyciski na kierownicy.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Nowe C3 jest chyba pierwszym samochodem, który wyposażono w szerokokątną kamerę zintegrowaną z lusterkiem wewnętrznym (2500 zł dopłaty). Nagrywa ona obraz przed samochodem i zapisuje filmiki (do 20 sekund każdy) na wewnętrznym dysku o wielkości 16 GB. Za jej pomocą można też robić zdjęcia. Pokładowa kamera może się przydać na piratów drogowych lub do uwieczniania ładnych widoków. Nagrane materiały można przeglądać tylko na telefonie, korzystając ze specjalnej aplikacji, lub na komputerze ściągając dane po kablu. Niestety, ani filmów, ani zdjęć nie da się obejrzeć na pokładowym wyświetlaczu.

Oryginalne przednie fotele mają szerokie siedziska. Okazują się wygodne nawet w długiej podróży. Ich oparcia reguluje się precyzyjnie za pomocą pokrętła. Poza tym w kabinie jest całkiem sporo miejsca. Cztery dorosłe osoby mogą liczyć na komfortową podróż, jeśli ich wzrost nie przekracza 185 cm. Fotel pasażera i dwa skrajne miejsca tylnej kanapy są wyposażone w mocowania ISOFIX do instalacji fotelika dziecięcego. W trzystulitrowym bagażniku zmieścisz wiele pakunków, ale po pokonaniu dosyć wysokiego progu załadunku.

Citroen C3 – wygoda na pierwszym miejscu

Skoro już padło słowo komfort. Citroen najbardziej znany jest z miękkiego resorowania, więc to chyba dobrze, że marka do niego powróciła. Miękkie zawieszenie skutecznie rozprawia się z dziurami w drodze, ale niestety tak zestrojone podwozie nie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy. Samochód mocno się wychyla w trakcie szybko pokonywanych zakrętów. Należytej precyzji brakuje układowi kierowniczemu i skrzyni biegów o dosyć długich skokach dźwigni. C3 to francuski „kanapowiec” i nie ma w tym nic złego. Osoby mające kłopoty z ruszaniem na wzniesieniu ucieszy seryjny asystent podjazdu, który utrzymuje pojazd w miejscu przez dwie sekundy, zapobiegając niekontrolowanemu staczaniu się po puszczeniu pedału hamulca.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Pod maską opisywanego egzemplarza pracuje najmocniejszy i najbardziej dynamiczny silnik z oferty. To trzycylindrowy benzyniak PureTech o pojemności 1,2 litra, który dzięki turbosprężarce generuje 110 KM i 205 Nm. Osiągi są więcej niż dobre. Mały Citroen potrafi szybko przyspieszyć - od 0 do 100 km/h w 9,3 s. Cieszy dobra elastyczność przydatna podczas wyprzedzania. Silnik ochoczo wchodzi na obroty i z charakterystycznym, lecz nie uciążliwym, warkotem trzycylindrowca sprawnie rozpędza auto o masie własnej nieco przekraczającej 1,1 tony.

W trasie przeszkadza słabo wyciszona kabina. Gdybyś chciał/a zagłuszyć hałas muzyką, to mam złą wiadomość. Radioodtwarzacz Citroena gra bardzo przeciętnie. A jak jest ze spalaniem? Nie tak dobrze, jak obiecuje producent. Średnie zużycie w czasie testu wyniosło ok. 7 l/100 km. Poza miastem przy spokojnej jeździe apetyt na paliwo spada do ok. 6,0 l/100 km.

Citroen C3 1.2 110 KM Feel – naszym zdaniem

To fajny model do miasta skierowany do osób lubiących oryginalnie wyglądające samochody. W naszpikowanym bajerami C3 na pewno się wyróżnisz. Powinieneś też preferować spokojny styl jazdy, do którego najlepiej pasuje komfortowo zawieszony Citroen.

Citroen C3 1.2 110 KM Feel - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy, R3, 12V
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 110 KM/5500 obr./min.
Maks. moment obrotowy 205 Nm/1500 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 188 km/h
Średnie spalanie testowe 7 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd ręczna, 5-biegowa/przedni
Pojemność bagażnika 300-922 l
Długość/szerokość/wysokość 3996/1749/1474 mm
Rozstaw osi 2539 mm
Masa rzeczywista/ładowność 1125 kg/475 kg
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanej wersji od 51 900 zł
Cena test. auta po doposażeniu 63 000 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (27)

No photo
No photo ~kirikuru Użytkownik anonimowy
~kirikuru :
No photo ~kirikuru Użytkownik anonimowy
Wygląd o kwestia gustu a o gustach sie NIE DYSKUTUJE. Mnie osobiście sie podoba, moze dlatego, ze osobiście w domu mam Citroena C4 Cactusa 1.2 benzyna 82 km z 2014 r. Ale wracając do tematu -jeżeli jest ten model tak samo wytrzymamy jak starsza C3 ktora jeżdżę w pracy służbowo i ma najechane 480 tyś km i działa znakomicie to chyba zmienimy z partnerka Cactusa na C3 bo dziewczyna twierdzi, ze za duży :-D Cactus ma podobny silnik tylko mniej konikow ale w miescie spala 5,9 L a trasa 120 km/h 6 L :-) takze myślę ze ta c3 będzie spalać sladowe ilości paliwa.
21 kwi 15:41 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Testowałem C3 Użytkownik anonimowy
~Testowałem C3
No photo ~Testowałem C3 Użytkownik anonimowy
do ~olo:
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
26 kwi 12:16 użytkownik ~olo napisał
Sterowanie przez ekran jest tańsze w produkcji.
Dużo tańsze;-) Zwłaszcza, że montujemy spory i niezłej jakości ekran dotykowy...Gała jest tańsza - uwierz mi. Poza tym w niektórych samochodach nie ma czym sterować z poziomu ekranu...Ja akurat lubię sterować wszystkim z ekranu, zwłaszcza, że ten w Citroenie obsługuje się prosto jak cep. I wbrew temu co ktoś tu pisze, nie ma problemu z ustawieniem klimatyzacji w czasie jazdy. Przynajmniej ja nie mam. Jeśli ktoś woli coś prostszego polecam Fabię. Tam jest dużo pokręteł a nawet takie korby do szyb.
26 kwi 13:04 | ocena: 88%
Liczba głosów:17
88%
12%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Francuski - nie ze Słowacji! Użytkownik anonimowy
~Francuski - nie ze Słowacji! :
No photo ~Francuski - nie ze Słowacji! Użytkownik anonimowy
Parę uzupełnień: C3 ma silnik roku 2016 pure-tech. W "world car of the year" drugie miejsce wśród samochodów miejskich po BMW i3. W trasie przeszkadza przede wszystkim skrzynia 5 biegów. Przy tym samym wyciszeniu automat (zresztą bardzo dobry, ten sam montuje np. Volvo) jest cichszy ale jest sześciobiegowy. Autko jest bardzo przyzwoicie wykonane, nic w nim nie trzeszczy, zawieszenie jest idealne na miasto, komfortowe ale sprężyste. Miejsca dużo. Wyposażenie bogate. Wygląd to kwestia gustu ale moim zdaniem wygląda świetnie, trzeba tylko wziąć wersję shine z ładnymi kołami. Najdroższa wersja C3 (110KM, AT6, shine) kosztuje 65.000. A to niedużo. O kilka mniej niż dużo wolniejszy Yaris z manualem. Porównywalna Fabia z dsg jest droższa a ma rozstaw osi mniejszy o 7 cm...Co kto lubi. Moim zdaniem to jedna z najlepszych propozycji na rynku. Zwłaszcza, że można zapłacić 50% a reszta na 36 rat za zero. Sądząc po wynikach sprzedaży w Europie - podoba się i to bardzo. Jeśli ktoś się boi, że francuski to pocieszam - jest ze Słowacji. Tam też powstają auta m.in. Audi, KIA czy Hyundai.
26 kwi 12:54 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bogdan Użytkownik anonimowy
~bogdan :
No photo ~bogdan Użytkownik anonimowy
Jeździłem przez tydzień tym samochodzikiem ale w automacie , rewelacja naprawdę oprócz cieszącego oko nadwozia i fajnego wnętrza to bardzo sympatyczne autko podczas jazdy , pozdrawiam wszystkie Cytryny
26 kwi 16:00 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~c3 Użytkownik anonimowy
~c3 :
No photo ~c3 Użytkownik anonimowy
Bardzo przyjemny sensowny samochód. I wcale nie tylko do miasta. Dużo miejsca estetycznie i komfortowo. Silnik rakieta. Zupełnie coś innego niż niemieckie pierdzikolka udające dorosłe samochody
20 kwi 20:59 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~papanndeo Użytkownik anonimowy
~papanndeo :
No photo ~papanndeo Użytkownik anonimowy
Jeżdżę od pół roku C4 grand picasso z tym silniczkiem 1,2 pure tech i jestem mile zaskoczony- ma dynamikę, małe spalanie więc to o co nam chodzi.
Słaba jest niestety skrzynia biegów- nie wchodzi wszystko jak w masło.
Wszystko inne w normie tej klasy no i mój owczarek lubi nim jeździć.
26 kwi 22:05 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~I ja was też Użytkownik anonimowy
~I ja was też
No photo ~I ja was też Użytkownik anonimowy
do ~Adr:
No photo ~Adr Użytkownik anonimowy
26 kwi 15:56 użytkownik ~Adr napisał
Za dużo pali przy tej mocy, pojemności i wadze ,mój 2,5 turbo 220 KM i masa samochodu 1600 kg a pali 8.5 w trasie .
Tak tak tyle pali jak stoi w garażu.
Już my te bajki znamy.
26 kwi 16:39 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
~olo
No photo ~olo Użytkownik anonimowy
do ~xczar0:
No photo ~xczar0 Użytkownik anonimowy
21 kwi 23:32 użytkownik ~xczar0 napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Sterowanie przez ekran jest tańsze w produkcji.
26 kwi 12:16 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Do pawel Użytkownik anonimowy
~Do pawel :
No photo ~Do pawel Użytkownik anonimowy
Jak można mieć tak paskudne imie
26 kwi 16:35 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Piotr M Użytkownik anonimowy
~Piotr M :
No photo ~Piotr M Użytkownik anonimowy
Co myślicie o nowej c3, spełnia oczekiwania dotyczące komfortu ? Fajny test w Za Kierownicą Tvp3 Opole https://youtu.be
27 cze 21:23
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel

Opływowa nadwozie samochodu w kolorze Almodn Green i białym dachem to propozycja dla płci żeńskiej.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 KM Feel – zwykłe auto w niezwykłym opakowaniu (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego