Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Co się podobało, a co drażniło?

8 sty, 11:40

Po 8 miesiącach i pokonaniu 50 tys. km zakończyliśmy test Grand C4 Picasso. W tym czasie poznaliśmy jego wady i zalety.

Udostępnij
0
Skomentuj
Grand C4 Picasso w Karkonoszach: przestronne wnętrze sprzyja dalekim rodzinnym podróżom Grand C4 Picasso w Karkonoszach: przestronne wnętrze sprzyja dalekim rodzinnym podróżom Foto: Łukasz Bieniecki / Auto Świat

Citroen Grand C4 Picasso – sprzyja rodzinnym wojażom

Rodzinne wojaże po Polsce i za granicą (Włochy, Serbia, Bułgaria, Austria, Niemcy, Francja i Hiszpania), a także codzienna jazda po mieście – tak właśnie odbywał się test 7-osobowego Citroëna. Przestronne i funkcjonalne wnętrze, dynamiczny i oszczędny diesel oraz komfortowe zawieszenie sprzyjały rodzinnym podróżom. Auto na dystansie 50 tys. km nigdy nie odmówiło posłuszeństwa, raz konieczna była dolewka oleju (0,5 l przy 48 tys. km) i dwukrotnie uzupełniliśmy AdBlue (co ok. 25 tys. km).

Citroen Grand C4 Picasso – wizty w warsztacie

Testowe Grand C4 Picasso w serwisie pojawiło się dwukrotnie, wyłącznie na rutynowych przeglądach. Za pierwszym razem – przy przebiegu 28 tys. km. Nie stwierdzono wtedy usterek. Druga wizyta odbyła się po 50 tys. km. Wówczas poza rutynowymi czynnościami wymieniono z przodu tarcze i klocki.

Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Borkowskiego

Choć Grand C4 Picasso początkowo nie urzekło mnie, to po wakacyjnej rodzinnej wyprawie przekonałem się do niego. Nie spodobało mi się mało precyzyjne prowadzenie, uważam bowiem, że są na rynku vany, które oprócz funkcjonalnego wnętrza potrafią też dać całkiem dużo frajdy z prowadzenia. Polubiłem je jednak za dynamiczny i oszczędny silnik, wysoki komfort jazdy oraz funkcjonalne wnętrze, które pozwala wygodnie podróżować z rodziną i zmieścić jej wakacyjny bagaż.

Trzy niezależnie regulowane fotele zwiększają funkcjonalność Trzy niezależnie regulowane fotele zwiększają funkcjonalność Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się podobało
Trzy pełnowymiarowe fotele w 2. rzędzie, oddzielne sterowanie nawiewem dla pasażerów z tyłu, pojemny bagażnik podczas jazdy z 5 osobami na pokładzie (537 l), duża liczba portów USB i gniazdo 230-woltowe.
Bolesne zderzenie z ostrą krawędzią pokrywy kufra Bolesne zderzenie z ostrą krawędzią pokrywy kufra Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się nie podobało
Przy załadunku bagażu łatwo uderzyć się o wypukłą krawędź pokrywy, skomplikowane wyszukiwanie stacji radiowych i ich słaby sygnał (konieczna częsta aktualizacja), żeby uruchomić silnik, trzeba dłużej przytrzymać przycisk.

Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Włodarza

To nie jest auto marzeń, ale polubiłem je. Choć miękkie zawieszenie i duże gabaryty nie zachęcają do dynamicznej jazdy, Gr. C4 Picasso dobrze prowadzi się na autostradzie, jego silnik ma przy tym wystarczającą dynamikę oraz potrafi być oszczędne. Niektóre rozwiązania podobały się (duża liczba schowków, panoramiczna szyba), inne drażniły (obsługa przez ekran dotykowy i dźwigienka biegów).

Znakomita widoczność dzięki panoramicznej szybie Znakomita widoczność dzięki panoramicznej szybie Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się podobało
150-konny diesel gwarantuje wystarczającą dynamikę (także z obciążeniem) i do tego mało pali (na trasie zaledwie 6,5 l/100 km), panoramiczna szyba zapewnia dobrą widoczność.
Umieszczenie dźwigienki biegów w pobliżu przełącznika wycieraczek sprawiało, że kierowcy często jej mylili Umieszczenie dźwigienki biegów w pobliżu przełącznika wycieraczek sprawiało, że kierowcy często jej mylili Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się nie podobało
Umieszczenie dźwigienki biegów i jej obsługa (przez pomyłkę włącza się wycieraczki, utrudnione trafienie w pozycję „P”), sterowanie nawiewami wyłącznie przez ekran dotykowy.

Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Kamińskiego

Podróżowałem tym autem z rodziną do Hiszpanii i jestem nim zauroczony. W dwa tygodnie przejechaliśmy 6 tys. km, poruszając się zarówno po autostradach, drogach lokalnych, jak i górskimi serpentynami. Nie było żadnych kłopotów z pakowaniem bagażu, mocny i oszczędny diesel oraz komfortowe siedzenia i zawieszenie sprawdziły się w tak długiej trasie.

Przy 5 pasażerach do dyspozycji pozostaje 537-litrowa przestrzeń bagażowa Przy 5 pasażerach do dyspozycji pozostaje 537-litrowa przestrzeń bagażowa Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się podobało
Wygodna pozycja za kierownicą (podłokietniki w fotelach), przestronne wnętrze i bagażnik, dobra widoczność w każdym kierunku.
Na górskich podjazdach „automat” raz redukował bieg, za chwilę przęłączał „w górę” Na górskich podjazdach „automat” raz redukował bieg, za chwilę przęłączał „w górę” Foto: Piotr Wróbel / Auto Świat
To nam się nie podobało
Brak kontrolki kończącego się płynu do spryskiwaczy, miejsce wlewu AdBlue, na podjazdach w górach „automat” czasem się gubił.

Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Dębeckiego

Przestronne wnętrze, mocny i oszczędny silnik, a do tego komfortowe zawieszenie sprawiają, że jest to wymarzone auto do dalekich podróży. Przy okazji jego testowania mogłem sprawić niespodziankę zaprzyjaźnionej rodzinie – zabrałem ją w komplecie (5 osób) na wypad nad Morze Bałtyckie. Wszyscy podróżowali w dobrych warunkach, bez trudu też zmieściliśmy weekendowy bagaż. Nie mogę się jedynie przyzwyczaić do przekombinowanej obsługi systemów pokładowych.

Wygodne siedzenia 2. rzędu z regulacją oparć 
i przesuwaniem Wygodne siedzenia 2. rzędu z regulacją oparć i przesuwaniem Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się podobało
Wygodne siedzenia 2. rzędu z regulacją oparć i przesuwaniem, panoramiczna przednia szyba, dobre wyciszenie auta nawet przy znacznych prędkościach autostradowych.
Przeładowana przyciskami kierownica Przeładowana przyciskami kierownica Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się nie podobało
Trudna, nieintuicyjna obsługa klimatyzacji przez ekran dotykowy, myszkowanie na drodze przy dużych prędkościach, zbyt dużo funkcji sterowania na kierownicy – trudna obsługa.

Citroen Grand C4 Picasso – opinia red. Bulińskiego

Van Citroëna najlepiej sprawdzał się w dalekich podróżach, to świetne auto dla aktywnej rodziny, która na wyjazdy zabiera dużo bagażu i lubi francuską fantazję. Niektóre wymyślne rozwiązania i ergonomiczne niedociągnięcia potrafiły jednak doprowadzać do szału. Gdybyśmy komuś polecili to auto, to właśnie w tej wersji: z 2-litrowym dieslem 150 KM i automatyczną skrzynią. Jego cena (134 000 zł z opcjami) wydaje się rozsądna!

Duży schowek z roletą, który mieści prowiant na dłuższą podróż
Duży schowek z roletą, który mieści prowiant na dłuższą podróż Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się podobało
Nic się nie zepsuło, zamykanie klapy i ryglowanie zamków ruchem stopy – wygodne, gdy ma się zajęte ręce, duży schowek z roletą, który mieści prowiant na dłuższą podróż, przydatna w trasie wygodna podpórka pod nogi pasażera.
Wyłączenie start-stopu wymaga przejścia przez skomplikowane menu komputera pokładowego Wyłączenie start-stopu wymaga przejścia przez skomplikowane menu komputera pokładowego Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
To nam się nie podobało
Ekran dotykowy wolno reaguje, mało precyzyjny i dający słabe wyczucie układ kierowniczy, start-stop gasi silnik nawet podczas manewrowania na parkingu (wyłącza się go niewygodnie, bo na ekranie w schowanym menu).
Dane techniczne i wyniki testu
Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa (cm3) 1997
Moc maks. (KM/obr./min) 150
Maks. mom. (Nm/obr./min) 270
Przysp. testowe 0-100 km/h (s) 10,0
Prędkość maksymalna (km/h) 207
Średnie spal. test. (l/100 km) 6,9
Skrzynia biegów/napęd aut. 6/przedni
Pojemność bagażnika (l) 170-537-1843
Hamowanie 100-0 km/h (m) z/r – 36,4/36,1
Hałas 50/100/130 km/h db (A) 58/63/68
Masa/ładowność rzeczywiste (kg) 1634/646
Cena testowanego auta 134 290 zł

Citroen Grand C4 Picasso – podsumowanie

Zapewne wielu z was pomyśli: co to za test długodystansowy, skoro przejechaliście tylko 50 tys. km? Przecież nic nie zdąży się popsuć! Wiemy, że nie jest to dystans, który potwierdza niską awaryjność modelu, ale pozwolił dobrze poznać auto wielu kierowcom w zróżnicowanych warunkach.

Poleć
Udostępnij
0

Zobacz również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~maxx Użytkownik anonimowy
~maxx :
No photo ~maxx Użytkownik anonimowy
"Zapewne wielu z was pomyśli: co to za test długodystansowy, skoro przejechaliście tylko 50 tys. km? Przecież nic nie zdąży się popsuć! ."
Nic bardziej mylnego. Poproście na test model z jednostką THP to będziecie mieli co opisywać. W moim przypadku 60 tys km i 3 łańcuch do wymiany....
10 sty 09:07 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Slawek Czerniawko Slawek Czerniawko Facebook
Slawek Czerniawko :
Slawek Czerniawko Slawek Czerniawko Facebook
Dziękuję za artykuł. Jest OK. Jestem obecnym posiadaczem testowanego egzemplarza. Mam nadzieję, że będzie dalej dobrze się sprawował, że testy za bardzo go wyeksploatowały.
Sławek z Torunia
9 sty 08:21 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do Slawek Czerniawko:
Slawek Czerniawko Slawek Czerniawko Facebook
9 sty 08:21 użytkownik Slawek Czerniawko napisał:
Dziękuję za artykuł. Jest OK. Jestem obecnym posiadaczem testowanego egzemplarza. Mam nadzieję, że będzie dalej dobrze się sprawował, że testy za bardzo go wyeksploatowały.
Sławek z Torunia
Super! Życzę wszystkiego najlepszego :) Swoją drogą jestem tak po ludzku ciekawy, jak udało się Panu nabyć właśnie ten egzeplarz. Pozdrawiam
9 sty 19:23 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
~greg
No photo ~greg Użytkownik anonimowy
do ~maxx:
No photo ~maxx Użytkownik anonimowy
10 sty 09:07 użytkownik ~maxx napisał
"Zapewne wielu z was pomyśli: co to za test długodystansowy, skoro przejechaliście tylko 50 tys. km? Przecież nic nie zdąży się popsuć! ."
Nic bardziej mylnego. Poproście na test model z jednostką THP to będziecie mieli co opisywać. W moim przypadku 60 ty
Trochę to nieprawdopodobne, by co 20kkm wymieniać napęd rozrządu. Akurat mam do czynienia z tym modelem i pierwsza wymiana nastąpiła "dopiero" po 50000 :-)
Z drugiej strony wymiana całego rozrządu - oczywiście poza ASO - na dobrych zamiennikach kosztowała niewiele ponad 1000pln, więc... można to traktować jako część eksploatacyjną!
11 sty 08:42
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~polo mocny Użytkownik anonimowy
~polo mocny
No photo ~polo mocny Użytkownik anonimowy
do ~maxx:
No photo ~maxx Użytkownik anonimowy
10 sty 09:07 użytkownik ~maxx napisał
"Zapewne wielu z was pomyśli: co to za test długodystansowy, skoro przejechaliście tylko 50 tys. km? Przecież nic nie zdąży się popsuć! ."
Nic bardziej mylnego. Poproście na test model z jednostką THP to będziecie mieli co opisywać. W moim przypadku 60 ty
to po coś to kupił geniuszu za piątke
10 sty 22:28 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Ratajko Użytkownik anonimowy
~Ratajko :
No photo ~Ratajko Użytkownik anonimowy
50 tys km i do wymiany tarcze? Ja jeżdżę Citroenem C4 z 2007r. z salonu i tarcze wymieniałem dopiero przy 125 tys km.
10 sty 17:54
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Co się podobało, a co drażniło? (slajd 1 z 1)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego