Foto: Auto Bild, Auto Bild

Audi Q2 kontra Audi A3 Sportback

Ile kosztują?

Katalogowo Q2 1.4 TFSI jest o 500 zł droższe od A3 1.5 TFSI. Nikt jednak nie kupuje Audi w wersji „golas”, a ceny opcji się różnią. Za lakier metalik zapłacimy w Q2 3010 zł, a w A3 – 3360 zł. Alufelgi 17-calowe – odpowiednio 5350 i 5690 zł. Jednak ledowe reflektory są tańsze w A3 o 1290 zł. Według Eurotaksu po 3 latach i 60 tys. km Q2 straci 39,9 proc. wartości, a A3 – zdecydowanie więcej (48,3 proc.). W teście wzięło udział Q2 z silnikiem, który został już wycofany z produkcji. W tym roku ma być zastąpiony przez jednostkę 1.5 TFSI – czyli tę, która napędzała testowane A3. U polskich dilerów Audi stoi jednak jeszcze ok. 130 sztuk Q2 1.4 TFSI z przekładnią S-tronic, oferty zaczynają się od niecałych 140 000 zł. A3 1.5 TFSI można mieć od ręki w tej samej cenie. W kalkulacji kosztów uwzględniliśmy jednak bazowe ceny katalogowe.

W tej kategorii wygrywa: Q2

Wynik końcowy: 2:1 wygrywa Audi A3

Q2 okazuje się nieco tańsze w utrzymaniu, ale lepszym wyborem jest bardziej komfortowe, szlachetniej

wykonane i dojrzalsze A3.

Crossover czy kompakt? Porównanie 6 par samochodów (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego