CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis

2 paź 15 18:02
Udostępnij
0
Skomentuj

Czy po liftingu Avensis zmienił się tak, że można go nazwać nowym modelem? Sprawdzamy to z naszymi Czytelnikami

Toyota od lat podąża własnymi ścieżkami. Może i jej modele nigdy nie wyznaczały trendów stylistycznych, ale miały i nadal mają to coś, za co pokochało je wielu zadowolonych kierowców. Tym czymś jest wieloletnia bezproblemowa eksploatacja. Nie inaczej było z kolejnymi generacjami Avensisa.

Podczas tego testu poznawaliśmy zalety i wady nowego modelu z osobami, które na co dzień jeżdżą poprzednimi generacjami Avensisa. Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom?

Większość zwróciła uwagę na nową stylistykę. Nadal jednak powoduje ona wśród nich pewne kontrowersje – jednym się podoba, inni narzekają na zbytnią lekkość linii, która nie wzbudza zaufania ani sprawia wrażenia solidności. Pod tym względem nie dogodzi się wszystkim.

Jednak już po zajęciu miejsca za kierownicą wątpliwości się rozwiały. Całkowicie przeprojektowane nowe wnętrze wygląda bowiem na solidne i jest przy tym bardzo intuicyjne w obsłudze. Jeśli doda się do tego nowe fotele, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne, czy też brak tunelu, to otrzymamy wnętrze komfortowego rodzinnego sedana.

Wiemy już, że zmiany stylistyczne zostały przyjęte pozytywnie, a jak jeździ nowy model? Do testu otrzymaliśmy wersję napędzaną dwulitrowym turbodieslem, o maksymalnej mocy 143 KM, którego osiągi powinny zadowolić każdą rodzinę.

Tak też było w przypadku każdego, kto siedział za kierownicą tego auta. Avensis płynnie rozwija moc, biegi wchodzą precyzyjnie, a zawieszenie zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Wszystko to pozwala zachować umiarkowany apetyt na paliwo.

Podczas naszego testu w trasie Toyota zużywała 6,4 l/100 km, a średnie spalanie osiągnęło wynik 7,1 l/100 km. Czy od auta o takim przeznaczeniu można oczekiwać więcej? Raczej nie, tyle że nasi Czytelnicy narzekali na cenę. Pewnie z tego powodu wybraliby wersje benzynowe.

Toyota Avensis sprostała oczekiwaniom czytelników

Producent wykonał dobrą robotę, udoskonalając to, co w Avensisie było nie najlepsze. Ten model Toyoty jest całkiem udanym rodzinnym sedanem, którego można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.

Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1995
Moc maksymalna (KM/obr./min) 143/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 320/1750-2500
Skrzynia biegów man. 6
Napęd przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t
Opony testowanego auta 225/45 R 18
Dł./szer./wys. (mm) 4750/1810/1480
Rozstaw osi (mm) 2700
Masa własna/ładowność (kg) 1460/640
Pojemność bagażnika (l) 509
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Spalanie w mieście 5,7 l/100 km
Spalanie poza miastem 3,8 l/100 km
Spalanie średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 119 g/km
Teoretyczny zasięg 1333 km
Średnica zawracania 10,8 m
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (65)

No photo
No photo ~marecki Użytkownik anonimowy
~marecki :
No photo ~marecki Użytkownik anonimowy
W 2012 ,,zaryzykowałem'' kupując demo ( roczyne auto prawie 20 tys. taniej)Awensisa Premium 1.8 147 km . Do dnia dzisiejszego zero powtarzam zero problemów z samochodem. Średnie spalanie przy normalnej jeździe 8.2 l na 100 km (większośc miasto). Nie jest to może ,,odrzutowiec'' ale spokojnie można śmigać. Polecam dla osób ceniących sobie spokój. Przeglądy: za VW POLO 1.2 w serwisie za ten sam zakres co w Awensisie zapłaciłem w Toyocie 400 zł taniej. To dla tych co mówią że VW jest najtańszy w utrzymaniu.
28 paź 15 13:00 | ocena: 91%
Liczba głosów:22
91%
9%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mariusz Użytkownik anonimowy
~mariusz :
No photo ~mariusz Użytkownik anonimowy
Prawda jest taka, jednym samochód będzie się podobał, innym nie. Są gusta i guściki. Ja to najbardziej pod wrażeniem pakietu bezpieczeństwa jestem. Ok hamuje kiedy zbliża się niebezpieczeństwo, ostrzega kierowce o zmianie pasa, ale jak zobaczyłem film z rozpoznawania znaków drogowych. Kosmos. I jeszcze potrafi określić dla jakiego gabarytu samochodu ta prędkość jest wskazana. Za ten system wielki plus dla toyoty. Motoryzacja w przeciągu ostatnich kilkunastu, a nawet zaryzykował bym stwierdzenia kilku lat tak się zmieniła, że aż strach pomyśleć co będzie za kilkanaście kolejnych lat.
2 paź 15 23:26 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kacper Użytkownik anonimowy
~kacper
No photo ~kacper Użytkownik anonimowy
do ~szczery:
No photo ~szczery Użytkownik anonimowy
6 paź 15 23:02 użytkownik ~szczery napisał
Stylistyczny K O S Z M A R.
właśnie bardzo ładne auto - widać, że to Toyota. Ma inne kształty niż to wszystko co teraz jeździ po drogach i dlatego mi się podoba. Ileż można robić ciągle kopię kopi. To samo w tyczy się środka, bardzo przyjemne i nowoczesne wnętrze. A usunięcie środkowej belki sprawia,że zwykły sedan staje się bardzo przestronnym, rodzinnym autem.
7 paź 15 11:26 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~irek Użytkownik anonimowy
~irek
No photo ~irek Użytkownik anonimowy
do ~koneser:
No photo ~koneser Użytkownik anonimowy
7 paź 15 22:24 użytkownik ~koneser napisał
Pomyslec ze to klasa alfy 159 ktora zadebiutowala w 2005roku i nadal wyglada lepiej ma lepsze silniki o wnetrzu nie wspomne. Łammy stereotypy w motoryzacji i kupujmy to co nam sie podoba a nie to co teoretycznie ma sie nie zapsuc
słąby z Ciebie konser. Toyota nie psuje się w praktyce a nie teorii - wiem bo mam 12 letniego Avensisa, którym nabiłem 200 tys. km. Wiesz co mi się popsuło? NIC. Dokładnie tak, przez 12 lat nic sie nie zepsuło, wystarczyo, że stosowałem się do zaleceń producenta. Podoba Ci się 10-letni wózek, ok, sprawa gustu. Dla mnie ten Avensis prezentuje się bardzo ładnie.
8 paź 15 10:51 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Znaczy się kolejny producent - oszust co podał spalanie zaniżone o 60%. Gdzie jest ta oszczędność? Zamiast 3,8 spalił 6,4 poza miastem a zamiast średniego 4,5 spalił ponad 7. Tak samo było jak testowaliście Priusa - auto wychlało dwa razy więcej benzyny niż podawał producent ale zachwyty nie miały końca.
28 paź 15 14:22 | ocena: 75%
Liczba głosów:20
75%
25%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koneser Użytkownik anonimowy
~koneser :
No photo ~koneser Użytkownik anonimowy
Pomyslec ze to klasa alfy 159 ktora zadebiutowala w 2005roku i nadal wyglada lepiej ma lepsze silniki o wnetrzu nie wspomne. Łammy stereotypy w motoryzacji i kupujmy to co nam sie podoba a nie to co teoretycznie ma sie nie zapsuc
7 paź 15 22:24 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
do ~daniel:
No photo ~daniel Użytkownik anonimowy
3 paź 15 17:01 użytkownik ~daniel napisał
Comment removed due to violation of forum rules.
Mam dwójke dzieci, bardzo ważne aby samochód w pełni załadowany posiadał odpowiednią moc, ze wzgledów bezpieczeństwa. Mam rocznego grand 4 picasso z silnikiem 150 KM. Niestety pojazd jest za słaby, nie daje rady przy wybrzedzaniu ciężarówek czy pks-ów. Niedobór mocy powoduje że jazda staje się bardzo niebezpieczna.
28 paź 15 17:57 | ocena: 70%
Liczba głosów:10
70%
30%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
~Rzeczoznawca :
No photo ~Rzeczoznawca Użytkownik anonimowy
Avensis T25 2,0 D4-D 116KM (2005) - najbardziej awaryjny samochód jaki w życiu mialem, przy 120 tkm -wymiana sprężarki klimy,przy 140 tkm wymiana pompy podciśnienia (wspomaganie hamulców), przy 160 tkm wymiana sprzegła i dwumasy! (od fabrycznego sprzęgła staw kolanowy urywało!), od fotela przesuniętego względem osi kolumny kierownicy bóle kręgosłupa, przy 170 tkm -urwany pasek rozrządu (wymieniony w ASO po 120tkm) -nowa głowica silnika, przy 180 tkm 2 wtryski (nieregenerowalne Denso) do wymiany-po odpaleniu tak "strzelały", że strach było gazu dotknąć! hamulce to raczej spowalniacze... trzeba czegoś więcej wielbicielom tego toczydełka? sprawiedliwie dodam-paliła średnio około 6L/100km i miała trwałe zawieszenie.
28 paź 15 19:56 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~albert Użytkownik anonimowy
~albert :
No photo ~albert Użytkownik anonimowy
Projektant Toyoty od kilku lat musi brać "Mocarza". O ile wyglad Aurisa sie poprawił o tyle Avensis to tragedia na maxa. O ile sam jestem zwolennikiem aut japońskich to w tym przypadku wolałbym jeździć z kurą na masce. Widziałem to cudo juz kilka razy na drodze. Nie wiem kto to kupuje. Dla mnie z samochodem jest jak z kobietą. Musi być ladny z zewnątrz i w srodku.
3 paź 15 01:21 | ocena: 50%
Liczba głosów:36
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
~użytkownik
No photo ~użytkownik Użytkownik anonimowy
do ~fd:
No photo ~fd Użytkownik anonimowy
5 paź 15 11:00 użytkownik ~fd napisał
Haa, haa. Eksploatacja bez problemów :-)))) Porozmawiajcie z użytkownikami 2.0 D4d
Jestem użytkownikiem D4D(116) i co ciekawego mi powiesz. Po 10 latach i 220 kkm nic złego nie mogę powiedzieć na ten silnik, jedynie z dwumasą trzeba było się policzyć. Może zapytać lepiej tych co mają 2.0 tdci albo 2.0 tdi z początku produkcji?
5 paź 15 11:18 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
64%
36%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Robert Rybicki / Auto Świat

Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis

Obecny lifting Avensisa to gruntowna modernizacja, nowy przedni pas nawiązuje do pozostałych modeli Toyoty.

Czytelnicy testują nową Toyotę Avensis (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego