Toyota od lat podąża własnymi ścieżkami. Może i jej modele nigdy nie wyznaczały trendów stylistycznych, ale miały i nadal mają to coś, za co pokochało je wielu zadowolonych kierowców. Tym czymś jest wieloletnia bezproblemowa eksploatacja. Nie inaczej było z kolejnymi generacjami Avensisa.
Podczas tego testu poznawaliśmy zalety i wady nowego modelu z osobami, które na co dzień jeżdżą poprzednimi generacjami Avensisa. Czy to auto sprostało ich oczekiwaniom?
Większość zwróciła uwagę na nową stylistykę. Nadal jednak powoduje ona wśród nich pewne kontrowersje – jednym się podoba, inni narzekają na zbytnią lekkość linii, która nie wzbudza zaufania ani sprawia wrażenia solidności. Pod tym względem nie dogodzi się wszystkim.
Jednak już po zajęciu miejsca za kierownicą wątpliwości się rozwiały. Całkowicie przeprojektowane nowe wnętrze wygląda bowiem na solidne i jest przy tym bardzo intuicyjne w obsłudze. Jeśli doda się do tego nowe fotele, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne, czy też brak tunelu, to otrzymamy wnętrze komfortowego rodzinnego sedana.
Wiemy już, że zmiany stylistyczne zostały przyjęte pozytywnie, a jak jeździ nowy model? Do testu otrzymaliśmy wersję napędzaną dwulitrowym turbodieslem, o maksymalnej mocy 143 KM, którego osiągi powinny zadowolić każdą rodzinę.
Tak też było w przypadku każdego, kto siedział za kierownicą tego auta. Avensis płynnie rozwija moc, biegi wchodzą precyzyjnie, a zawieszenie zapewnia bardzo komfortowe warunki podróżowania. Wszystko to pozwala zachować umiarkowany apetyt na paliwo.
Podczas naszego testu w trasie Toyota zużywała 6,4 l/100 km, a średnie spalanie osiągnęło wynik 7,1 l/100 km. Czy od auta o takim przeznaczeniu można oczekiwać więcej? Raczej nie, tyle że nasi Czytelnicy narzekali na cenę. Pewnie z tego powodu wybraliby wersje benzynowe.
Toyota Avensis sprostała oczekiwaniom czytelników
Producent wykonał dobrą robotę, udoskonalając to, co w Avensisie było nie najlepsze. Ten model Toyoty jest całkiem udanym rodzinnym sedanem, którego można polubić za: przestronne, komfortowe wnętrze, dopracowany, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o naszych drogach.
Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1995 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 143/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 320/1750-2500 |
Skrzynia biegów | man. 6 |
Napęd | przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 225/45 R 18 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4750/1810/1480 |
Rozstaw osi (mm) | 2700 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1460/640 |
Pojemność bagażnika (l) | 509 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie w mieście | 5,7 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 3,8 l/100 km |
Spalanie średnie | 4,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 119 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1333 km |
Średnica zawracania | 10,8 m |